Bendrovės “Ford” generalinis direktorius Jimas Farley paskelbė, kad Europos Komisija patvirtino “BlueCruise” pagalbos vairuotojui technologiją. Įdomiausia tai, kad ši sistema leidžia vairuotojui atitraukti rankas nuo vairo, o tuo oficialiai negali pasigirti “Tesla”.
Praėjo tik šiek tiek daugiau nei mėnuo nuo to laiko, kai Farley paskelbė apie būsimą atnaujintos “BlueCruise” išleidimą, ir bendrovė skelbia, kad pirmieji automobiliai, įskaitant “Mustang Mach-E”, jau pradeda gauti šią funkciją. Galiausiai ji bus prieinama ir kai kuriems kitiems naudotojams per programinės įrangos atnaujinimą.
“Ford BlueCruise” technologija
Europos Komisijai patvirtinus “Ford BlueCruise” laisvų rankų įrangą, ją jau galima naudoti 15 Europos šalių. Tai suteikia galimybę naudotis daugiau kaip 133 000 kilometrų greitkelių visoje Europoje, vadinamosiomis “mėlynosiomis zonomis”, kuriose bendrovė apmoko savo sistemą, leidžiančią važiuoti net tarp kelių šalių. Pavyzdžiui, klientas gali naudotis “BlueCruise” ir nuvažiuoti iš Švedijos į Italiją, įveikti beveik 3 000 kilometrų ir praleisti daugiau nei 25 valandas prie vairo be rankų.
2023 m. “BlueCruise” tapo pirmąja tokio pobūdžio sistema, patvirtinta pradėjus ją naudoti Jungtinėje Karalystėje, todėl ji tapo pirmąja pažangia vairuotojo pagalbine sistema, suteikiančia galimybę vairuoti tikrai laisvų rankų įranga važiuojant dideliu greičiu Europoje.
Ispanijoje “Ford” taip pat tapo pirmuoju automobilių gamintoju, pasiūliusiu klientams galimybę greitkelyje vairuoti be rankų pagalbos. Tačiau dabar bendrovė plečia “Blue Zone” prieinamumą ne tik Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Ispanijoje.
“Tikime, kad “BlueCruise” gali palengvinti ir padaryti vairavimą malonesnį, nesvarbu, ar važiuojate stovinčiame eisme, ar ilgoje kelionėje. Šis neseniai priimtas sprendimas leis mums pasiūlyti dar daugiau klientų galimybę naudotis “BlueCruise” visoje Europoje”, – sakė “BlueCruise” generalinis direktorius Ashley Lambrixas.
Kaip tai veikia?
Įjungus “BlueCruise”, sistema, stebėdama kelio ženklinimą, greičio ženklus ir besikeičiančias eismo sąlygas – nuo greitkelio greičio iki visiško sustojimo spūstyje – kontroliuoja vairavimą, greitėjimą, stabdymą, eismo juostos nustatymą ir saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės.
Siekiant užtikrinti, kad vairuotojas nenuleistų akių nuo kelio, kai jo rankos neliečia vairo, po prietaisų skydeliu esanti kamera stebi vairuotojo akis ir galvos padėtį, net jei jis dėvi akinius nuo saulės.
Klientai gali pasinaudoti 90 dienų nemokamu bandomuoju laikotarpiu ir išbandyti, kaip “BlueCruise” gali padaryti ilgas keliones arba keliones sustojus ir važiuojant malonesnes ir ne tokias įtemptas. Pasibaigus bandomajam laikotarpiui, klientai gali aktyvuoti metinę arba mėnesinę prenumeratą, kurią gali bet kada nutraukti arba pratęsti. Pasirinkus mėnesio prenumeratos modelį, “BlueCruise” lengva įjungti tokiu laiku, kuris atitinka jų vairavimo planus.
Šiuo metu “BlueCruise” galima įsigyti daugiau kaip 420 000 “Ford” ir “Lincoln” automobilių visame pasaulyje.