Automobilių bendrovės išbando naują strategiją, kaip sumažinti elektromobilių kainą. Vidutinis vartotojas vis dar negali sau leisti įsigyti elektromobilio, nors rinkoje jie jau daugelį metų. Tai trukdo elektromobilių plitimui, o kartu ir žmonijos aplinkosauginių tikslų įgyvendinimui.
Kokia padėtis rinkoje?
Ne paslaptis, kad elektromobiliai yra brangesni už benzininius automobilius. Vidutinė kaina šiandien viršija 50 000 JAV dolerių, o kai kurių premium klasės modelių kaina viršija net 100 000 JAV dolerių.
Tačiau dabar, įsitvirtinus „prabangių“ transporto priemonių gamybai, gamintojai nori pasipelnyti iš rinkos, kuri ieško pigesnių visiškai elektrinių transporto priemonių. Šaltinių teigimu, „Tesla“, „Rivian“, „Lucid“ ir „VinFast“ planuoja pateikti savo pasiūlymus, nes vis daugiau žmonių atbaido brangios elektrinės transporto priemonės.
Visi šie automobilių gamintojai jau rengia planus, kaip vilioti pirkėjus į savo pigesnes rinkas, kad jie įsigytų vieną iš jų, o ne kinišką automobilį.
Ką bendrovės planuoja?
Segmento lyderė „Tesla“ žada kitais metais pristatyti įperkamus modelius, kuriuose bus naudojama atnaujinta jos kompaktiškų automobilių platformos versija, kuri yra krosoverio „Model Y“ ir sedano „Model 3“ pagrindas, nors bendrovė nepateikė daug informacijos.
Tesla modelių linija sparčiai sensta, todėl pirmąjį pusmetį JAV sumažėjo pardavimai. Iš penkių „Tesla“ modelių naujas yra tik pikapas „Cybertruck“. Model Y, Model 3, Model S sedanas ir Model X krosoveris tebėra pirmosios kartos. Tesla taip pat planuoja sukurti specialų robotą taksi, kuris galėtų važiuoti be žmogaus įsikišimo.
Tiesą sakant, „Tesla“ yra bene sunkiausiai analitikams prognozuojamas automobilių gamintojas. To priežastis – generalinio direktoriaus Elono Musko nenuspėjamumas. Visi šie planai gali bet kada žlugti, nes dauguma jo pažadų paprastai neišsipildo.
Šiaip ar taip, tai ne vienintelė bendrovė. Bendrovės „Rivian“ ir „Lucid“ taip pat yra suplanavusios tam tikrus žingsnius, kad rinkai pateiktų pigesnių modelių:
„Rivian Automotive“ jau pristatė savo įperkamus modelius – vidutinio dydžio krosoverį R2, kuris pasirodys 2026 m., ir hečbeką R3, kuris pasirodys dešimtmečio pabaigoje. Tikimasi, kad R2 kaina prasidės nuo maždaug 45 000 JAV dolerių, o R3 kaina bus dar mažesnė, teigė „Rivian“.
Šiais metais „Lucid Motors“ pristatys antrąjį savo automobilį – didelį ir brangų krosoverį „Gravity“, kurio pradinė kaina bus apie 80 000 JAV dolerių. Tačiau bendrovė taip pat planuoja 2026 m. pradėti gaminti įperkamus automobilius ant vidutinio dydžio platformos, kurių kaina bus apie 48 000 JAV dolerių.
Galiausiai yra „VinFast“ ir „Scout“, kurie yra palyginti nauji rinkoje.
Vietnamo automobilių gamintoja „VinFast“ planuoja į JAV rinką importuoti kelis modelius, kurie prisijungs prie kol kas vienintelio ten parduodamo modelio – krosoverio „VF 8“. VinFast taip pat teigia, kad kitais metais pristatys nebrangius krosoverius.
Vienas iš naujausių elektromobilių rinkos dalyvių bus „Volkswagen Group“ remiamas startuolis „Scout Motors“. Pirmosios „Scout“ transporto priemonės bus visureigis ir pikapas. Prekės ženklas pasidalijo nedaug informacijos, išskyrus tai, kad kėbulo ant rėmo platforma yra unikali „Scout“ ir kad transporto priemonės bus tvirtos. Planuojama, kad „Scout“ gamyba prasidės 2026 m. pabaigoje, o pardavimai prasidės netrukus po to.
Nors nežinome kai kurių gamintojų būsimų transporto priemonių kainų, tačiau tų markių, kurios apie jas paskelbė, kainos nedaug skiriasi nuo dabartinių. 45 000 ir 48 000 yra artimos vidutinei šiandieninei kainai, tačiau tikrai pigesnės nei šiuo metu rinkoje esantys aukštesnės klasės modeliai. Mažai tikėtina, kad jie ties tuo sustos, nes Kinijos gamintojai, remiami vyriausybės lengvatų, savo elektromobilius parduoda už 30-40 000 JAV dolerių, o kai kuriais atvejais net už 25 000 JAV dolerių. Amerikiečių ar kitų markių automobiliai tiesiog negali su tuo konkuruoti.
Tik laikas parodys, ar šis statymas įeiti į pigesnę rinką šiems automobilių gamintojams pasiteisins, ar jų planai apskritai pasiteisins, tačiau aišku viena: elektromobilių gamintojai turi kažką daryti, kad paskatintų daugiau žmonių sėsti prie jų automobilių vairo.