Šiandien beveik visi lengvųjų automobilių gamintojai gamina automobilius su užprogramuotu senėjimu, kad automobilis be rimtų gedimų galėtų veikti tik garantiniu laikotarpiu. Ekspertai nustatė tris pagrindines priežastis, kodėl visi šiuolaikiniai automobiliai tapo galima sakyti – „vienkartiniai”.
3 pagrindinės priežastys, kodėl nauji automobiliai dabar genda greičiau
Pirmiausia, gamintojai negauna naudos iš automobilių ilgaamžiškumo. Praėjusio amžiaus aštuntajame ir devintajame dešimtmetyje pagrindinis automobilių gigantų rodiklis buvo didžiausias patikimumas. Šiandien situacija pasikeitė – norėdami išlikti pelningi, automobilių gamintojai turi kasmet parduoti labai daug automobilių. Siekdami šio tikslo, gamintojai projektavimo etape riboja pagrindinių automobilių komponentų, įskaitant vidaus degimo variklius ir pavarų dėžes, tarnavimo laiką, taip sutrumpindami garantinį laikotarpį. Todėl dabar vairuotojai priversti dažniau pirkti naujus automobilius.
Antrasis veiksnys – siekis sumažinti automobilio svorį. Siekdami pagerinti transporto priemonių eksploatacines savybes, gamintojai stengiasi sumažinti visų komponentų, įskaitant vidaus degimo variklio dalis, svorį. Šiandien cilindrų blokai gaminami ne iš ketaus, o iš aliuminio. Be to, lengvesni tampa stūmoklių grupės komponentai, įskaitant stūmoklius su sumažintu svoriu. Šie pokyčiai lemia prastesnį šilumos perdavimą, didesnę variklio perkaitimo riziką ir dėl to visišką vidaus degimo variklio gedimą. Tokių variklių remontas yra itin sudėtinga užduotis.
Trečiasis punktas susijęs su kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekio mažinimu. Katalizinis konverteris, atsakingas už kenksmingų medžiagų kiekio išmetamosiose dujose mažinimą, pradeda gesti po 3-5 naudojimo metų. Skilimo proceso metu susidaro keramikos dulkės, kurios, patekusios į degimo kamerą per recirkuliacinį vožtuvą, nusėda ant cilindrų sienelių ir gali prisidėti prie nuosėdų susidarymo.