Kovoti su automobilio korozija yra daug sunkiau nei taisyti net rimtus mechaninius gedimus. Dar blogiau, jei gamintojas prastai apsaugojo automobilį nuo rūdžių, tokia kova gali būti iš anksto pasmerkta nesėkmei, ypač jei automobilis jau kelerių metų senumo. Todėl verta žinoti, kurie naudoti automobiliai turi didelių korozijos problemų.
Deja, rūdys yra ne tik estetinė problema. Suvirinimo siūlių, statramsčių ir sijų korozija turi didelę įtaką kėbulo standumui ir keleivių apsaugos nuo avarijos padarinių lygiui.
Švedijos automobilių žurnalas „Vi Bilägare“ šiuo klausimu dirba jau daugiau kaip 30 metų. Šaltomis žiemomis garsėjančioje Skandinavijoje automobilių apsaugos nuo korozijos tema yra ypač svarbi. 19289 m. redakcija užmezgė bendradarbiavimą su Stokholme įsikūrusia bendrove „Rostskyddsmetoder“, kuri specializuojasi apsaugos nuo korozijos technologijų tyrimuose.
Rezultatas – nepriklausomais redakcijos bandymais paremtas reitingas. Nuo Skandinavijos bandymų pradžios švedams jau pavyko tokiu būdu išbandyti daugiau kaip 500 transporto priemonių.
Kaip atrodo apsaugos nuo korozijos patikra?
Vi Bilägare išbandyti automobiliai patenka ir į „Rostskyddsmetoder“ mokslininkų rankas. Jie daugiausia dėmesio skiria apsaugos nuo korozijos kokybei tose vietose, į kurias joks automobilių žurnalistas niekada nežiūrėtų: endoskopu jie apžiūri dažų atplaišas ir visas kėbulo plokštes, ypatingą dėmesį skirdami uždariems profiliams. Jie taip pat tikrina mastikos, drenažo sistemos, cheminių dangų ir konstrukcinių komponentų „medžiagų savybių“ kokybę.
Ekspertai įvertina, ar drenažo angų išdėstymas užtikrina tinkamą drenažą ir ar gamyklinės apsaugos priemonės tinkamai apsaugo komponentus. Kalbėdami apie „medžiagų savybes“, jie taip pat gali numatyti jų ilgaamžiškumą. Pavyzdžiui, jie gali nustatyti, kiek laiko gamyklinė mastika ar vaškas išliks „skysti“ ir po kiek laiko gamyklinė apsauga pradės skilinėti ir praleisti drėgmę.
Kokių gamintojų automobiliai linkę rūdyti?
Dabartinių gamintojų įvertinimo vidurkis yra 3,1 balo iš 5 galimų. Įdomu – „Volvo“ buvo įvertintas žemiau vidurkio (3,0 balo). Kiti gamintojai, esantys viduryje, yra „Alfa Romeo“ (3,0 balo), „Kia/Hyundai“ (2,9 balo) ir „Peugeot“ bei „Opel“ (2,6 balo). Pastaruoju metu pastebimai pagerėjo Mazdos apsaugos nuo korozijos lygis, tačiau 2,3 balo vidurkis vis dar nėra priežastis didžiuotis.
Geriausiai nuo korozijos apsaugotos automobilių markės:
- Porsche – 5 balai
- Jaguar – 4,7
- Nio – 4,5
- BMW – 4,1
- Audi – 4,0
- Mini – 4,0
- Mercedes – 3,9
- Renault – 3,7
- Volkswagen – 3,6
- Seat – 3,6
Automobilių markės, kurių apsauga nuo korozijos yra blogiausia:
- Ford – 2,2 balo
- Toyota – 2,2
- DS – 2,0
- Fiat – 2,0
- Hongqi – 2,0
- Lynk&Co – 2,0
- Mitsubishi – 2,0
- Range Rover – 2,0
- Subaru – 2,0
- Suzuki – 2,0
- Honda – 1,8
Senesnių automobilių apsauga nuo korozijos
Švedai taip pat pateikia senesnių modelių – net 15 ar 20 metų senumo modelių – analizės rezultatus. Išsamūs rezultatai pateikiami toliau:
Alfa Romeo:
Alfa Romeo 159 (2006 m.) – įvertinimas 1 balas
Citroen:
Citroen C3 (2002-2003 m.) – 2 balai
Citroen C4 Cactus (2014 m.) – 2 balai
Citroen C4 Picasso/Grand Picasso (2008-2009 m.) – įvertinimas 2 balai
DC3 (2010 m.) – įvertinimas 2 balai
Fiat:
500 (2008 m.) – 2 balai
500L (2013 m.) – 2 balai
Bravo (2008 m.) – 2 balai
Doblo (2003 m.) – 1 balas
Grande Punto (2006 m.) – 2 balai
Panda – 2 taškai
Honda:
Honda Accord (2002-2006 m.) – 2 balai
Honda Accord Tourer (2008 m.) – 2 balai
Honda Civic Hybrid (2005-2006 m.) – 2 balai
Honda Civic (2011-2012 m.) – 2 balai
Honda Civic Tourer (2013-2014 m.) – 2 balai
Honda CR-V (2002-2013 m.) – 2 balai
Honda Insight (2009 m.) – 2 balai
Honda Jazz (2001 m.) – 2 balai
Jeep:
Jeep Cherokee (2012-2015 m.) – 1 balas
Lexus:
IS (2005-2006 m.) – 2 balai
IS (2013-2014 m.) – 2 taškai
NX 300h (2014-2015 m.) – 2 balai
Mazda:
Mazda 2 (2007 m.) – 2 balai
Mazda 3 (2008-2011 m.) – 2 balai
Mazda 3 (2003 m.) – 2 balai
Mazda 5 (2005 m.) – 2 balai
Mazda 6 (2002-2009 m.) – 2 balai
Mazda 6 universalas (2007-2011 m.) – 2 balai
Mazda 6 universalas (2012-2015 m.) – 2 balai
Mitsubishi:
ASX (2010 m.) – 2 balai
Colt (2002-2009 m.) – 2 balai
Lancer (2008 m.) – 2 balai
Outlander (2013 m.) – 2 balai
Outlander PHEV (2013-015) – 2 balai
Space Star (2012-2013 m.) – 2 taškai
Nissan:
Juke (2011 m.) – 2 taškai
Micra (2003 m.) – 2 taškai
Micra (2011 m.) – 2 balai
Note (2013 m.) – 2 balai
Qashqai (2007 m.) – 2 balai
Qashqai (2014 m.) – 2 balai
X-Trail (2007 m.) – 2 balai
Peugeot:
1007 (2005 m.) – 1 balas
108 (2014 m.) – 2 taškai 207 (2006 m.) – 2 balai
208 (2013 m.) – 2 balai
508 (2013 m.) – 2 balai
508 SW (2011 m.) – 2 balai
2008 (2013 m.) – 2 balai
4007 (2008 m.) – 1 balai
5008 (2010 m.) – 2 balai
Partneris (2008 m.) – 2 balai
Subaru:
Forester (2008 m.) – 2 balai
Forester (2013 m.) – 2 balai
Impreza (2007 m.) – 2 balai
Justy (2007 m.) – 2 balai
Legacy (2003-2004 m.) – 1 balai
Outback (2007 m.) – 2 balai
Outback (2009-2013 m.) – 2 balai
Outback (2015 m.) – 2 balai
Suzuki:
Swift (2005 m.) – 2 taškai
Swift (2011 m.) – 2 taškai
SX4 S-Cross (2013 m.) – 2 balai
Vitara (2015 m.) – 2 taškai
Toyota:
Auris (2007 m.) – 2 balai
Auris Sports Tourer (2013 m.) – 2 balai
Avensis (2009 m.) – 2 balai
Aygo (2005 m.) – 2 balai
Aygo (2005-2013 m.) – 1 balas
Corolla Verso (2004 m.) – 2 balai
Prius (2004 m.) – 2 balai
Prius(2009) – 2 balai
Prius Plug-in (2013 m.) – 2 balai
RAV4 (2013 m.) – 2 taškai
RAV4 (2006 m.) – 2 balai
Verso (2009-2013 m.) – 2 balai
Yaris (2005-2009 m.) – 2 balai
Yaris (2013 m.) – 2 balai
Kodėl japoniški automobiliai rūdija?
Kaip paaiškino „Rostskyddsmetoder“ atstovai – Japonijos gamintojai kėbulo dažymo etape daugiausia pasikliauja gruntais ir chemine apsauga, o Europos gamintojai labiau pasikliauja uždarų profilių užpildymu vašku ir klasikiniu cinkavimu. Galiausiai ji užtikrina kur kas geresnę apsaugą nuo korozijos, jau vien dėl didesnio atsparumo mechaniniams pažeidimams.
Todėl daugelis „Honda“, „Mazda“, „Toyota“, „Subaru“ ir „Suzuki“ klientų – visiškai pagrįstai – po įsigijimo renkasi papildomą savo transporto priemonių apsaugą nuo korozijos.
Naujesniuose automobiliuose didžiulė problema yra plastikinių dangtelių ar veltinio garso izoliacijos naudojimas, kurie kaupia drėgmę ir, pasak ekspertų, gali būti tikra rūdžių „veisykla“. Dėl šios priežasties tinkamai saugant automobilį reikėtų pašalinti visas tokias dangas ir apsaugoti tokias vietas preparatais, kurie kuo ilgiau išliktų „skysti“ ir nebūtų linkę skilinėti.
Šaltinis: Interia.pl
Ne nu antra, trečia vietos, Jaguar ir NIO, Juokas net neima. Dar truksta Lada Kalina, tada bus visiška parnografija!
Na komunistų kinų automobiliai surūdija per 2 metus