Sportas / Sveikata

Kaip nustoti žagsėti?

Žagsėjimas arba žagsulys tai nevalingas, paprastai ritmiškai pasikartojantis stiprus ir trumpas įkvėpimas, esant uždarai arba labai susiaurėjusiai balso angai, nulemtas netikėto spazmiško diafragmos susitraukimo.

Smegenys kontroliuoja diafragmos judesius. Kartais smegenys duoda neteisingus signalus, priversdamos diafragmą susitraukti greičiau nei reikia. Su kiekvienu spazmu raumuo spaudžia plaučius ir iš jų išstumia orą. Spazmai kartojasi, atsiranda žagsėjimas.

Fiziologai ne visada supranta, kas tiksliai sukelia tokį diafragmos susitraukimą. Taip gali atsitikti dėl įvairiausių priežasčių, pvz.: nuo atsitiktinio oro nurijimo ar pavojingos nervų sistemos ligos.

Žagsėjimo priežastys

  • fiziologinės,
  • neurogeninės,
  • psichogeninės,
  • periferinės,
  • toksinės.

Nesvarbu, kas sukelia žagsėjimą, tai galima sustabdyti paprastais metodais.

zagsulio palyginimas

Kaip sustabdyti žagsėjimą?

  • Padidinkite anglies dvideginio koncentraciją. Sustabdykite kvėpavimą. Organizmas, pajutęs uždusimo grėsmę greitai susivokia ir normalizuoja diafragmos darbą.
  • Stimuliuokite “saulės rezginį”. Jis sujungia smegenis ir virškinimo sistemą, taip pat dalyvauja kvėpavimo procese.

Kvėpavimo sulaikymas

Giliai įkvėpkite ir sulaikykite orą 10–20 sekundžių. Tada lėtai iškvėpkite. Pakartokite, jei reikia.

Kvėpavimas į popierinį maišelį

Paimkite mažą popierinį maišelį (ne plastikinį!). Uždenkite nosį ir burną. Iškvėpkite ir lėtai įkvėpkite, kad maišelis išsipūstų ir ištuštėtų. Tęskite tai 15 sekundžių.

Reguliarus ir ritmiškas kvėpavimas

Giliai įkvėpkite, suskaičiuokite iki penkių ir iškvėpkite. Atlikite 5–7 pakartojimus.

Išgerti stiklinę šalto vandens

Jeigu žagsulys prasidėjo prieš kelias sekundes – išgerkite stiklinę vandens.

Suvalgyti ką nors aštraus

Pavyzdžiui, gausiai actu pagardinta citrinos skiltelė.

Cukrus ant liežuvio

Arbatinį šaukštelį cukraus paberkite kuo arčiau liežuvio šaknies. Leiskite cukrui ištirpti, nenurykite mažiausiai 5–10 sekundžių.

Masažuoti miego arteriją

Miego arterijos yra iš abiejų kaklo pusių. Tai susijungianti arterija, kurią galite paspausti pirštais po žandikauliu (apčiuopiant pulsą).

Atsigulkite ant nugaros, pasukite galvą į kairę. Tada sukamaisiais judesiais masažuokite dešiniąją arteriją 5–10 sekundžių.

Taip pat skaitykite

Back to top button