Maistas / Gėrimai

5 populiarios dietos, kurios neveikia arba net yra žalingos

Žalieji, riebalus deginantys kokteiliai ir detoksikaciniai gėrimai – visa tai yra įprasta rinkodaros priemonė. Tik dėl fizinės veiklos susidaręs kalorijų deficitas tikrai padeda atsikratyti papildomų kilogramų. Dauguma madingų dietų, žadančių greitai ir veiksmingai numesti svorio, ne tik neveikia, bet ir kenkia organizmui.

Dieta

Gėrimų dietos

Šios „tinginių“ dietos mėgstamos dėl to, kad padeda numesti svorio be papildomų pratimų. Tačiau dauguma šių dietų yra blogos. Laikantis tokios dietos galima vartoti vandenį, sultis, kokteilius, trintas sriubas, sultinius ir skystus pieno produktus. Taip pat draudžiama kramtyti. Šiuo triuku ekstremalaus svorio metimo entuziastai bando apgauti virškinimą ir sumažinti skrandžio tūrį, kad grįžus į normalų gyvenimą nekiltų noras valgyti didžiules porcijas. Iš tiesų nėra jokių tyrimų, kurie patvirtintų, kad maisto malimas į kokteilius būtų naudingas sveikam žmogui.

Tokių dietų paros energinė vertė yra apie 500-800 kcal. Tai ne sveikas, o katastrofiškas deficitas. Ilgai trunkanti gėrimo dieta žmonėms sukelia nuolatinį alkio jausmą, kuris gali virsti stresu ir net depresija. Dėl to kartais atsiranda valgymo sutrikimų.

Vienkartinė dieta

Žinoma, jeigu vieną dieną gersite vien kefyrą, tai tikrai jums nepakenks. Visai kas kita, kai vienas produktas ilgą laiką tampa pusryčiais, pietumis ir vakariene. Kopūstai, garuose virti grikiai ir obuoliai yra gerai ir sveika, bet tik kartu su kitomis maistinėmis medžiagomis.

Taikydami vienkartinę dietą tikrai galite numesti svorio, tačiau kilogramai grįš dvigubai greičiau. Organizmas, patekęs į stresinę situaciją, stengiasi kaupti energiją iš visko, kas jame yra.

Be to, vienkartinė dieta turės nemalonių pasekmių sveikatai. Avitaminozė, tai vidurių užkietėjimas, viduriavimas, pepsinės opos.

Baltymu dieta

Baltymų dietos

Šios dietos tapo itin populiarios, kai į madą atėjo atletiški kūnai tiesiai iš sporto salės. Logika paprasta: baltymai yra pagrindinė raumenų „statybinė medžiaga“, todėl turėtumėte valgyti tik juos. Grūdai, duona ir kepimo aliejus atsidūrė antrajame sąraše, o socialinę žiniasklaidą užplūdo baltyminių kepinių receptai.

Iš tiesų per didelis baltymų kiekis ir per mažas kitų maistinių medžiagų kiekis kenkia jūsų širdžiai ir kraujagyslėms. Didėja nestabilių plokštelių susidarymo ir sklerozinių arterijų pažeidimų rizika. Kitaip tariant, tokia ilgalaikė mityba gali sukelti širdies priepuolį.

Medikamentinės dietos

Nėra stebuklingų grožio ir lieknumo piliulių ar vaistų. Anorektikai, riebalų degintojai, diuretikai ir vidurius laisvinantys vaistai nepadės numesti svorio. Farmacijos pramonė, reklamuodama tokius vaistus, naudoja iš pirmo žvilgsnio nekenksmingas formuluotes: „slopina apetitą“, „mažina edemą“, „mažina riebalinio audinio kiekį“. Tačiau visi jie turi rimtą šalutinį poveikį. Pavyzdžiui, furosemidas, populiarus diuretikas lieknėjantiems žmonėms, sukelia aritmiją, bendrą nuovargį, karščiavimą ir pilvo skausmą. Perdozavus vaisto gali sustoti širdis.

Vienas veiksmingiausių apetito slopintojų yra sibutraminas. Jis sukelia priklausomybę, panašią į narkotikus. To paties pavadinimo vaistas ir kiti anorektikai, kurių sudėtyje yra šios medžiagos, yra uždrausti Europoje ir daugelyje kitų šalių dėl daugybės šalutinių poveikių: anoreksijos, nemigos, nerimo, migrenos, rimtų širdies ir kraujagyslių sistemos pažeidimų, psichikos sutrikimų.

Detoksikacijos dietos

Šios stebuklingos dietos žada išvalyti žarnyną (o kartu ir visą kūną) nuo toksinų ir atliekų pasninkaujant, vartojant sultis, kokteilius, stebuklingas klizmas ir stiklainius su užrašu „Detox“. Tačiau štai kas nustebino: žarnyne nėra jokių toksinų ar detoksikantų. Jei organas sveikas, jis pats pašalina visas nereikalingas medžiagas, kaip ir kiti natūralūs organizmo valytojai: inkstai, kepenys ir oda. Nuolatinis piktnaudžiavimas žarnyno mikroflora gali sukelti rimtų sutrikimų ir kitų nemalonių pasekmių.


Taip pat skaitykite:

Jei radote klaidą, praneškite mums apie tai pažymėdami tekstą ir paspausdami Ctrl+Enter.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite
Close
Back to top button

Pranešimas apie klaidą

Šis tekstas bus išsiųstas mūsų redaktoriams: