Specialiai “juodajam penktadieniui” daugelis parduotuvių rengia specialius pasiūlymus geriausioms prekėms. Žinoma, daugelis žmonių Lietuvoje ir visame pasaulyje laukia šio įvykio. Tačiau ar tikrai yra tikrai gerų išpardavimų pasiūlymų ir kokių taisyklių reikėtų laikytis apsiperkant, kad neišleistumėte daugiau nei planuota? Be to, ar žinote kokias schemas prekybininkai naudoja, kad paskatintų pirkėjus pirkti?
Kokios rinkodaros specialistų schemos verčia pirkti daugiau?
“Juodasis penktadienis” yra ne sezono metas, todėl įmonės jį išnaudoja kaip emocinę informacinę progą. Nes rugsėjo nuolaidos moksleiviams ir pasiruošimas rudeniui po švenčių jau baigėsi, o Naujųjų metų ir Kalėdų šurmuliui dar ne laikas.
Prekės ženklai naudoja įvairias gudrybes, kad išsiskirtų iš nuolaidų triukšmo ir parodytų, jog turi didžiausią naudą. Jie tai daro net nepakenkdami savo pinigų srautams bei pelnams.
Ekspertai dalijasi schemomis, kurias rinkodaros specialistai dažnai naudoja, kad paskatintų jus pirkti daugiau.
Antrasis produktas kaip dovana
Klasikinis triukas – antrasis produktas kaip dovana. Tai veikia daug geriau, nei parašymas -50 %, o antroji prekė pagal taisykles yra ta, kuri kvite yra pigesnė. Taigi -50 % iš tikrųjų nepasiteisina.
Ta pati istorija ir su ryškiomis akcijomis. Pvz.: “Taikome -50 % + -20 % nuolaidas”. Pirkėjas įsitikinęs, kad nuolaida yra 70 proc. Tačiau gudrybė ta, kad po žvaigždute esančiose išsamiose sąlygose rašoma -50 % pirmosios kainos, o paskui dar -20 % likusios kainos. Vadinasi, iš tikrųjų nuolaida prekėms yra 60 %.
Dieną ar savaitę prieš juodąjį penktadienį kainos padidinamos
Yra nesąžiningų pardavėjų, kurie vakare prieš “juodąjį penktadienį” padidina pirmąją kainą, o paskui rodo super -80 arba -90 % nuolaidą.
Kaip veikia apsipirkimo psichologija?
Per 2 mėnesius – lapkritį ir gruodį – parduodama daugiau prekių nei per kitus 10 metų mėnesių. Viskas slypi pardavimų psichologijoje. Rinkodaros specialistai taiko mažiausiai 10 metodų. Kiti tai vadina – 10 raktų į klientą. Tačiau per “juodąjį penktadienį” dažniausiai naudojami trys iš jų.
Taikoma praktikoje:
- socialinis įrodymas – čia jis veikia geriausiai. Kai nežinome, kaip elgtis tam tikroje situacijoje, elgsimės taip, kaip elgiasi dauguma. O dauguma visame pasaulyje šluoja prekes iš parduotuvių lentynų;
- laiko ir kiekio apribojimus. Visi supranta, kad mažų kainų sezonas baigsis ir reikia suspėti. Be to, norimos prekės gali nebelikti sandėlyje dar iki to laiko. Taigi mintis “reikia skubėti” jūsų galvoje įrašyta didelėmis raudonomis raidėmis;
- “įtvirtinimas” yra trečiasis principas, kuris “juodąjį penktadienį” įgyvendinamas “TOP išpardavimų” forma. Tačiau dažnai ne tik pirkėjai lemia, kuri prekė bus perkamiausia. Rinkodaros specialistai labai gerai moka tai nuspręsti už mus.
Kaip neapsigauti ir įsigyti prekių su tikra nuolaida?
Apie tai jau rašėme ankščiau, tačiau dar kartą pabrėžiame svarbiausius punktus.
Norėdami pirkti tikrai pelningai, turite sudaryti savo pirkinių krepšelio poreikių sąrašą. Tai apsaugos jus nuo emocingų pirkinių.
Iš viso patartina sudaryti tris sąrašus. Pirmasis yra būtinų turėti prekių. Antrasis – prekės, kurių norite, bet galite apsieiti be jų. Trečiasis – tos, kurių jums nuolat reikia.
Atkreipkite dėmesį, kad pardavėjai dažnai nesumažina naujos prekės kainos, bet sukuria rinkinius, kurie kartu yra pigesni. Kai savo sąrašuose turite visus tokių rinkinių gaminius, tai yra pigus pirkinys.
Atlikite “namų darbus” iš anksto. Palyginkite prekių kainas skirtingose parduotuvėse, internetinėse ir ne internetinėse. Geriau išleisti papildomą valandą nei papildomus 100 eurų.
Labiausiai apsimoka analizuoti ir medžioti nuolaidas ilgalaikėms prekėms, pavyzdžiui, elektronikai, buitinei technikai ir toms, kurias planuojate įsigyti jau seniai.
Pirkdami per išpardavimą turėtumėte atkreipti dėmesį į galiojimo datą, pagaminimo metus ir garantinius pasiūlymus. Perskaitykite viską, kas parašyta smulkiu šriftu, nebijokite paklausti informacijos apie prekę ar paslaugą.
Į ką neįklimpti per juodąjį penktadienį?
Nereikėtų susigundyti skambiomis reklaminėmis kampanijomis, skirtomis pigioms prekėms. Pardavėjai žino, kad dabar gali parduoti viską. Gerai pagalvokite apie pagrindinę prekių kokybę ir kreipkitės į tuos, kuriais tikrai pasitikite.