Vienas garsiausių automobilių – SM – oficialiai sugrįžta. Tačiau šį kartą jis priklausys ne „Citroën“ prekės ženklui, kaip originalus modelis, pardavinėtas pirmoje septintojo dešimtmečio pusėje. Vietoj to koncepcija pažymėta kaip DS, taip pagerbiant dešimtmetį nuo tada, kai „DS Automobiles“ tapo atskiru prekės ženklu po PSA korporacijos skėčiu. Nuo 2021 m. pradžios, susijungus FCA ir PSA koncernams, jis yra „Stellantis“ dalis.
Prancūzijos prekės ženklas pristatė įspūdingą vienetinį modelį „SM Tribute“, pasižymintį retrofuturistiniu dizainu. DS pademonstravo automobilio išvaizdą taip, tarsi SM būtų likęs gaminamas po 1975 m. ir „toliau evoliucionavęs per pastaruosius penkis dešimtmečius“.
Dizainas
Vietoj įprastų priekinių grotelių originaliame automobilyje yra stiklinis skydelis, kuris dabar perkurtas į 3D ekraną, atliekantį ir šviesos juostos funkciją. Klasikinis SM turėjo pasukamus priekinius žibintus, o šiuolaikinis – plonas LED juostas.
Palyginti su pirmtaku, SM Tribute yra 30 mm ilgesnis ir 140 mm platesnis. Siekiant aerodinaminių tikslų, prošvaisa sumažinta beveik 35 mm. Vietoj mažyčių 15 colių pirmtako ratlankių naujasis konceptas važinėja didingais 22 colių lengvojo lydinio ratlankiais su aerodinaminėmis padangomis. Galinio sparno išpjova vizualiai primena 1970-ųjų automobilio nuimamus ratus.
Nėra jokių ženklų, kad automobilis turi revoliucinę pirmtako hidropneumatinę pakabą. Ant durelių sumontuoti šoniniai veidrodėliai užleido vietą aptakioms kameroms, sumontuotoms priekinių statramsčių apačioje, kad būtų užtikrintas geresnis oro srautas. Nepaisant to, netradicinis automobilio siluetas ir aukso spalvos dažai primena originalą.
Vidus
Interjere tik prietaisų skydelio išlenkimas ir sėdynės šiek tiek primena senąjį SM. Kadangi tai koncepcinis automobilis, likusioje salono dalyje, kaip ir galima nuspėti, gausu ekranų, be matomų fizinių valdymo elementų. Atrodo, kad net kvadratinis „vairas“ turi savo ekraną, o vadinamojoje „išlenkto ekrano konsolėje“ yra jutikliniai mygtukai.
Plėtros planas
Stellantis laikosi 2021 m. paskelbto plano per 10 metų investuoti į visus prekės ženklus. Tai apima ir DS, kuri ketina pristatyti du naujus elektromobilius, sukurtus pagal STLA Medium architektūrą. Vienas iš jų bus serijinė „Aero Sport Lounge“ versija, kuri greičiausiai vadinsis DS8 Crossback, o kitas turėtų būti šiek tiek paaukštintas fastbackas kaip DS9 įpėdinis. Platformoje galima montuoti vidaus degimo variklius, todėl naujieji modeliai gali turėti iš tinklo įkraunamas hibridines jėgaines.
Šiuo metu SM Tribute gamyba neplanuojama, o koncepcija liks vienetinė.