Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Šviesoforas su keturiais žibintais? Mokslininkai išbando revoliucinį sprendimą

3 min. skaitymo

Šiaurės Karolinos mokslininkai atliko eksperimentą, kuris įrodė, kad papildomos spalvos įvedimas turėtų gerokai pagerinti eismo srautą. Ką turėtų reikšti ketvirtoji šviesoforo šviesa? Esant tam tikroms sąlygoms, ji gali turėti daug naudos.

 

Technologinė pažanga automobilių transporto srityje, įskaitant autonominių sistemų kūrimą, pasauliui kelia naujų iššūkių. Viena vertus, šviesoforai prisideda prie didesnio saugumo ir mažesnių spūsčių miestų centruose, kita vertus, kartais dėl pavėluotos vairuotojų reakcijos jie gali sumažinti eismo srautą. Ar papildomo šviesoforo įvedimas galėtų iš esmės pakeisti dabartinę sistemą?

 

Kokia būtų ketvirtoji šviesoforo spalva? Nedidelis pakeitimas pagerintų eismo srautą

Tikrai visi yra įpratę, kad šviesoforus sudaro trys spalvos: raudona, geltona ir žalia, taip pat papildomi elementai, pavyzdžiui, rodyklės. Ateityje ši tvarka gali pasikeisti. Mokslininkai ieško sprendimų, kaip užtikrinti saugesnį ir sklandesnį eismą. Viena iš idėjų – įvesti ketvirtą spalvą. Šiaurės Karolinos valstijos universiteto mokslininkai, atlikdami modeliavimą, parodė, kad „nedidelis“ pakeitimas gali duoti daug naudos. Interviu „Newseria“ apie tai plačiau papasakojo tyrėjų grupės narys Ali Hajbabaie.

Balta spalva reikštų, kad jokia transporto priemonė negali persirikiuoti į kitą eismo juostą, be to, bet kuri žmogaus vairuojama transporto priemonė turi sekti priekyje važiuojančią transporto priemonę. Jei priekyje važiuojanti transporto priemonė greitėja, mes taip pat galime greitėti, jei ji sustoja, mes taip pat privalome sustoti, aiškino jis.

Šviesoforas su 4 spalvomis

Ką reiškia ketvirtas šviesoforo signalas? Papildomas signalas autonominiams automobiliams

Papildoma balta šviesa, papildanti standartinį signalų rinkinį, užsidegtų sankryžoje, kai būtų pakankamai autonominių transporto priemonių. Mokslininkai siūlo, kad autonominiai automobiliai sudarytų grupes ir bendrautų su šviesoforu, o tai leistų jiems efektyviau kirsti sankryžas. Verta pažymėti, kad nors modeliavimams buvo naudojama balta šviesa, spalva nėra esminė.

Tai nėra drastiškas pokytis. Skirtumas tas, kad balta šviesa vienu metu pasirodys keliuose sankryžos taškuose, žyminčiuose skirtingas važiavimo kryptis. Sekant priekyje važiuojančią transporto priemonę, bus galima kontroliuoti transporto priemonių srautą, išvengti susidūrimų ir padidinti sankryžos pralaidumą, pridūrė Šiaurės Karolinos valstybinio universiteto Civilinės ir aplinkos inžinerijos katedros profesorius Hajbabaie. Kol kas ši koncepcija yra bandoma ir turės būti išbandyta realiame eisme. Priklausomai nuo rezultatų, ji galėtų būti taikoma ir kitose vietose.

Šaltinis: Moto.pl

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Mikas
Mikas
prieš 6 mėnesių

Nieko nesupratau.