Perdirbtų padangų naudojimas padvigubina asfalto tarnavimo laiką


Padangos

Australijos RMIT universiteto mokslininkai sukūrė asfalto mišinio priedą, kuris gerokai padidina jo apsaugą nuo ultravioletinių spindulių ir perkaitimo saulėje. Ši problema opi Australijoje, kur vyrauja karštas klimatas, be to, kaip ir daugelyje kitų pasaulio vietų, kyla senų padangų perdirbimo problema. Mokslininkai pasiūlė juos susmulkinti į gumines drožles ir dėti į asfaltą.

Perdirbtų padangų panaudojimas asfalto dangoje

Ši idėja kilo atlikus kitą eksperimentą, kurio metu, pridėjus gumos trupinių, padidėjo betono atsparumas karščiui. Mokslininkai atliko eksperimentą su trimis skirtingais asfalto mišiniais, į kuriuos pridėjo 7,5 %, 15 % ir 22,5 % trupinių. Mėginiai pusantro mėnesio buvo patalpinti į aparatą, kad būtų imituojamas vienerių metų saulės spinduliuotės poveikis. Išmatavus bandinių chemines ir mechanines savybes paaiškėjo, kad jie daug geriau nei įprastinis asfaltas atlaikė švitinimą ir karštį.

Padangu perdirbimas
Padangų

Mokslininkai nustatė, kad kuo didesnė trupinių koncentracija asfalte, tuo geriau jis atsispiria karščiui. Tačiau kai koeficientas viršija 22 %, stiprumo charakteristikos pradeda blogėti ir danga tampa pažeidžiama dėl mechaninių pažeidimų. Eksperimentų metu nustatyta, kad optimalus 18-22 % intervalas, kuris iš esmės padvigubina asfalto tarnavimo laiką kaitrioje saulėje. Kartu sprendžiamas ir senų padangų perdirbimo uždavinys.

Išeiti iš AMP versijos