Anksčiau ar vėliau kiekvienas vairuotojas susiduria su būtinybe į variklį įpilti variklinės alyvos. Tokioje situacijoje dažnai kyla mintis papildyti automobilio alyvą kitos markės alyva, nei buvo naudotas anksčiau. Sakoma, kad nesvarbu, kokią alyvą naudojate. Tačiau ar iš tikrųjų tai svarbu ir kas atsitinka, jei sumaišote skirtingų klampumų alyvas?
Pirmiausia verta suprasti, kad šiandieninės variklinės alyvos skirstomos į mineralines ir sintetines, turinčias skirtingas kokybės ir klampumo specifikacijas. Todėl maišyti skirtingų rūšių alyvą tikrai nėra gera mintis. Kai kuriais atvejais į alyvą dedami priedai gali sumažinti alyvos veiksmingumą, kai ji sumaišoma kartu. Tai reiškia, kad į vieną alyvą pridėję kitos alyvos užtikrinsite, kad nė viena iš jų neatliks savo funkcijos.
Svarbu pažymėti, kad keičiant variklio alyvą, dalis senosios alyvos būtinai lieka sistemoje ir beveik visada susimaišo su nauja alyva. Šiuo atžvilgiu gamintojai savo gaminiams kelia tokius reikalavimus, kad jie būtų suderinami su kitų rūšių alyvomis.
Tačiau, žinoma, negalima maišyti skirtingų alyvų dideliais kiekiais. Vienintelė išimtis – kai tai neabejotinai būtina. Pavyzdžiui, kai kelyje baigiasi alyva ir po ranka neturite tinkamos alyvos. Tokioje situacijoje bet kokia alyva bus geriau nei jokios.
Būtina naudoti tinkamus terminus tekste. Jei kalbame apie alyvą, tai ir tekste visur turi būti minima alyva, o ne tepalas.
Niekur neradau žodžio tepalas