Europoje atostogų sezonas įžengia į patį įkarštį, todėl beveik visuose greitkeliuose iškart susidarė spūstys: dėl intensyvaus eismo keliuose net ir stiprių nervų žmonėms reikės kantrybės.
Greitkeliai nebepajėgia susidoroti su poilsiautojų srautu
Nors per paskutines dešimt liepos dienų, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, eismas Europos greitkeliuose buvo dar mažesnis, šeštadienio rytą situacija ėmė smarkiai keistis. Atsirado požymių to, ką europiečiai vadina „juodąja” vasaros sezono diena.
Eilės pasienyje su Vokietija iki metų pabaigos neišnyks
Pasak „The Brussels Times”, liepos 27 d., nuo 11 val. ryto, Prancūzijos keliuose nusidriekė 650 km ilgio eilės. Vairuotojai, važiuojantys keliu A7 tarp Oranžo ir Liono, susidūrė su dideliais vėlavimais ir kelyje sugaišo daugiau nei tris valandas. Valandos trukmės vėlavimas užfiksuotas A63 kelyje į pietus nuo Bordo, o pusantros valandos trukusi spūstis susidarė A9 kelyje tarp Monpeljė ir Perpinjano.
Į žemyno pietus vedantys Europos greitkeliai jau dabar yra perpildyti
Kitur Europoje praėjusį šeštadienį taip pat buvo didžiausia kelionių diena, turėjusi įtakos tiek išvykstantiems, tiek atvykstantiems turistams. Šveicarijos ir Austrijos tuneliai taip pat buvo labai apkrauti: Sen Gotardo tunelyje teko laukti dvi valandas, Monblano tunelyje – dvi su puse valandos, o Austrijos Karavankeno ir Tauerno tuneliuose vėluota apie valandą.
Mašinų srautai beveik nevaldomi
Liepos pabaiga ir rugpjūčio pradžia kasmet pasižymi dideliu eismo intensyvumu, kuris nebūdingas kitiems metų laikams. Tikimasi, kad šį savaitgalį eismo spūstys abiem kryptimis bus didžiausios: antroji keliautojų, vykstančių prie jūros ir kalnų ežerų, banga susitiks su tais, kurie jau praleido atostogas ir grįžta namo.
Didžiausios Europos automobilininkų organizacijos ADAC eV (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club eV) duomenimis, spūstys turėtų susidaryti Berlyno, Hamburgo ir Miuncheno didmiesčiuose. Sudėtingiausia padėtis turėtų būti kelių remonto rajonuose. Šiuo metu vien Vokietijos greitkeliuose, kuriuose sumažintas eismo juostų skaičius ir apribotas greitis, yra 1230 statybos aikštelių, t. y. šiek tiek mažiau nei pernai.
ADAC įvardytos „blogiausios eismo zonos” yra A1 tarp Hamburgo ir Flensburgo bei A6 tarp Manheimo ir Niurnbergo. Čia bus sunku važiuoti abiem kryptimis, nes daug vairuotojų tik išvažiuos, o dar daugiau grįš namo.
Antroji turistų kelionių banga tradiciškai atkeliauja iš Badeno-Viurtembergo ir Bavarijos. Poilsiautojai iš Brėmeno, Žemutinės Saksonijos, Saksonijos ir Saksonijos-Anhalto, taip pat Skandinavijos, kur atostogų sezonas netrukus baigsis, jau keliauja namo.
Sporto renginių ir eismo spūsčių epicentre
Olimpinės žaidynės, kurių sporto šventės epicentras yra Paryžiuje, sukėlė daug rūpesčių keliuose. Taigi reikėtų vengti miesto pakraščių, jau nekalbant apie jo centrą.
Apskritai iki rugpjūčio 13 d., paskutinės vasaros olimpinių žaidynių dienos, reikėtų vengti visų kelių į Prancūzijos sostinę. Tuomet kelias dienas bus lengviau kvėpuoti ar vairuoti. O nuo rugpjūčio 28 d. iki rugsėjo 8 d. Paryžiuje vyks parolimpinės žaidynės, todėl sostinėje ir jos apylinkėse vėl padaugės žmonių ir transporto priemonių.
Europos vairuotojai pradeda judriausią 2024 m. savaitgalį
Eismas sulėtėjęs beveik visoje Europoje. Pranešama apie spūstis judriuose maršrutuose Šveicarijoje ir Austrijoje, taip pat pagrindiniuose keliuose į Italijos, Prancūzijos ir Kroatijos pakrantes. ADAC duomenimis, taip pat bus vėluojama pagrindiniuose keliuose į Skandinaviją, Lenkiją ir Nyderlandus bei iš jų.