Žiemos sezono metu šiuolaikiniuose automobiliuose, prisotintuose elektronikos, gali atsirasti gedimų, su kuriais vasarą nesusiduriama. Maža to, užtenka nuvažiuoti į šiltą ir sausą garažą, kad gedimas išnyktų ir automobilis pats pasitaisytų. Kaip tai įmanoma?
Šiandien automobilis yra pažangus vairavimo kompiuteris
Laikai, kai mūsų šimtaprocentinis saugumas priklausė tik nuo vairuotojo, jau seniai praėjo, todėl turime susitaikyti su tuo, kad šiandien vis daugiau modernių automobilių turi vis daugiau šiuolaikinių sistemų, kurios ne tik stebi kelionės eigą, automobilio veikimą, optimizuoja degalų sąnaudas, bet ir prižiūri keleivių saugumą.
Jutiklių, radarų ir kamerų sistema pagrįsta elektronika užtikrina, kad automobilis neišvažiuotų iš savo eismo juostos, nevažiuotų per arti priekyje važiuojančio automobilio arba avariniu būdu stabdytų, jei vairuotojas nesureaguoja pakankamai greitai. Tai dar ne viskas! Automobilis netgi gali atpažinti vairuotojo nuovargį pagal atsipalaidavusį vairo laikymą ir įspėti vairuotoją sustoti pailsėti arba labiau susikoncentruoti į vairavimą.
Žiema kelia iššūkių automobiliams ir jų sistemoms
Tačiau pasitaiko atvejų, kai, esant pablogėjusioms kelio sąlygoms, elektronika „išprotėja“ ir nustoja veikti arba nereaguoja taip, kaip turėtų. Taip dažniausiai nutinka žiemą, kai anksčiau sutemsta, temperatūra yra tokia, kuri tikrai nėra palanki tinkamam elektronikos veikimui, o prie viso to dar prisideda tirštas rūkas, pūgos ir plikledis.
Tokiomis aplinkybėmis kai kurios sistemos gali rodyti klaidas, blogai veikti arba net visiškai išsijungti, todėl vairuotojui belieka pasikliauti savo įgūdžiais ir patirtimi. Tačiau viskas gali būti daug paprasčiau nei atrodo.
Sniegas, purvas ir rūkas išjungia pagalbines vairuotojo sistemas
Nors tokios sistemos, kaip traukos kontrolė ar ABS, paprastai yra pagrįstos ratų greičio jutikliais ir variklio ar stabdžių valdymu per valdymo kompiuterį, tokios sistemos, kaip eismo juostos palaikymo sistema, lietaus jutiklis, avarinio stabdymo sistema ar aktyvioji kruizo kontrolė su atstumo išlaikymo funkcija, yra pagrįstos kamerų, radarų ir jutiklių sistema, kuri paprastai yra automobilio priekyje ir gale.
Todėl, jei automobilio prietaisų skydelyje pranešama, kad sistemos išsijungė, tai nebūtinai reiškia, kad įvyko gedimas. Jutikliai, radarai ir kameros paprastai yra pritvirtinti automobilio priekyje, todėl važiuojant prastesnėmis sąlygomis jie gali apsitaškyti purvu ar krintančiu sniegu, o jei nesirūpinsime, kad radarai būtų švarūs ir neturėtų tinkamo „matymo lauko“, po kurio laiko sistema gali nebesugebėti nuskaityti atstumų ir nustatyti automobilio padėties kelyje.
Kaip vėl įjungti saugos sistemas?
Jei sistemos išsijungia, turėtumėte būti atsargūs ir nesitikėti, kad jos laiku sureaguos. Jei sistemos išsijungia, turėtume nepanikuoti, o nuvažiuoti į artimiausią degalinę ir tiesiog patikrinti ar radarai ir kameros nėra padengti sniegu ar purvu. Jei reikia, nuo jutiklių ir radarų reikėtų nuplauti nešvarumus arba galbūt nuvalyti priekinį stiklą, kad pagerėtų lietaus ir sutemų jutiklių veikimas. Paprastai po tokios paprastos procedūros viskas grįžta į įprastas vėžes.
Kartais tai būna dėl aplaidumo, o kartais – dėl intensyvaus snygio. Važiuojant žiemos sąlygomis, ypač esant plikledžiui arba šlapiai ir sūdytai kelio dangai, priekyje važiuojantys automobiliai išmeta purvo, druskos ir vandens mišinio fontaną, kuris akimirksniu gali padengti visą automobilio priekį ir trukdyti sistemoms stebėti aplinką.
Joks kompiuteris negali apgauti fizikos dėsnių. Svarbiausia – protas
Svarbu prisiminti, kad pagalbinės ir pagalbos sistemos skirtos tik padėti vairuotojui vairuojant, o ne visiškai jį pakeisti. Tai reiškia, kad net jei jūsų automobilyje įrengti naujausi technologiniai pasiekimai, turėtumėte vadovautis riboto pasitikėjimo principu ir naudotis jomis kaip pagalbine priemone, pirmiausia pasikliaudami savo įgūdžiais ir patirtimi.
Ypač žiemos sąlygomis sistemos gali tinkamai neveikti net ir esant geram matomumui – dėl apsnigto ar apledėjusio kelio, pūgos joms taip pat gali kilti problemų „surasti“ save kelyje – kartais net taip, kad kai kuriuos pagalbininkus geriau visiškai išjungti, kad jie netrukdytų vairuoti.
Tokiomis sąlygomis gali sugesti ne tik lazeriniai radarai, infraraudonųjų spindulių kameros ar lietaus ir sutemų jutikliai, bet net ir tokie paprasti dalykai kaip parkavimo jutikliai ir atbulinės eigos kameros. Taigi, prieš aklai laukdami garsinio signalo, kai važiuojate atbuline eiga į stovėjimo vietą, pažvelkite į veidrodėlį ir senoviniu būdu patikrinkite, kiek vietos turite.
Šaltinis: Interia.pl