Paprastai variklinė alyva pakeičia spalvą iš aukso-skaidrios spalvos į tamsiai rudą spalvą ne anksčiau kaip po 3000 km. Tamsią alyvos spalvą suteikia suodžių dalelės, kurios neišvengiamai patenka į degimo kamerą. Žinoma, tai nieko blogo.
Alyva turi tamsėti
Tačiau tai, kad alyva netamsėja pp 3000 km ridos, turėtų sukelti didelį nerimą. Tai gali būti ženklas, kad ji labai prastai tirpdo variklyje esančią taršą – nenori priimti net banalių suodžių. Todėl pirmą kartą supylus varikliui naujos rūšies alyvą, po 1000 km ridos būtina patikrinkite jos spalvą. Jei alyvos spalva nepatamsėjo, reikėtų pradėti ieškoti problemos.
Atminkite, kad ir kokia būtų bazinė alyva, eksploatacijos metu ji vis tiek užsiteršia susidėvėjusiais produktais. Tuo tarpu priedai – net patys moderniausi ir pažangiausi – susidėvi.