Automobiliai / Motociklai

Kaip išsirinkti dviratį ir kur jį pirkti 2021?

Dviratis yra ne tik susisiekimo priemonė, kuri padeda palaikyti formą. Kai kuriems tai yra pomėgis ir būdas keliauti, o kiti neįsivaizduoja savo gyvenimo be jo. Dviračiui nereikia pilti degalų, jis taip pat nereikalauja brangios priežiūros. Dviračiu galima apvažiuoti miesto kamščius. Be to juo galima važiuoti ne tik asfaltuotais keliais. Taigi, kaip išsirinkti dviratį ir kur jį nusipirkti? Visą šią informaciją rasite šiame straipsnyje.

Kaip išsirinkti dviratį 2021 metų sezonui?

 

Dviratis transporto priemone
Dviratis

Kokio tipo dviratį reikėtų rinktis?

Pagrindiniai dviračių tipai:

  • miesto;
  • plento;
  • BMX (pritaikytas įvairiems triukams);
  • kalnų arba MTB.

Kartais išskiriami potipiai: kruizinis, turistinis, hibridinis ir kt.

Norėdami pasirinkti dviračio tipą, turite nuspręsti, kur ir kaip juo važiuosite. Tai leis ne tik rasti optimalų modelį, bet ir sutaupyti pinigų.

Miesto dviračiai

Miesto dviratis yra skirtas važinėti po miestą, jo pagrindiniai privalumai yra patogumas ir praktiškumas. Vairas yra virš balno ir yra reguliuojamas, todėl vairuotojo sėdėjimo vieta yra tiesi (kaip ant kėdės). Balnas (sėdimoji vieta) yra plati ir minkšta. Kai kuriuose dviračių modeliuose yra žemas rėmas, leidžiantis patogiai sėdėti ir važinėti su laisvalaikio drabužiais, įskaitant sijonus ir sukneles.

Miesto dviratis
Miesto dviratis

Greitis gali būti nuo 1 iki 8, bet paprastai jie yra 3 (norint ramiai važiuoti mieste, to pilnai pakanka). Apsauginiai sparnai ir grandinės apsauga yra būtini, norint išvengti purvo ant rūbų. Taip pat kai kuriuose modeliuose yra sumontuota kojelė ir varpelis. Miesto dviratis gali gabenti nedidelius krovinius, todėl prie šio dviračio dažnai galite rasti specialų laikiklį ar krepšelį. Šio tipo dviračiai skirti važiuoti lygiais keliais. Neverta važiuoti duobėtais keliais ar šokinėti per bortelius, nes daugumoje modelių nėra amortizatorių. Jis taip pat nėra skirtas įveikti stačias įkalnes – be to, tai gali būti fiziškai sunku. Gerų ir patikimų gamintojų dviračių kainos prasideda nuo 500 eur.

Kruiziniai dviračiai

Kruizinis dviratis gali būti priskiriamas miesto dviračių poklasiui.

Kruizinis dviratis
Kruizinis dviratis

Reikšmingų skirtumų tarp miesto ir kruizinių dviračių nėra, išskyrus išvaizdą – dviračio dizainas primena motociklą. Ypatinga rėmo forma, išlenktas vairas bei platus ir patogus balnas. Tokių dviračių kaina prasideda nuo 600-700 eur.

Plento dviračiai

Plento dviračiai yra skirti keliauti gerais asfaltuotais keliais, nes visa tokio dviračio konstrukcija yra skirta važiuoti dideliu greičiu.

Plento dviratis
Plento dviratis

Tarsi “avino” ar “rago” formos vairai skirti ilgiems atstumams važiuoti. Taip pat sėdynės yra ilgesnės (rėmas lygiagretus sėdynei, kad aerodinamika būtų geresnė), ploniausi ir lengviausi rėmai, 28 colių ratų skersmuo, siauros, lygios aukšto slėgio padangos, be amortizacijos. Šių dviračių kaina jau didesnė – nuo 2000 eur.

Kalnų dviračiai (MTB)

Kalnų dviračiai (MTB) šiuo metu yra populiariausi, daugiausia dėl savo universalumo. Šie dviračiai buvo sukurti važiavimui bekele, tačiau važiuoti mieste taip pat patogu, ypač jei važiuojate ne tik lygiais keliais.

Kalnu dviratis MTB
Kalnų dviratis MTB

Su MTB dviračiais važiuoti dideliu greičiu yra sunkiau, palyginti su turistiniais ar plento, tačiau plačios jų padangos leidžia važiuoti asfaltu, purvo keliu, žole, akmenimis, smėliu ir kt. Du amortizatoriai stipriai padidina važiavimo komfortą. Dėl pavarų perjungimo sistemų kalnų dviračiais galima važiuoti stačiais nuolydžiais be papildomų pastangų. Be to šių dviračių rėmas yra ypač tvirtas. MTB dviračių kaina prasideda nuo 600 eur.

Turistiniai dviračiai

Turistiniai dviračiai buvo sukurti turistams, todėl jų tikslas yra nuvažiuoti didelius atstumus su dideliu bagažu. Dviračio savybių pasirinkimas priklauso nuo to, kur ir kaip keliausite, taip pat nuo to, kas svarbiau: greitis, manevringumas ar krovinio gabenimo patogumas. Jei planuojate ilgą laiką keliauti su dideliu kroviniu lygiu keliu, tuomet geriau rinkitės „klasikinį turistinį dviratį“ – rėmą su pailginta ratų baze ir pailgintomis galinėmis atramomis. Kai galinis ratas yra pakankamai toli, patogu pritvirtinti bagažą ir tai netrukdo važiuoti, o ilgos kelionės metu raumenys mažiau pavargsta. Žemesnis svorio centras pagerina valdymą važiuojant su bagažu. Šios konstrukcijos trūkumai: mažesnis manevringumas ir lėti posūkiai.

Turistinis dviratis
Turistinis dviratis

Jei ketinate keliauti kalnuotoje ir nelygioje vietovėje, tikslinga apsvarstyti modelius, panašesnius į kalnų dviračius. Kai abu ratai yra arčiau vienas kito, valdymas bus geresnis, tačiau gali būti ne taip patogu gabenti didesnį bagažą. Ilgų važiavimų metu raumenys gali greičiau pavargti.

Labiausiai paplitęs – turistinis dviratis su tiesiu vairu. Pastarasis turi geresnį sukibimą su kelio danga, todėl galite ilgai važiuoti dideliu greičiu ir mažiau varginti rankas bei nugarą. Ratų dydžio pasirinkimas yra labiau skonio reikalas, tačiau mažesnio skersmens dviratis yra kompaktiškesnis ir lengviau transportuojamas. Renkantis stabdžių sistemą, jūs turite suprasti, kad stabdant su bagažu reikia daugiau pastangų, patikimiausias variantas yra hidrauliniai stabdžiai. Turistiniai dviračiai kainuoja nuo 800 eur.

Hibridiniai dviračiai

Hibridinis dviratis yra tarpinis variantas tarp kalnų ir miesto dviračių. Dažniausiai šis tipas vadinamas MTB su lengvu rėmu ir plonesnėmis padangomis.

Hibridinis dviratis
Hibridinis dviratis

Prie šio dviračio gali būti komplektuojami sparnai, bagažinės ir kiti priedai. Tai geriausias variantas, jei ketinate važiuoti ne tik dviračių takais ir lygiu asfaltu, bet ir nelygiu reljefu. Hibridai paprastai turi vieną priekinį amortizatorių. Smėlį ar purvą šiuo dviračiu bus sunku įveikti, bet nebus sunku užkopti į kalną – jo pavarų skaičius nenusileidžia kalnų dviračiui. Šių dviračių kainos nuo 700 eur.

BMX dviračiai

BMX įsigyja tie, kuriems reikia ekstremalaus važiavimo. Tai ne transporto priemonė, o sportinis aksesuaras. Mažas, sunkiųjų lydinių rėmas, sėdynė gerokai žemiau vairo, platūs ratlankiai ir padangos ir tik viena pavara.

BMX dviratis
BMX dviratis

Šiuose dviračiuose nėra amortizatorių, o rankinis stabdys leidžia užblokuoti tik vieną ratą. Paprastai su BMX dviračiais važiuojama tik specialiai įrengtose vietose. Kainos prasideda nuo 500 eur.

Visi kiti dviračių tipai yra modifikuotos pagrindinių tipų versijos.

Dviračių sudedamosios dalys ir parametrai

Amortizatoriai

Važiuojant lygiu keliu, ypač didesniu greičiu, amortizatoriai gali kelti pasipriešinimą, tačiau kuo prastesnė danga, tuo amortizatoriai tampa reikalingesni.

Atsižvelgiant į amortizatorių skaičių, dviračiai skirstomi į:

  • Be amortizacijos;
  • Su priekiniu amortizatoriumi;
  • Su priekiniais ir galiniais amortizatoriais.

Dviračiai be amortizacijos

Daugelis miesto gyventojų turi dviračius be amortizatorių. Dviračiai be amortizacijos yra jautriausi kelio atžvilgiu, tačiau jie gali pasiekti didelį greitį.

Dviračiai su priekiniais amortizatoriais

Vidutinės klasės kalnų dviračiai, hibridai ir daugumą turistinių dviračių turi priekinius amortizatorius. Tai suteikia optimalų komfortą ir valdymą. Priekinis amortizatorius sugeria smūgius, o vibracija neperduodama į vairą ir rėmą.

Dviračiai su priekiniais ir galiniais amortizatoriais

Pažangūs kalnų dviračiai turi priekinį ir galinį amortizatorius. Tai būtina važiuojant nelygiais keliais ar bekele. Žinoma, tai suteikia daugiau komforto, bet tuo pačiu pareikalauja didesnės fizinės ištvermės, nes kiekvienas amortizatorius suteikia pasipriešinimą kelio atžvilgiu.

Dviračių ratų ir padangų dydžiai

Dviračių ratų dydis matuojamas coliais ir tai turi įtakos valdymui bei važiavimo komfortui. Suaugusiems dažniausiai naudojami ratų dydžiai yra 26″, 27,5″, 28″ ir 29″. Kuo mažesnis skersmuo, tuo manevringesnis modelis ir mažiau reikia pastangų įsibėgėti. Tačiau didelio skersmens ratai leidžia pasiekti didesnį greitį ir užtikrinti sklandesnį važiavimą.

Prieš rinkdamiesi dviratį, atkreipkite dėmesį į padangų matmenis. Čia viskas paprasta: kuo platesnė padanga ir kuo ryškesnis protektoriaus raštas, tuo jis bus lėtesnis, bet geriau įveiks įvairias dangas, tokias kaip smėlis ir purvas. Kalnų dviračiuose dažniausiai naudojamos plačios padangos. Išimtinai miesto keliams ir greitkeliams rinkitės siauresnes (apie 1 colio) padangas, o jei planuojate važiuoti ne mieste, bet ir ne bekele – vidutinio storio.

Rėmo medžiaga ir dydis, dviračio pasirinkimas pagal ūgį

Rėmas yra pagrindinė dviračio dalis, o į jo tipą ir dydį labai svarbu atsižvelgti tam tikro ūgio asmeniui.

Rėmai pagaminti iš plieno, aliuminio lydinio ir anglies pluošto.

Plieninis dviračio rėmas

Patvariausias ir mažiausiai pažeidžiamas, be to, prireikus jį lengva sutaisyti, tačiau jis sveria žymiai daugiau nei kitos medžiagos.

Dviratis su aliuminio rėmu

Žymiai lengvesnis, atsparus korozijai, tačiau brangesnis ir sunkiau remontuojamas.

Anglies pluošto dviračio rėmas

Lengviausias ir tvirtas kaip aliuminis. Dviračių kaina su anglies pluošto rėmu yra daug didesnė lyginant su aliuminio lydinio rėmu.

Rėmo konfigūracija priklauso ne tik nuo dviračio tipo. Moteriški ir universalūs miesto dviračiai dažniausiai gaminami su apatiniu rėmu, o vyrų dviračiai – su aukštesniu rėmu. Tiek moterų, tiek vyrų modeliuose viršutinės juostos aukštis priklauso nuo rėmo dydžio.

Naudojant tinkamo dydžio rėmą, atstumas tarp kirkšnies ir viršutinės rėmo juostos stovint ant žemės turėtų būti apie 10 cm.

Dviraciu dydziu lentele
Dviračių dydžių lentelė

Atkreipkite dėmesį! Dviračiai suaugusiesiems visada derinami pagal rėmo dydį, kurį galima pasirinkti pagal ratų dydį. Būtinai patikrinkite, ar rėmo dydis atitinka jūsų ūgį. Dėl patirties stokos galite nusipirkti dviratį su dideliais ratais ir mažu rėmu, skirtą paaugliui ir, atitinkamai, mažesniam svoriui. Jei suaugusiems dviračiams leistina apkrova yra 120 kg, tai paaugliams ir vaikams ši vertė yra daug mažesnė.

Dviračių stabdžiai, jų skirtumai

Yra trijų tipų dviračių stabdžiai:

  • pedalais;
  • ratlankių stabdis V-Brake;
  • diskiniai stabdžiai.

Dviračių kojinis stabdis (pedalus pasukant priešinga kryptimi) dabar yra gana retas, paprastai tai yra vaikų dviračiai. Jo pranašumas yra tas, kad stabdyti galite bet kokiu oru ir jų priežiūra itin paprasta. Žinoma, šie stabdžiai turi mažą stabdymo efektyvumą (blokuojamas tik galinis ratas).

Dviračių ratlankių stabdžiai arba „V-Brake“ įjungiami vienu metu paspaudus rankenėlę prie vairo priekinį, galinį stabdį arba abu. Šio tipo stabdžių trūkumas yra efektyvumo sumažėjimas stipriai stabdant lietaus metu. „V-Brake“ stabdžių efektyvumas yra pakankamas norint važinėti po miestą.

paprasti stabdziaipaprasti stabdziai2

Diskiniai stabdžiai yra dviejų tipų – mechaniniai ir hidrauliniai.

Mechaniniuose diskiniuose stabdžiuose trinkelės suspaudžia stabdžio diską rato centre veikiant trosui, kuris priveržiamas, kai paspaudžiama stabdžių rankenėlė, kaip ir „V-Brake“.

Hidrauliniuose diskiniuose stabdžiuose už stabdymą atsakingas specialus į liniją pumpuojamas stabdžių skystis. Oro sąlygos praktiškai neturi įtakos stabdymo efektyvumui, ir apskritai stabdymo kelias yra žymiai mažesnis nei naudojant „V-Brake“ tipo stabdžius.

Diskiniai stabdziaiDiskiniai stabdziai 2

Dviračio pasirinkimo rezultatai

Taigi, pagrindiniai dviračio pasirinkimo kriterijai:

Dviračio tipas. Nuspręskite, kur ir kaip važiuosite. Ar važiuosite po miestą, ar tai bus trumpi atstumai, taip pat ar važiuosite lygiu keliu ar žvyrkeliu, pakaks miesto dviračio ar hibrido. Jeigu greitis jums nėra pagrindinis dalykas, tačiau pravažumas turi reikšmę – nusipirkite kalnų dviratį. Tai taip pat bus universalus variantas, kurį galima naudoti ir bekelėje, ir mieste.

Rėmas. Pasirinkite tinkamą rėmo dydį pagal savo ūgį.
Net ir miesto dviračiui naudingas priekinis amortizatorius, ypač jei mėgstate šokinėti per bortelius.
Pavarų skaičius. Jei reikia dažnai važiuoti į kalną (kalvotoje vietovėje), būtinas didesnis pavarų skaičius.
Stabdžiai. Kalnų ir turistiniams dviračiams geriau rinktis diskinius stabdžius – jie efektyviausi bet kokiomis oro sąlygomis. Kitais atvejais nėra prasmės permokėti už juos.


Taip pat skaitykite:

Taip pat skaitykite

Back to top button