Fiat, pasitelkdamas savo legendinį paveldą, dar kartą sugrįžta į žaidimą su stipriu koziriu – visiškai nauju Fiat Grande Panda Hybrid modeliu. Šis automobilis bando įsitvirtinti B segmente, ten, kur iki šiol karaliavo tokie vardai kaip Dacia Sandero. Tačiau ar Grande Panda turi tai, ko reikia, kad išmuštų stipriausius iš vėžių? Pažvelkime į šį modelį išsamiai ir giliau – nuo dizaino iki kainos.
Dizainas – grįžimas į ateitį per praeitį
Grande Panda ne tik vardu, bet ir stilistika grįžta į 80-uosius – tai matoma „pikseliniuose“ LED žibintuose, kampuotose formose ir retrofuturistiniuose akcentuose. Fiat sujungia nostalgiją su šiuolaikinėmis technologijomis, kaip ir tai darė su 500 bei 600 modeliais. Vis dėlto tai ne aklas kopijavimas, o kūrybiškas interpretavimas, tinkantis tiek miesto gyventojui, tiek mažiau standartiniam vairuotojui.
Hibridinis variantas skiriasi nuo elektrinio tik detalėmis – užrašu „HYBRID“ bagažinės durelėse ir, žinoma, nebuvimu įkrovimo lizdo šalia priekinių žibintų. Praktiškai tai reiškia ir svarbų pliusą – didesnį bagažinę (412 l prieš 361 l elektrinėje versijoje), kas miesto automobiliui tikrai svarbu.
Technika – ne tik ekonomiška, bet ir praktiška
Hibridinės Grande Panda širdis – 1.2 litro trijų cilindrų benzininis variklis (100 AG), papildytas 28,5 AG elektriniu motoru, veikiantis 48V įtampa. Tai vadinamoji mild hybrid sistema, tačiau Fiat pažengė toliau – šis modelis sugeba važiuoti vien elektra iki 1 km ir iki 30 km/h. Tai labai naudinga spūstyse ir miesto sąlygomis.
Bendra sisteminė galia – 110 AG, o iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 10 sek. – ne sportinis rezultatas, tačiau visiškai pakankamas kasdieniams poreikiams. 6 laipsnių automatinė dviejų sankabų pavarų dėžė užtikrina sklandų važiavimą be trūkčiojimų, o tai retas reiškinys šiame kainų segmente.
Kuro sąnaudos oficialiai svyruoja nuo 5 iki 5,1 l/100 km, tačiau net ir kalvotose šiaurės Italijos trasose modelis nesiekė 6 l/100 km ribos – tai labai įspūdingas rezultatas hibridui su automatine pavarų dėže.
Važiavimo įspūdžiai – komfortas svarbiau nei dinamika
Važiuojant mieste, Grande Panda dažnai važiuoja vien elektra, kas dar labiau mažina sąnaudas ir triukšmą. Perjungimai tarp variklių vyksta beveik nepastebimai. Variklis švelnus, nebūna erzinančio „triukšmingumo“, o salono izoliacija – maloniai gera šios klasės automobiliui.
Tiesa, norint atlikti manevrus, pvz., greitą lenkimą, reikia iš anksto numatyti situaciją – 10 sek. iki 100 km/h nėra žaibiška. Bet tai mieste neturėtų būti problema. Automobilis kurtas ne trasoms, o kasdieniam naudojimui – ir šioje srityje jis jaučiasi kaip žuvis vandeny.
Įranga – daug daugiau už mažiau
Fiat siūlo tris įrangos lygius – Pop, Icon ir La Prima, o kainos maloniai stebina.
Fiat Grande Panda Hybrid kainos eurais:
Pop (nuo ~17 750 €)
– 16″ plieniniai ratlankiai
– 10″ prietaisų ekranas
– Galiniai parkavimo davikliai
– Kruizo kontrolė
– Rankinė klimato kontrolė
– USB-C prievadas
– Vairuotojo nuovargio stebėjimo sistema
Icon (nuo ~19 100 €)
– LED dienos šviesos
– LED galiniai žibintai
– 10,25″ multimedijos ekranas
– Elektriniai galiniai langai
La Prima (nuo ~21 500 €)
– 17″ lieti ratlankiai
– Automatinė klimato kontrolė
– Priekiniai ir galiniai parkavimo davikliai
– Galinio vaizdo kamera
– Belaidis telefonų kroviklis
Svarbiausia – visuose lygiuose siūloma automatinė pavarų dėžė. Tai itin retas dalykas automobiliui už mažiau nei 18 000 eurų.
Konkurencija – prieš Dacia ir Citroen
Tarp pagrindinių konkurentų:
- Citroën C3 – tas pats hibridinis mazgas, tačiau įranga su tokia pavara siūloma tik nuo vidurinės komplektacijos („Plus“) už 88 850 zł – brangiau nei Grande Panda.
- Dacia Sandero – pigesnė (nuo 61 300 zł), bet prastesnė įranga, senamadiška kabina, mažesnis ekranas, ir jokios automatinės pavarų dėžės tokioje kainoje.
Grande Panda aiškiai pozicionuojasi kaip geresnės kokybės pasirinkimas už šiek tiek didesnę kainą, ypač vertinant įrangos lygį, modernų dizainą ir efektyvią hibridinę technologiją.
Išvada – naujas miesto klasės standartas?
Fiat Grande Panda Hybrid yra puikus pasirinkimas tiems, kurie nori modernaus, ekonomiško, stilingo miesto automobilio už prieinamą kainą. Jis įrodo, kad net už mažiau nei 100 000 zł galima gauti automobilį su automatine pavarų dėže, LED žibintais, gera multimedija ir ekonomišku hibridiniu varikliu.
Privalumai:
- Itin konkurencinga kaina
- Automatinė dėžė standarte
- Stilingas dizainas su retro akcentais
- Ekonomiškas hibridinis variklis
- Didesnė bagažinė nei elektrinėje versijoje
Trūkumai:
- Lėtas pagreitėjimas
- Nedidelė grynai elektrinio režimo rida
- Ribotas pasirinkimas galingesnių variantų
Verdiktas:
Fiat Grande Panda Hybrid yra ne tik konkurencinga alternatyva Sandero – tai rimtas pretendentas į naują miesto segmento favoritą. Jei jums rūpi efektyvumas, praktiškumas ir išskirtinis stilius – tai automobilis, kurį tikrai verta išbandyti.
Šaltinis: motoryzacja.interia.pl