4 sunkios ligos, kurių galima išvengti valgant mažiau druskos


Kad nepakenktumėte savo sveikatai, gydytojai rekomenduoja kasdien suvartoti ne daugiau kaip 5 gramus druskos. Deja, dauguma suaugusiųjų nuolat viršija šią normą, dažnai net patys to nežinodami: daugelyje maisto produktų dažnai yra paslėptos druskos, o iš anksto paruošti patiekalai (ypač greitas maistas) yra tiesiog prisotinti natrio.

Tuo tarpu nuolatinis leistinos druskos normos viršijimas gali būti labai pavojingas mūsų sveikatai ir lemti sunkių ligų išsivystymą.

Hiamalaju druska

Su amžiumi susijusi demencija

Kuo didesnis natrio kiekis kraujyje, tuo didesnė kognityvinių sutrikimų rizika: tokią išvadą padarė Kolorado universiteto mokslininkai, stebėję penkis tūkstančius savanorių. Remiantis eksperimento rezultatais, vyresniems nei 65 metų amžiaus žmonėms, reguliariai piktnaudžiaujantiems , rizika susirgti su amžiumi susijusia demencija padidėjo 30 %.

Inkstų akmenys

Jei valgome per daug druskos, padidėja baltymų kiekis šlapime – o tai yra vienas iš pagrindinių rizikos veiksnių, galinčių sukelti inkstų ligas ir inkstų akmenų susidarymą. Net jei jūsų inkstai dabar yra sveiki ir gerai atlieka savo darbą, turėtumėte kontroliuoti valgomos druskos kiekį, kad kuo ilgiau išliktumėte sveiki.

Skrandžio opos

Vien tik druskos perteklius negali sukelti skrandžio opų, tačiau jei gleivinė jau yra pažeista Helicobacter pylori bakterijų, piktnaudžiavimas natriu gali keleriopai padidinti riziką.

Hipertenzija

Druska mūsų organizme sulaiko skysčius, todėl širdis sunkiau dirba – ir galiausiai sukelia aukštą kraujospūdį. Jei jūsų kraujospūdis nuolat aukštas (130/90 ir daugiau), galbūt reikėtų vartoti mažiau druskos.

Išeiti iš AMP versijos