7 patarimai, kaip įveikti nerimą

Ne paslaptis, kad kartais žmonės patiria nerimo sutrikimus, depresiją ir net panikos priepuolius. Baimė, neužtikrintumas, miego sutrikimai – tai tik keletas signalų, įspėjančių apie pablogėjusią psichologinę būklę.

Pateikiame kelis patarimus, padėsiančius pagerinti savo psichologinę savijautą ir įveikti nerimo sutrikimus.

7 patarimai, kaip įveikti nerimą

1. Supraskite savo rūpesčius. Būtina suvokti, iš kur kilo nerimas, kas jus iš tikrųjų gąsdina ir vargina. Kai tai identifikuosite, nerimo būsena nustos jus taip bauginti. Šiek tiek nerimo ir jaudulio gali ir net privalo egzistuoti mūsų gyvenime, tačiau neleiskite, kad tai jus užvaldytų.

2. Pažinkite savo baimę. Išanalizuokite, kas tiksliai jus jaudina, kokia yra to priežastis, ko bijote, ar jūs nerimaujate dėl ateities, praeities, o gal dabarties?

Su vienkartiniu nerimu, suformulavę aiškią jo priežastį, galite susidoroti ir patys, tačiau jei nerimo sutrikimai jus persekioja ilgą laiką, tai gali būti rimtų psichikos ligų ar užsitęsusios depresijos simptomas. Tokiu atveju kreipkitės pagalbos į kompetentingus šios srities specialistus, kurie padės jums suprasti nerimo priežastis ir jį įveikti.

3. Pasirūpinkite savimi. Kadangi organizmas išeikvoja daug energijos kovai su nerimu, gali susilpnėti imuninė sistema. Norint to išvengti, turite rūpintis savo sveikata: išsimaudykite karštoje vonioje, pasigaminkite skanią vakarienę, susitikite su draugais, užsiimkite mėgstamu hobiu, pasivaikščiokite, pasižiūrėkite mėgstamą filmą. Darykite viską, kas jums suteikia malonumą ir padeda atitraukti mintis nuo nerimo.

4. Negalvokite apie ateitį. Didžiausią baimę daugumai žmonių kelia nežinomybė dėl ateities, todėl, kad ir kaip to norėtumėte, stenkitės apie ją negalvoti bei nekurti galimų jos scenarijų.

5. Stenkitės ramiai reaguoti į pokyčius. Baimę ir nerimą gali sukelti pokyčių baimė: ne visi sugeba prisitaikyti prie greitai besikeičiančių aplinkybių, ypač jei nejaučiate palaikymo ar pats jaučiatės neužtikrintai. Tokiu atveju psichologai rekomenduoja naudoti tokią taktiką: užrašykite ant popieriaus lapo pagrindines problemas (atsirandančias dėl prasidėjusių ar laukiančių pokyčių), kurias reikia išspręsti ir kurios jus neramina, išanalizuokite jas, pasižymėkite punktais jų sprendimo būdus. Taip išskaidyta problema nebeatrodys tokia didelė ir neišsprendžiama, nes suprasite, kad galite ją išspręsti palaipsniui. Šis metodas leis į pokyčius pažvelgti daug paprasčiau bei racionaliau.

6. Aktyvumas ir poilsis. Fizinis aktyvumas, pasivaikščiojimai gamtoje, pakaitomis su atsipalaidavimu, meditacija ir aromatinėmis voniomis. Tai neleis jaustis pavargusiam ir prislėgtam.

7. Bendraukite su pozityviai nusiteikusiais žmonėmis. Pozityvias mintis skleidžiantys žmonės neleis jums nugrimzti į liūdesį ar užsidaryti emociniame savo negatyvių minčių kalėjime. Taipogi, tai leis jums pasisemti optimizmo ir bent kažkiek mažiau nerimauti.


Taip pat skaitykite:

Back to top button