Portalas „Automotive News“ citavo Italijos aplinkos ir energetinio saugumo ministrą Gilberto Pichetto Fratiną. Ministras leido suprasti, kad būsimas Europos vidaus degimo variklių draudimas (nuo 2035 m.) turėtų būti pakeistas, nes ši koncepcija nepasiteisino, o ES visiško elektrifikavimo planas yra „visiškai absurdiškas“ ir nueita per toli.
Italijos vyriausybė mano, kad strategijoje turėtų atsispindėti pasikeitusios automobilių rinkos realijos. Gamyba ES mažėja, elektromobilių paklausa be valstybės paramos yra menka, todėl 2035 m. planas turėtų būti peržiūrėtas anksčiau nei planuota. Italijos pramonės ministras Adolfo Urso teigė, kad 2025 m. reikia pakoreguoti prieštaringai vertinamą reglamentą, kitaip Europos automobilių pramonė žlugs.
Italijos valdžios institucijos mano, kad toks požiūris kenkia pačiai Europos Sąjungos esmei: siūloma, kad šalys pačios nuspręstų, kada uždrausti vidaus degimo variklius. Italija taip pat nori nepriklausomybės reguliuojant anglies dioksido išmetimą. Tačiau Europos Komisija tikrai nepritars tokiam požiūriui, nes automobilius kiekvienoje šalyje reikės sertifikuoti atskirai, o tai neišvengiamai padidins išlaidas.
Tačiau beveik visi pirmaujantys automobilių gamintojai jau pakoregavo savo elektrifikavimo programas: „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „General Motors“ ir net „Volvo“ pratęsė vidaus degimo variklių gyvavimo ciklą. Kadangi taupiai degalus naudojantys automobiliai Europoje yra labiausiai parduodami, tikėtina, kad Italijos požiūrį palaikys kaimyninės valstybės Prancūzija ir Vokietija.