2024 m. Paryžiaus automobilių parodoje, ES nustačius naujus muitus elektriniams automobiliams iš Kinijos, įsiliepsnojo kova tarp Kinijos ir Europos automobilių gamintojų. Muitai, kurie gali siekti 45 proc., sukėlė įtampą tarp gamintojų. Tokios Kinijos bendrovės kaip BYD ir „ Leapmotor“, nepaisydamos šio iššūkio, sparčiai plečiasi Europos rinkoje. Kas mūsų laukia toliau?
Europos gamintojai, įskaitant „Volkswagen“ ir „ Stellantis“, atsidūrė sunkioje padėtyje, stengdamiesi išsilaikyti dėl mažos paklausos ir pigesnių kiniškų modelių konkurencijos. Ekspertų teigimu, dėl tarifų Europos vartotojams gali padidėti elektromobilių kainos, o tai gali sumažinti tokių transporto priemonių įperkamumą.
Nors į rinką nuolat žengia kinų prekės ženklai, Europos gamintojams gresia gamyklų uždarymas ir darbo vietų mažinimas. Ateinantys keleri metai bus labai svarbūs abiem pusėms, nes kova dėl lyderystės elektromobilių rinkoje tik stiprėja, rašo Reuters.