Didžiausias Europos automobilių gamintojas – „Volkswagen“ koncernas – mažina darbuotojų skaičių sparčiau, nei tikėtasi. „Jau susitarta dėl maždaug 20 tūkstančių darbuotojų pasitraukimo iš įmonės iki 2030 metų“, – darbuotojų susitikime Volfsburge pranešė VW personalo direktorius Gunnaras Kilianas.
Tai reiškia, kad per artimiausius penkerius metus jau susitarta panaikinti daugiau nei pusę iš visų 35 tūkstančių koncerno darbo vietų.
Restruktūrizacijos programa
Praėjusių metų gruodį po ilgų derybų įmonė ir profesinė sąjunga susitarė dėl pagrindinės „VW“ prekės ženklo restruktūrizacijos programos. Iki 2030 metų numatoma panaikinti beveik ketvirtadalį iš 130 tūkstančių darbo vietų šešiose gamyklose Vokietijoje. Masiniai atleidimai atmesti. Mažinimai bus vykdomi daugiausia per išankstinį išėjimą į pensiją ir išeitines išmokas.
Šiuo tikslu „VW“ dar kartą išplėtė savo pensijų programą ir siūlo išeitines išmokas jaunesniems darbuotojams, kurie savanoriškai paliks įmonę.
Ekonominis kursas ir iššūkiai
„Pirmieji susitarimo „Ateities Volkswagenas“ veiksmai įsigalioja, ir mes einame teisingu keliu“, – sakė Kilianas. Jis pridūrė, kad koncernas „spartina savo transformaciją“. Tikslas – iki 2029 metų paversti „Volkswagen“ konkurencingu ir pelningu koncernu.
Pagrindinis Volfsburgo gamintojo prekės ženklas jau daugelį metų kenčia dėl didelių sąnaudų ir gamyklų perteklinės gamybos galios. Ypač „Zwickau“ ir „Emden“ gamyklos, gaminančios tik elektromobilius, pastaruoju metu pajuto silpną elektromobilių paklausą ir turėjo apriboti gamybą.
Be to, „Volkswagen“ praranda savo įtaką ir pelną svarbiausioje rinkoje – Kinijoje, kur vietos konkurentai, tokie kaip „BYD“, aplenkia Vokietijos koncerną.
Vidaus degimo variklių populiarumas ir ateities planai
Savo pagrindinėje gamykloje Volfsburge, kurioje gaminami tik automobiliai su vidaus degimo varikliais, tokie kaip „Golf“ ar „Tiguan“, koncernas pastaruoju metu netgi turėjo įvesti papildomas pamainas. Priešingai nei elektromobiliai, vidaus degimo varikliais varomi automobiliai pastaruoju metu parduodami gerai. Tačiau koncerno vadovybė supranta, kad tai tik laikina tendencija ir „Golf“ su vidaus degimo varikliu pardavimai mažės.
Po kelerių metų Volfsburge gali atsirasti gamybos pajėgumų perteklius. Nuo 2027 m. „Golf“ gamyba bus perkelta į Meksiką, o Volfsburgo gamyklos bus pertvarkytos planuojamam „e-Golf“ modeliui, kurio gamyba prasidės vėliau. Todėl, pasak susirinkimo Volfsburge dalyvių, keturių dienų darbo savaitė nėra tolimas scenarijus.
Šaltinis: natemat.pl