Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Labiausiai rūdijančių automobilių reitingas. Geriau jų vengti bet kokia kaina

8 min. skaitymo

Kovoti su automobilio korozija yra daug sunkiau nei taisyti net rimtus mechaninius gedimus. Dar blogiau, jei gamintojas prastai apsaugojo automobilį nuo rūdžių, tokia kova gali būti iš anksto pasmerkta nesėkmei, ypač jei automobilis jau kelerių metų senumo. Todėl verta žinoti, kurie naudoti automobiliai turi didelių korozijos problemų.

Deja, rūdys yra ne tik estetinė problema. Suvirinimo siūlių, statramsčių ir sijų korozija turi didelę įtaką kėbulo standumui ir keleivių apsaugos nuo avarijos padarinių lygiui.

Švedijos automobilių žurnalas „Vi Bilägare“ šiuo klausimu dirba jau daugiau kaip 30 metų. Šaltomis žiemomis garsėjančioje Skandinavijoje automobilių apsaugos nuo korozijos tema yra ypač svarbi. 19289 m. redakcija užmezgė bendradarbiavimą su Stokholme įsikūrusia bendrove „Rostskyddsmetoder“, kuri specializuojasi apsaugos nuo korozijos technologijų tyrimuose.

Rezultatas – nepriklausomais redakcijos bandymais paremtas reitingas. Nuo Skandinavijos bandymų pradžios švedams jau pavyko tokiu būdu išbandyti daugiau kaip 500 transporto priemonių.

 

Kaip atrodo apsaugos nuo korozijos patikra?

Vi Bilägare išbandyti automobiliai patenka ir į „Rostskyddsmetoder“ mokslininkų rankas. Jie daugiausia dėmesio skiria apsaugos nuo korozijos kokybei tose vietose, į kurias joks automobilių žurnalistas niekada nežiūrėtų: endoskopu jie apžiūri dažų atplaišas ir visas kėbulo plokštes, ypatingą dėmesį skirdami uždariems profiliams. Jie taip pat tikrina mastikos, drenažo sistemos, cheminių dangų ir konstrukcinių komponentų „medžiagų savybių“ kokybę.

Ekspertai įvertina, ar drenažo angų išdėstymas užtikrina tinkamą drenažą ir ar gamyklinės apsaugos priemonės tinkamai apsaugo komponentus. Kalbėdami apie „medžiagų savybes“, jie taip pat gali numatyti jų ilgaamžiškumą. Pavyzdžiui, jie gali nustatyti, kiek laiko gamyklinė mastika ar vaškas išliks „skysti“ ir po kiek laiko gamyklinė apsauga pradės skilinėti ir praleisti drėgmę.

Rūdys automobilio kėbule

Kokių gamintojų automobiliai linkę rūdyti?

Dabartinių gamintojų įvertinimo vidurkis yra 3,1 balo iš 5 galimų. Įdomu – „Volvo“ buvo įvertintas žemiau vidurkio (3,0 balo). Kiti gamintojai, esantys viduryje, yra „Alfa Romeo“ (3,0 balo), „Kia/Hyundai“ (2,9 balo) ir „Peugeot“ bei „Opel“ (2,6 balo). Pastaruoju metu pastebimai pagerėjo Mazdos apsaugos nuo korozijos lygis, tačiau 2,3 balo vidurkis vis dar nėra priežastis didžiuotis.

Geriausiai nuo korozijos apsaugotos automobilių markės:

  • Porsche – 5 balai
  • Jaguar – 4,7
  • Nio – 4,5
  • BMW – 4,1
  • Audi – 4,0
  • Mini – 4,0
  • Mercedes – 3,9
  • Renault – 3,7
  • Volkswagen – 3,6
  • Seat – 3,6

Automobilių markės, kurių apsauga nuo korozijos yra blogiausia:

  • Ford – 2,2 balo
  • Toyota – 2,2
  • DS – 2,0
  • Fiat – 2,0
  • Hongqi – 2,0
  • Lynk&Co – 2,0
  • Mitsubishi – 2,0
  • Range Rover – 2,0
  • Subaru – 2,0
  • Suzuki – 2,0
  • Honda – 1,8

Senesnių automobilių apsauga nuo korozijos

Švedai taip pat pateikia senesnių modelių – net 15 ar 20 metų senumo modelių – analizės rezultatus. Išsamūs rezultatai pateikiami toliau:

Alfa Romeo:

Alfa Romeo 159 (2006 m.) – įvertinimas 1 balas

 

Citroen:

Citroen C3 (2002-2003 m.) – 2 balai

Citroen C4 Cactus (2014 m.) – 2 balai

Citroen C4 Picasso/Grand Picasso (2008-2009 m.) – įvertinimas 2 balai

DC3 (2010 m.) – įvertinimas 2 balai

 

Fiat:

500 (2008 m.) – 2 balai

500L (2013 m.) – 2 balai

Bravo (2008 m.) – 2 balai

Doblo (2003 m.) – 1 balas

Grande Punto (2006 m.) – 2 balai

Panda – 2 taškai

 

Honda:

Honda Accord (2002-2006 m.) – 2 balai

Honda Accord Tourer (2008 m.) – 2 balai

Honda Civic Hybrid (2005-2006 m.) – 2 balai

Honda Civic (2011-2012 m.) – 2 balai

Honda Civic Tourer (2013-2014 m.) – 2 balai

Honda CR-V (2002-2013 m.) – 2 balai

Honda Insight (2009 m.) – 2 balai

Honda Jazz (2001 m.) – 2 balai

 

Jeep:

Jeep Cherokee (2012-2015 m.) – 1 balas

 

Lexus:

IS (2005-2006 m.) – 2 balai

IS (2013-2014 m.) – 2 taškai

NX 300h (2014-2015 m.) – 2 balai

 

Mazda:

Mazda 2 (2007 m.) – 2 balai

Mazda 3 (2008-2011 m.) – 2 balai

Mazda 3 (2003 m.) – 2 balai

Mazda 5 (2005 m.) – 2 balai

Mazda 6 (2002-2009 m.) – 2 balai

Mazda 6 universalas (2007-2011 m.) – 2 balai

Mazda 6 universalas (2012-2015 m.) – 2 balai

 

Mitsubishi:

ASX (2010 m.) – 2 balai

Colt (2002-2009 m.) – 2 balai

Lancer (2008 m.) – 2 balai

Outlander (2013 m.) – 2 balai

Outlander PHEV (2013-015) – 2 balai

Space Star (2012-2013 m.) – 2 taškai

 

Nissan:

Juke (2011 m.) – 2 taškai

Micra (2003 m.) – 2 taškai

Micra (2011 m.) – 2 balai

Note (2013 m.) – 2 balai

Qashqai (2007 m.) – 2 balai

Qashqai (2014 m.) – 2 balai

X-Trail (2007 m.) – 2 balai

 

Peugeot:

1007 (2005 m.) – 1 balas

108 (2014 m.) – 2 taškai 207 (2006 m.) – 2 balai

208 (2013 m.) – 2 balai

508 (2013 m.) – 2 balai

508 SW (2011 m.) – 2 balai

2008 (2013 m.) – 2 balai

4007 (2008 m.) – 1 balai

5008 (2010 m.) – 2 balai

Partneris (2008 m.) – 2 balai

 

Subaru:

Forester (2008 m.) – 2 balai

Forester (2013 m.) – 2 balai

Impreza (2007 m.) – 2 balai

Justy (2007 m.) – 2 balai

Legacy (2003-2004 m.) – 1 balai

Outback (2007 m.) – 2 balai

Outback (2009-2013 m.) – 2 balai

Outback (2015 m.) – 2 balai

 

Suzuki:

Swift (2005 m.) – 2 taškai

Swift (2011 m.) – 2 taškai

SX4 S-Cross (2013 m.) – 2 balai

Vitara (2015 m.) – 2 taškai

 

Toyota:

Auris (2007 m.) – 2 balai

Auris Sports Tourer (2013 m.) – 2 balai

Avensis (2009 m.) – 2 balai

Aygo (2005 m.) – 2 balai

Aygo (2005-2013 m.) – 1 balas

Corolla Verso (2004 m.) – 2 balai

Prius (2004 m.) – 2 balai

Prius(2009) – 2 balai

Prius Plug-in (2013 m.) – 2 balai

RAV4 (2013 m.) – 2 taškai

RAV4 (2006 m.) – 2 balai

Verso (2009-2013 m.) – 2 balai

Yaris (2005-2009 m.) – 2 balai

Yaris (2013 m.) – 2 balai

 

Kodėl japoniški automobiliai rūdija?

Kaip paaiškino „Rostskyddsmetoder“ atstovai – Japonijos gamintojai kėbulo dažymo etape daugiausia pasikliauja gruntais ir chemine apsauga, o Europos gamintojai labiau pasikliauja uždarų profilių užpildymu vašku ir klasikiniu cinkavimu. Galiausiai ji užtikrina kur kas geresnę apsaugą nuo korozijos, jau vien dėl didesnio atsparumo mechaniniams pažeidimams.

Todėl daugelis „Honda“, „Mazda“, „Toyota“, „Subaru“ ir „Suzuki“ klientų – visiškai pagrįstai – po įsigijimo renkasi papildomą savo transporto priemonių apsaugą nuo korozijos.

Naujesniuose automobiliuose didžiulė problema yra plastikinių dangtelių ar veltinio garso izoliacijos naudojimas, kurie kaupia drėgmę ir, pasak ekspertų, gali būti tikra rūdžių „veisykla“. Dėl šios priežasties tinkamai saugant automobilį reikėtų pašalinti visas tokias dangas ir apsaugoti tokias vietas preparatais, kurie kuo ilgiau išliktų „skysti“ ir nebūtų linkę skilinėti.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
2 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Petras
Petras
prieš 3 mėnesių

Ne nu antra, trečia vietos, Jaguar ir NIO, Juokas net neima. Dar truksta Lada Kalina, tada bus visiška parnografija!

Taigis
Taigis
prieš 3 mėnesių

Na komunistų kinų automobiliai surūdija per 2 metus