„Hyundai“ žengia drąsų žingsnį į didelių elektrinių visureigių rinką su naujuoju „IONIQ 9“ modeliu, kuris neseniai debiutavo Lenkijoje. Šis erdvus, pažangus elektromobilis, pasieksiantis prekybos salonus jau vasarą, žada aukščiausios kokybės patirtį už, anot gamintojo, „prieinamą kainą“, keičiančią įprastą požiūrį į elektromobilius.
Dizainas ir aerodinamika: erdvė susitinka su efektyvumu
„Hyundai“ ambicingai sujungė minimalistinį dizainą su išraiškingais akcentais, tokiais kaip firminiai pikselių formos žibintai ir masyvios proporcijos. Nepaisant savo dydžio, „IONIQ 9“ pasižymi įspūdingu oro pasipriešinimo koeficientu – vos 0,259. Tai pasiekta dėl aktyvių oro srautų valdymo sistemų, tokių kaip priekinio buferio dangteliai, kurie atsidaro ir užsidaro pagal poreikį, bei itin lygus priekinis galas. Papildomai galima užsisakyti ir elektrinius veidrodėlius, dar labiau pagerinančius aerodinamiką. Šie inžineriniai sprendimai leidžia „IONIQ 9“ vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 620 kilometrų.
Salono erdvė ir tvarumas: vietos užteks visiems
„IONIQ 9“ salone yra trys sėdynių eilės, siūlančios tiek 7 vietų konfigūraciją, tiek unikalią 2+2+2 sėdėjimo schemą. Pastarojoje antros eilės sėdynės gali būti pasukamos iki 270 laipsnių kampu, leidžiančios joms pasisukti 90 laipsnių į išorę (patogu sodinant vaikus) arba 180 laipsnių į vidų, sukuriant jaukią erdvę bendravimui.
„Hyundai“ pademonstravo įsipareigojimą tvarumui, interjere panaudodama perdirbtas medžiagas: nuo perdirbtos vilnos ir aliuminio iki medžiagų, pagamintų iš žvejybos tinklų ar padangų. Svarbiausia, kad tai neturi įtakos kokybei – apdailos lygis konkuruoja su gerokai prabangesniais modeliais.
Ergonomika ir technologijos: detalės, kurios daro skirtumą
„Hyundai“ sąmoningai atsisakė visur esančių jutiklinių ekranų, daugumai pagrindinių funkcijų palikdama fizinius mygtukus ir rankenėles, taip užtikrinant pavyzdinę ergonomiką. Salone išdėstyti USB-C prievadai, po vieną kiekvienam keleiviui, siūlo iki 100 vatų galią, pakankamą ne tik išmaniesiems telefonams, bet ir nešiojamiesiems kompiuteriams įkrauti.
Galinga baterija ir greitas įkrovimas: toli ir greitai
„IONIQ 9“ naudoja pažangią 800 V architektūrą, leidžiančią įkrauti 110,3 kWh bateriją nuo 10 iki 80 % vos per 24 minutes, naudojant tinkamą infrastruktūrą. Tai užtikrina įspūdingą 600–620 km (WLTP) nuvažiuojamą atstumą.
Pirkėjai galės rinktis iš trijų pavaros versijų:
- Galiniai varantieji ratai: 218 AG
- Visi varantieji ratai: 313 AG
- „Performance“: 435 AG ir 700 Nm sukimo momentas
Įsibėgėjimas iki 100 km/h svyruos nuo 9,2 iki 5,2 sekundės, priklausomai nuo versijos.
Erdvė bagažinėje taip pat įspūdinga: 338 litrai su visomis sėdynėmis, o nulenkus sėdynes – daugiau nei 2400 litrų. Papildoma priekinė bagažinė, kurios talpa nuo 52 iki 88 litrų, idealiai tinka įkrovimo laidams.
Kaina ir prieinamumas: kada ir už kiek?
Pirmieji „IONIQ 9“ modeliai Lenkijos salonuose pasirodys 2025 metų rugpjūčio ir rugsėjo mėnesių sandūroje. Bazinis „Techniq“ variantas su galiniais varomaisiais ratais ir gausia standartine įranga kainuos kiek daugiau nei 69 700 eurų. Šiame segmente ir atsižvelgiant į siūlomus parametrus, „IONIQ 9“ pozicionuojamas kaip prieinamos kainos aukščiausios kokybės elektrinis visureigis.
„IONIQ 9“ aiškiai rodo, kad „Hyundai“ siekia pasiūlyti visapusišką, funkcionalų ir technologiškai pažangų elektromobilį, atitinkantį naujas rinkos realijas, kur erdvė, komfortas ir ilgas nuvažiuojamas atstumas nebėra tik prabangių prekių ženklų privilegija.