Galbūt jau pradėjote skelbti savo vaizdo įrašus “YouTube” ir jau parengėte kompetentingą turinio strategiją, nustatėte tam tikrą įrašų reguliarumą, tačiau analizuodami pirmuosius rezultatus nesuprantate, kodėl jūsų vaizdo įrašai sulaukia tik nedidelio peržiūrų skaičiaus.
Tikriausiai visa tai susiję su jūsų “YouTube” vaizdo įrašų SEO optimizavimu. Šiame straipsnyje paaiškinsime pagrindinius dalykus, kuriuos reikia žinoti norint optimizuoti vaizdo įrašus “YouTube”, kad jūsų vaizdo įrašai būtų rodomi šios platformos paieškos rezultatuose ir rekomendacijose.
Kas yra “YouTube” SEO?
YouTube SEO – tai “YouTube” vaizdo įrašų optimizavimo procesas, kuriuo siekiama padidinti jų matomumą “YouTube” paieškos rezultatuose.
Tai taip pat padeda gauti daugiau peržiūrų ir srauto į jūsų vaizdo įrašus patekus į “YouTube” rekomendacijas, kuriose naudojamos dirbtinio intelekto priemonės, kad kiekvienam naudotojui būtų pateiktos konkrečios turinio rekomendacijos pagal jo interesus.
Rekomenduojamą turinį pagal naudotojo interesus “YouTube” rodo įvairiose platformos vietose, pvz:
- puslapyje “Jums skirti vaizdo įrašai”;
- žiūrint vaizdo įrašą;
- kanalo puslapyje;
- paieškos rezultatuose.
“YouTube” naudoja algoritmą, kuris atsižvelgia į naudotojo žiūrėjimo istoriją, prenumeratas ir sąveikas su vaizdo įrašais, kad parodytų jam rekomenduojamą turinį, kuris gali jį sudominti.
Kaip “YouTube” reitinguoja vaizdo įrašus?
“YouTube” reitingavimas – tai procesas, kurio metu vaizdo įrašai “YouTube” paieškos rezultatuose rūšiuojami pagal svarbą ir kokybę.
YouTube analizuoja kiekvieną vaizdo įrašą ir įvertina daugybę veiksnių (signalų), kad pasirinktų, kuriuos vaizdo įrašus pirmiausia rodyti paieškos rezultatuose ir kaip dažnai juos siūlyti rekomendacijose.
Vaizdo įrašų reitingavimo algoritmas atsižvelgia į daugelį veiksnių, pvz:
- raktinius žodžius vaizdo įrašo pavadinime, aprašyme ir žymose;
- peržiūrų, “patinka” ir komentarų po vaizdo įrašu skaičių;
- laiką, praleistą žiūrint vaizdo įrašą;
- naudotojų atsiliepimus apie vaizdo įrašą;
- kanalo, kuriame paskelbtas vaizdo įrašas, amžių;
- kanalo prenumeratorių skaičius;
- kanalo aktyvumas (kaip dažnai skelbiami vaizdo įrašai);
- vaizdo įrašo atitikimas paieškos užklausai;
- vaizdo įrašo amžius;
- kitų kanale esančių vaizdo įrašų, susijusių su paieškos užklausa, skaičius;
- kitų kanalų, susijusių su paieškos užklausa, skaičius;
- naudotojų aktyvumas kanale (kaip dažnai naudotojai žiūri vaizdo įrašus, palieka komentarus ir prenumeruoja kanalą);
“YouTube” algoritmas nuolat tobulėja ir mokosi iš naudotojų elgesio. Tai reiškia, kad vaizdo įrašų reitingas laikui bėgant gali keistis, nes “YouTube” sužino daugiau apie tai, kas domina naudotojus.
“YouTube” SEO taisyklės
“YouTube SEO” sujungia pagrindinę SEO praktiką ir specialias “YouTube” optimizavimo taisykles.
YouTube” yra “Google” dalis ir naudoja panašius paieškos algoritmus, kad naudotojams parodytų vaizdo įrašus, kurie geriausiai atitinka jų paieškos užklausas.
Kaip turbūt pastebėjote iš viso signalų, kuriuos algoritmas įvertina, sąrašo, čia ir dabar negalime daryti įtakos kiekvienam iš jų, pavyzdžiui, vaizdo įrašo amžiui, kanalo amžiui arba kitų konkuruojančių kanalų, kurie atitinka paieškos užklausą, skaičiui. Tačiau visi kiti veiksniai yra jūsų prioritetai, jei norite sėkmingai skelbti turinį “YouTube”.
Kas nutiks, jei nepaisysite “YouTube” vaizdo įrašų optimizavimo taisyklių?
Nesuprasdami “YouTube” SEO taisyklių, negalėsite sukurti veiksmingos turinio strategijos ir reikiamo turinio, o netaikydami “YouTube” vaizdo įrašų dizaino taisyklių pagal SEO reikalavimus, platformos algoritmas neatpažins, apie ką yra vaizdo įrašas, ir atitinkamai nerodys jo paieškoje ir rekomendacijose. Taigi, jūsų vaizdo įrašai jūsų profilyje gulės neaktyvūs, laukdami tiesioginių nuorodų, kurias turėsite skelbti visur, skatindami žmones žiūrėti.
Kaip SEO optimizuoti “YouTube” vaizdo įrašus?
Yra keletas dalykų, kuriuos galite padaryti, kad optimizuotumėte savo vaizdo įrašus “YouTube” SEO optimizavimui:
1. Pasirinkite tinkamus raktinius žodžius. Prieš pradėdami kurti vaizdo įrašus, atlikite raktinių žodžių tyrimą, kad nustatytumėte, kokius raktinius žodžius ir frazes žmonės naudoja ieškodami su jūsų tema susijusių “YouTube” vaizdo įrašų.
2. Naudokite raktinius žodžius pavadinime, aprašyme ir žymėse. Savo vaizdo įrašo pavadinime, aprašyme ir žymėse naudokite raktinius žodžius, kuriuos pasirinkote per tyrimo etapą iš pagrindinių paieškos sistemų ir kuriuos žmonės naudoja ieškodami panašaus turinio “YouTube”.
Gudrybės:
- Į vaizdo įrašo pavadinimą įtraukite raktažodį arba frazę, apie kurią yra jūsų vaizdo įrašas. Pavadinime esantys raktažodžiai turėtų būti susiję su jūsų vaizdo įrašo tema.
- Būtinai pakartokite tą patį raktažodį ar frazę vaizdo įrašo aprašyme. Apraše esantys raktažodžiai turėtų būti susiję su jūsų vaizdo įrašo tema ir turėtų būti ilgesni nei pavadinime esantys raktažodžiai.
- Vaizdo įrašo hashtaguose vėl naudokite raktažodį arba frazę. Žymose esantys raktažodžiai turėtų būti susiję su jūsų vaizdo įrašo tema ir turėtų skirtis nuo pavadinime ir aprašyme esančių raktažodžių.
- Pavadinkite savo kanalo grojaraštį (skyrių) atitinkamais raktažodžiais ir pridėkite vaizdo įrašų šia tema.
3. Kurkite įdomius ir informatyvius vaizdo įrašus, kuriuose pateikiamas išsamus atsakymas į naudotą raktažodį ar frazę. Svarbu, kad žmonės žiūrėtų jūsų vaizdo įrašą. Techninis dizainas yra svarbus, tačiau jis tik atveda žiūrovą prie jūsų vaizdo įrašo, ir tik vaizdo įrašo turinys gali paskatinti jį peržiūrėti visą vaizdo įrašą ir jį užsiprenumeruoti.
4. Skatinkite žmones prenumeruoti jūsų kanalą ir palikti atsiliepimus. Kuo daugiau prenumeratorių ir atsiliepimų turėsite, tuo aukščiau jūsų vaizdo įrašai bus rodomi “YouTube” paieškos rezultatuose.
5. Naudokitės “YouTube” studijos analize, kad galėtumėte stebėti savo vaizdo įrašų našumą. YouTube analitika yra puikus įrankis, padedantis stebėti vaizdo įrašų našumą, įskaitant peržiūrų skaičių, žiūrėjimo laiką ir srauto šaltinius.
6. Automatizuokite vaizdo įrašų įkėlimą. Supaprastinkite “YouTube” reklamą pritaikydami savo įkėlimus. Automatiškai pridėkite pavadinimą, vaizdo įrašo aprašymą (jūsų pozicionavimą ir kaip su jumis susisiekti) ir pagrindinius hashtagus, o tada, įkėlus kiekvieną vaizdo įrašą, jums tereikės pridėti išsamią informaciją apie vaizdo įrašą ir priskirti jį norimam grojaraščiui (kategorijai).
7. Naudokite specialias programėles, kurios supaprastina “YouTube” SEO optimizavimo procesą. Yra daugybė specialių programėlių, kurios gali padėti optimizuoti vaizdo įrašus “YouTube”. Štai keletas populiariausių iš jų:
- TubeBuddy siūlo daugybę funkcijų, įskaitant: ji gali padėti rasti tinkamus raktinius žodžius jūsų vaizdo įrašams ir optimizuoti pavadinimus, aprašymus ir žymas.
- VidIQ yra panaši įskiepių programa. VidIQ siūlo raktinių žodžių tyrimą – ji gali padėti rasti tinkamus raktinius žodžius savo vaizdo įrašams ir optimizuoti pavadinimus, aprašymus ir žymas.
- Tube Rank Jeet – tai programa, kuri padeda rasti tinkamus raktinius žodžius savo vaizdo įrašams ir optimizuoti jų pavadinimus, aprašymus ir žymas.
8. Reguliariai skelbkite vaizdo įrašus. “YouTube” pirmenybę teikia kanalams, kurie reguliariai skelbia naujus vaizdo įrašus. Taip yra todėl, kad jos algoritmai mano, jog reguliariai transliuojami kanalai yra svarbesni ir patrauklesni naudotojams.