Vairuotojai dažniausiai susireguliuoja sėdynę taip, kad būtų kuo patogiau. Tačiau kartais šie nustatymai gali turėti įtakos saugumui, o vairuotojas apie tai net nežino. Amerikiečių leidinys “Motorbiscuit”, remdamasis “Saugumo keliuose draudimo instituto (IIHS)” ir “Nacionalinės kelių eismo saugumo administracijos (NHTSA)” patarimais, parengė keletą paprastų taisyklių, kaip teisingai sureguliuoti vairuotojo sėdynę.
Susidūrimo su kliūtimi salone atveju suveikia oro pagalvės, kurios prisipildo dujų ir greitai išsipučia. Jei sėdynė yra per arti vairo, tai gali sukelti papildomų sužalojimų. Be to, jei sėdynė yra per arti vairo arba jei vairas yra netinkamai nustatytas, išsiskleidus oro pagalvėms galite atsitrenkti veidu į vairo viršų.
Norėdami tinkamai sureguliuoti vairuotojo sėdynę, atsisėskite sėdynės viduryje, nugara remdamiesi į atlošą, o kojomis į grindis. Įsitikinkite, kad jūsų klubai ir keliai yra vienoje linijoje, o kojos patogiai pasiekia pedalus. Per daug neištieskite kojų ir aukštai nekelkite kelių. Kūnas turi būti taip, kad krūtinė būtų 25-30 cm atstumu nuo vairo, kur yra oro pagalvė.
NHTSA įspėja vairuotojus, kad senoji 10/14 rankų laikymo ant vairo taisyklė nebetinka. Anksčiau, siekiant didesnio saugumo, buvo patariama rankas laikyti ties 10 ir 14 valanda, o dabar rekomenduojama jas laikyti ties 9 ir 15 valanda. Priešingu atveju, įvykus avarijai, kyla pavojus rimtai susižaloti rankas ir dilbius.
Saugos ekspertai pataria vairuotojams nenaudoti vairo ir sėdynių užvalkalų, nes jie gali trukdyti oro pagalvėms ir sukelti papildomų sužalojimų. Taip pat svarbu nedėti pašalinių daiktų ant prietaisų skydelio, nes staigaus smūgio metu jie gali tapti pavojingais sviediniais, skriejančiais į vairuotoją ir keleivius.