Patarimai kaip įveikti vorų baimę

Voras

Remiantis statistika, žmonės labiau bijo vorų nei odontologų ar skrydžių lėktuvu. Pasak ekspertų, arachnofobija savo apraiškomis primena nerimą ar panikos priepuolį.

Vorų baimė

Mokslininkai iki galo nesuprato šios vorų baimės priežasčių. Tačiau tai dažnai nutinka dėl smegenų veiklos pokyčių, neigiamos patirties, genetikos ir aplinkos. Tarp arachnofobijos požymių yra šie:

  • galvos svaigimas;
  • būklė prieš alpimą;
  • sausa burna;
  • šaltkrėtis ar karščio bangos;
  • uždusimo jausmas;
  • padidėjęs prakaitavimas;
  • dažnesnis širdies plakimas;
  • sunkus ar greitas kvėpavimas.

Vorų baimė

Norėdami kovoti su baime, galite naudoti ekspozicijos terapiją – psichoterapinį metodą, kurį sudaro tikslingas kontaktas su nerimo šaltiniu, kai nėra pavojaus. Šiuo metodu siekiama pakeisti įprastas neracionalias emocijas naujais modeliais.

Pavyzdžiui, žmogus turėtų pabandyti pažvelgti į gražias vorų nuotraukas ar filmus, kuriuose šie padarai pateikiami teigiamai. Be to, ši terapija apima virtualios arba papildytos realybės naudojimą. Pavyzdžiui, vaizdo žaidimai ar įprastos programos, leidžiančios saugiai susisiekti su virtualiais vorais.

Verta paminėti, kad šio metodo veiksmingumas nėra šimtaprocentinis, tačiau jis vis dar turi daug žadančių rezultatų. Be to, galite išbandyti atsipalaidavimą, meditaciją ar vizualizaciją. Ekspertai rekomenduoja išmokti stebėti savo kvėpavimą, kontroliuoti įkvėpimą ir iškvėpimą, taip pat įsivaizduoti teigiamą bauginančios situacijos eigą. Iš pradžių tai gali būti sunku, bet galiausiai tai turėtų padėti sumažinti nerimą ir baimę, taip pat suvaldyti emocijas.

Exit mobile version