Važiuoti lėtai ne visada apsimoka: ekonomiškiausias greitis automobiliui

Ekonominis vairavimas ir kuro taupymas

Važiuoti lėtai nereiškia taupyti degalus. Įvairiais darbo režimais variklis keičia kuro sąnaudas, o tai gali lemti dideles išlaidas. Sužinokite, kaip važiuoti ekonomiškiausiai.

Taupymas mieste

Būtina atskirti vairavimą mieste ir važiavimą užmiestyje greitkeliais. Važiuodamas mieste vairuotojas dažnai liečia akseleratoriaus ir stabdžių pedalus, greitina ir stabdo, sukeldamas dideles variklio apsukas – 3-3 500 aps/min. Šiuo režimu degalų sąnaudos gali padidėti daug kartų. Paprastai 1,6 l atmosferiniai varikliai, kuriais aprūpinami lengvieji automobiliai, važiuodami mieste sunaudoja apie 10-11 l benzino. Mėgstantys važiuoti greitai gali padidinti sąnaudas iki 13-15 litrų. Tačiau pagal europinę NEDC (Naujojo Europos važiavimo ciklo) metodiką variklis mieste turėtų sudeginti 7-8 litrus.

Minėti rezultatai gaunami, kai laikosi specialaus važiavimo režimo, t. y. iki 50 km/val. įsibėgėja per 25 sekundes su mažiausia įmanoma variklio trauka. Žinoma, taip važiuoti nepatogu. Todėl kitas algoritmas atrodo optimaliausias.

Pradėjus važiuoti, kai pasiekiamas 50-60 km/val. greitis, reikia perjungti aukštesnę pavarą ir tokiu būdu važiuoti 45-80 km/val. diapazone. Jei automobilyje sumontuota mechaninė pavarų dėžė, reikia perjungti aukštesnę pavarą, kai tik tachometras pasiekia 1 500 aps/min. Esant tokioms apsukoms, šiuolaikinis variklis išvysto iki 80 % traukos ir gali išlaikyti priimtiną važiavimo tempą.

Jei laikysitės šio algoritmo, benzino sąnaudas galima priartinti prie teorinių reikšmių.

Greitkelyje

Važiuojant užmiesčio keliais daugiausia energijos išeikvojama oro pasipriešinimui įveikti. Kuo didesnis greitis, tuo daugiau energijos reikia, nes oro pasipriešinimas didėja proporcingai greičio kvadratui. Todėl negalima važiuoti per greitai, nes net 30 km/val. padidinus greitį degalų sąnaudos padidėja trečdaliu.

Taigi, norint važiuoti ekonomiškai, greitkelyje reikia palaikyti 80-85 km/val. greitį. Tokiu atveju variklio apsukas reikėtų sukelti maždaug iki 1200-1500 aps/min. 1,6 l “atmosferinio” variklio sąnaudos sumažės iki 6-7 litrų. Dar daugiau sutaupyti galima važiuojant riedėjimo režimu, leidžiančiu automobiliui riedėti nuo šlaitų neišjungiant aukštesnės pavaros.

Be to, važiuojant 80-90 km/val. greičiu, posūkius galima įveikti nepastebimai stabdant ir greitėjant, o tai taip pat turi teigiamos įtakos efektyvumui. Daugelyje užmiesčio kelių posūkių spindulys nustatomas atsižvelgiant į 80-90 km/val. greitį. Išlaikydami tokį greitį, galite valandų valandas važiuoti įjungę aukštesnę pavarą, nenaudodami staigaus stabdymo ir dažno greitėjimo, o tai reiškia, kad degalų sąnaudos išliks itin mažos.

Išeiti iš AMP versijos