Pasaulyje vis sparčiau pereinama prie elektromobilių. Atsižvelgdama į tai, „McKinsey“ savo naujausioje ataskaitoje įspėja, kad iki 2030 m. baterijoms svarbių medžiagų tiekimo grandinė patirs didelę įtampą.
Tikimasi, kad elektrinių transporto priemonių pardavimai išaugs nuo 4,5 mln. vienetų 2023 m. iki 28 mln. vienetų per metus dešimtmečio pabaigoje. Dėl šios precedento neturinčios paklausos kyla spaudimas pagrindinių medžiagų, tokių kaip litis, didelio grynumo manganas ir grafitas, prieinamumui.
Nors ličio geležies fosfato (LFP) akumuliatoriai sumažina priklausomybę nuo deficitinių medžiagų, tokių kaip kobaltas ir nikelis, jie vis dar labai priklauso nuo ličio, mangano ir grafito. Perėjimas prie LFP akumuliatorių šiek tiek palengvina pramonės padėtį, tačiau nepanaikina tiekimo grandinės disbalanso.
Be to, žaliavų gavyba ir šių medžiagų perdirbimas sudaro apie 40 proc. visų elektromobilių baterijų išmetamų teršalų. McKinsey ataskaitoje pabrėžiama, kad labai svarbu sumažinti šių procesų metu išmetamų teršalų kiekį.
Laimei, yra keletas naujų baterijų technologijų, kurios pasieks gamybos lygį iki 2030 m., įskaitant keletą kietakūnių, kuriose naudojamos skirtingos medžiagos. Be to, jau yra keletas bandymų įrenginių, skirtų ličio gavybai iš geoterminio vandens šaltinių.
Šaltinis: Mckinsey.com
Parašyti komentarą