Didžiausia vagystė istorijoje: Rusija pavogė 400 nuomojamų orlaivių už 10 mlrd. dolerių


Keleiviniai lektuvai pavogti Rusu

Pirmadienį, kovo 28 d., baigiasi terminas, iki kurio Rusijos oro transporto bendrovės turi grąžinti daugiau kaip 400 išnuomotų orlaivių, kurių vertė siekia beveik 10 mlrd. dolerių. Nuomotojai praranda viltį atgauti savo lėktuvus.

Rusija pavogė 400 nuomojamų orlaivių už 10 mlrd. dolerių

Rusija pavoge 400 nuomojamu orlaiviu uz 10 mlrd. doleriu

“Bijau, kad esame didžiausios orlaivių vagystės komercinės civilinės aviacijos istorijoje liudininkai”, – sakė Singapūro technologijų instituto oro transporto vadybos docentas Vladimiras Bilotkachas.

Dauguma orlaivių vis dar skraido vidaus maršrutais Rusijoje, nors Bermudų salose ir Airijoje, kur registruota dauguma orlaivių, sustabdytas jų tinkamumo skraidyti pažymėjimų galiojimas, o tai paprastai reiškia, kad skrydžiai turi būti nutraukti.

Pagal tarptautines taisykles dviguba registracija neleidžiama, tačiau jau perkėlė į savo registrą daugiau nei pusę užsieniečiams priklausančių orlaivių. Rusijos vyriausybė taip pat pareiškė, kad užsienyje buvo konfiskuoti 78 Rusijos vežėjų , kurie į Rusiją negrįš.

Aviacija tapo viena pirmųjų Maskvos invazijos į Ukrainą aukų, nes Vakarai ir Rusija įvedė oro erdvės draudimus. Dabar nuomotojams gresia dideli nurašymai arba ilgi ginčai dėl draudimo, nes artėja kovo 28 d., kai pagal Europos Sąjungos sankcijas turi būti nutrauktos orlaivių nuomos sutartys.

Nors lėktuvai yra apdrausti, analitikai teigia, kad dėl precedento neturinčio galimų nuostolių pobūdžio ir masto nuomotojai ir draudikai greičiausiai ne vienerius metus bylinėsis, kol bus priimti sprendimai dėl išmokų.

Ir net jei lėktuvai bus konfiskuoti, jų atgautina vertė bus abejotina, nes lėktuvai turi turėti tikslius techninės priežiūros įrašus, kad būtų užtikrinta, jog juose buvo sumontuotos originalios, atsekamos dalys – tai dar viena sritis, kuriai taikomos Vakarų sankcijos Rusijai.

Nors bendra orlaivių vertė yra didžiulė, poveikis atskiroms lizingo bendrovėms vis dar gali būti valdomas, net jei reikės nurašyti lėšas, nes Rusijos oro transporto bendrovėms išnuomoti sudaro mažiau nei 10 % daugumos lizingo bendrovių portfelio.

“Tai nepakenks šioms įmonėms”, – sakė “Alton Aviation Consultancy” direktorius Bradas Daly, anksčiau dirbęs Airijos lizingo milžinėje “AerCap Holdings”.

Tačiau, pasak jo, “tai keičia Rusijos rinkos potencialą ateityje”.


Taip pat skaitykite:

Išeiti iš AMP versijos