Romantiški Claude Monet sodai Giverny mieste

Claude Monet sodai, esantys dešiniajame Senos krante, nedideliame vaizdingame Giverny miestelyje Normandijoje, visame pasaulyje išgarsėjo dėl didžiojo menininko, gyvenusio čia nuo 1883 m. iki mirties 1926 m., paveikslų, kuriuos nutapyti įkvėpė nuostabūs šio sodo peizažai.

Metams bėgant, menininkas vis daugiau įkvėpimo sėmėsi iš gamtos. Jo paveiksluose matoma spalvų ir atspalvių paletė puikiai perteikia šiame sode vyravusią ir vyraujančią spalvinę gamą.  Kasmet į Giverny atvyksta daugiau nei pusė milijono svečių pasigrožėti nuostabiu sodo dizainu, floros įvairove ir aplankyti namus, kuriuose menininkas praleido laimingiausią ir vaisingiausią savo gyvenimo periodą.

Menininkas pamėgo kaimo peizažus, sėmėsi įkvėpimo iš jį supančios gamtos, todėl natūralu, kad spalvingi Claude’o Monet sodai yra 80 km nuo Paryžiaus šurmulio.

1883 m. Monet šeima – jo žmona Alice ir aštuoni vaikai apsigyveno Giverny kaimo name, nusipirkę žemės sklypą.

Menininkas buvo puikus kraštovaizdžio dailininkas, rimtai domėjosi sodininkyste, studijavo žurnalus, knygas, susirašinėjo su specialistais ir keitėsi sėklomis bei augalais. Tai buvo antroji jo aistra po tapybos.

Laikui bėgant jis sukūrė šį pasakišką rojų su daugybe augalų ir gėlių. Monet su didele meile kūrė ir eksperimentavo šiame sode, tarsi tapė „gyvus“ nuostabius gamtos paveikslus.

Iki namo vedanti centrinė alėja puošta aukštomis dekoratyvinėmis arkomis, apipintomis didingomis rožėmis, o pagrindinis kraštovaizdžio akcentas – neįprasti lauko, sodo ir egzotinių augalų gėlynai. Jų spalvų ir atspalvių įvairovė – tiesiog kvapą gniaužianti!

Menininkas, įkvėptas japoniškų spaudinių, norėjo sukurti japoniško stiliaus sodą, kupiną daugybės takelių ir jaukių kampelių.

Būtent sode esančiame tvenkinyje augusios vandens lelijos, tapo įkvėpimo šaltiniu vienai garsiausių dailininko tapybos darbų serijų.

Gluosniai, bambukai, tvenkinys, tiltelis, vandens lelijos, azalijos, visterijos – visa tai galime išvysti menininko tapybos šedevruose. Šis sodas, ne veltui, laikomas didžiausiu Monet įkvėpimo šaltiniu.


Taip pat skaitykite:

Išeiti iš mobilios versijos