Derybos tarp „Volkswagen“ vadovybės ir profesinių sąjungų, prasidėjusios 2024 m. pabaigoje, davė pirmuosius rezultatus – apie 20 tūkstančių darbuotojų sutiko palikti bendrovę pagal darbdavio pasiūlytas sąlygas, pranešė personalo direktorius Gunnaras Kilianas.
Tai ne tradiciniai masiniai atleidimai. Darbuotojams buvo pasiūlyti alternatyvūs sprendimai – ankstyvas išėjimas į pensiją, perėjimas prie ne viso etato darbo ar kitos schemos. Kiekvienas, sutikęs dalyvauti programoje, gaus kompensaciją, kurios dydis gali siekti iki 400 000 eurų ir priklausys nuo darbuotojo stažo bei pareigų įmonėje.
Pagrindinės priežastys – sumažėjusi paklausa ir auganti Kinijos konkurencija
Šis žingsnis – atsakas į kelis rimtus iššūkius:
- Automobilių paklausos mažėjimą Europoje,
- Kinijos gamintojų agresyvų įėjimą į rinką, kurie sparčiai stiprina savo pozicijas.
Tai tik pradžia – planuojama atleisti dar 15 tūkstančių darbuotojų
20 tūkst. darbuotojų atleidimas – tik pirmasis etapas. Iki dešimtmečio pabaigos „Volkswagen“ planuoja sumažinti darbuotojų skaičių iš viso 35 tūkstančiais. Likusiems darbuotojams ruošiamasi įgyvendinti darbo modelio pokyčius – nuo 2027 m. planuojamas perėjimas prie keturių darbo dienų savaitės, siekiant prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų ir išlaikyti darbuotojų motyvaciją.
Gamyklų uždarymas ir perdavimas Kinijos investuotojams
Tuo pačiu metu „Volkswagen“ svarsto galimybę sustabdyti arba pertvarkyti dalį gamybos Vokietijoje. Po uždarymo grėsme atsidūrė Osnabruko ir Cvikau gamyklos. Vienas iš svarstomų scenarijų – šias gamybos aikšteles perduoti Kinijos įmonėms, siekiančioms patekti į Europos rinką. Sprendimas dėl šių gamyklų numatomas iki 2027 metų.
Taupymas ir aukščiausio lygio vadovų atlyginimų mažinimas
„Volkswagen“ taip pat planuoja taupyti mažindama vadovų atlyginimus ir premijas – iki 2030 metų jų pajamos bus sumažintos, o tai turėtų sutaupyti bendrovei iki 15 milijonų eurų.