SEO (angl. Search Engine Optimization) yra internetinės rinkodaros strategija, kuri padeda pagerinti svetainės matomumą paieškos sistemose, pritraukti daugiau lankytojų ir didinti konversijas. SEO yra ilgalaikis ir nuolatinis procesas, kuris reikalauja tinkamo planavimo, tyrimo, optimizavimo ir stebėsenos.
Tačiau, SEO paslaugos neveikia vienodai visus metus. Yra tam tikri laikotarpiai ar įvykiai, kurie daro įtaką svetainės lankomumui ir paklausai. Tai vadinama sezoniškumu ir jis yra svarbus veiksnys, kurį reikia atsižvelgti formuojant strategiją.
Kas yra sezoniškumas SEO atžvilgiu?
Sezoniškumas SEO atžvilgiu yra svetainės veiklos ir verslo poveikis dėl išorinių numatomų metinių renginių, pvz., Kalėdų, Velykų, vasaros, žiemos ir kt. Sezoniškumo tikslas yra sukelti konversijas per trumpą laiką.
Yra du pagrindiniai sezoniškumo tipai
Laiko pagrindu: Šis tipas susijęs su didesniais metų sezonais. Tai gali būti konkretus sezonas, pvz., vasara ar žiema. Tai taip pat gali būti tam tikras laikotarpis, pvz., mėnuo.
Renginio pagrindu: Renginio pagrindu sezoniškumas susijęs su konkrečiais įvykiais, kurie skatina žmones pirkti produktus. Dažniausi renginio pagrindu veikiantys įvykiai yra Kalėdos, Velykos, Helovynas ir Valentino diena.
Šios dvi kategorijos yra pagrindinis sezoniškumo SEO dėmesio centras. Dažnai jums teks optimizuoti abu, nes daugelis renginio pagrindu veiksnių eina ranka rankon su sezonu. Pavyzdžiui, daugelis žmonių sieja Kalėdas su žiema, kai jie perka produktus Kalėdų dovanoms. Kai kurie žmonės pirks žaislus, dekoracijas ar drabužius, kurie susiję tiek su Kalėdomis, tiek su žiema. Tad, dar svarbiau optimizuoti tiek laiko, tiek renginio pagrindu sezoniškumo veiksnius.
Kodėl sezoniškumas SEO atžvilgiu yra svarbus?
Sezoniškumas yra svarbus, nes jis padeda jūsų verslui didinti konversijas. Jei jūs reklamuojate savo produktus ar paslaugas tuo metu, kai jie labiausiai reikalingi, jūs padidinsite pardavimus. Tai atveria naujus pajamų srautus jūsų verslui.
Jūs norite reklamuoti savo produktus tada, kai labiausiai tikėtina, jog jie bus perkami, ypač jei jūsų produktai yra sezoniniai. Greitai pardavinėjant savo produktus per pagrindinį sezoną padės subalansuoti mėnesius, kai produktų pardavimai yra žemi.
Kaip sužinoti savo produktų sezoniškumą?
Kai kurie produktai akivaizdžiai populiarūs tam tikrais mėnesiais. Žieminiai rūbai ir avalynė yra populiaresni žiemos mėnesiais, o baseinai ir vandens žaislai yra populiaresni vasaros mėnesiais. Tačiau jūs galite turėti kai kuriuos produktus, dėl kurių nesate tikri kuriam sezonui jie turėtų būti priskiriami. Norėdami išsiaiškinti savo produkto sezoniškumą, pažiūrėkite į šiuos tris įrankius.
Google Trends yra puikus būdas pamatyti elgesio pokyčius per konkretų laiką. Jūs galite įvesti savo produkto pavadinimą ar raktinį žodį ir pamatyti kaip jo populiarumas keičiasi per metus, mėnesius ar net dienas. Jūs taip pat galite palyginti kelis produktus ar raktinius žodžius ir pamatyti kuris yra labiau paklausus tam tikru laikotarpiu.
Google Analytics yra kitas naudingas įrankis, kuris padeda jums analizuoti savo svetainės lankomumą ir konversijas. Jūs galite naudoti Google Analytics filtrus ir segmentus, kad susiaurintumėte savo duomenis pagal datą, šaltinį, kanalą, vietovę ir kt. Jūs galite pamatyti, kada jūsų svetainė sulaukia daugiausiai lankytojų ir iš kur jie ateina. Jūs taip pat galite pamatyti kokie produktai ar puslapiai yra labiausiai lankomi ir konvertuojami į pajamas.
Keyword Planner yra dar vienas įrankis, kuris padės jums rasti ir planuoti savo raktinius žodžius. Jūs galite naudoti šį įrankį, kad sužinotumėte kiek kartų tam tikras raktinis žodis yra ieškomas per mėnesį ir kaip jo paklausa svyruoja per metus. Jūs taip pat galite pamatyti kokia konkurencija ir kaina už paspaudimą (CPC) yra už kiekvieną raktinį žodį.
Sezoniškumas yra tas laikotarpis, per kurį nemažai verslų išgauna maksimalią grąžą, leidžiančia likusį laikotarpį verslui veikti be didesnio finansinio spaudimo. Jeigu šios galimybės nesate išnaudoję, būtinai į tai atkreipkite dėmesį.