Naujuosius metus Lietuvos vairuotojai pasitiko su naujomis degalų kainomis, kurios pastebimai šoktelėjo jau pirmąją 2025-ųjų naktį. Šis šuolis neatsitiktinis – kainų pokyčius nulėmė naujai įsigalioję akcizų įstatymo pakeitimai, paveikę ne tik degalus, bet ir alkoholį bei tabako gaminius.
Kuro kainos pasikeitė greitai
Vėlyvą gruodžio 31-osios vakarą vienoje iš degalinių Klaipėdoje 95 benzino ir dyzelino kainos buvo atitinkamai 1,359 ir 1,359 Eur už litrą. Tačiau vos praėjus vidurnakčiui, kainos švieslentėse pasikeitė: benzino kaina išaugo iki 1,419 Eur, o dyzelino – iki 1,529 Eur.
Kai kurios degalinės kainas pakeitė vos per 1 minutę, kitos kainų kilimą įgyvendino lėčiau – ankstyvą sausio 1-osios rytą kainos vis dar atitiko paskutinės praėjusių metų dienos rodiklius.

Kodėl brangsta degalai?
Vienas pagrindinių veiksnių – nuo 2025 m. įsigaliojęs naujas akcizas kurui. Benzino kainą didins papildoma anglies dvideginio (CO2) dedamoji, dėl kurios, ekspertų skaičiavimais, kaina išaugs vidutiniškai 8 ct už litrą. Dyzelino brangimas dar ryškesnis – apie 16 ct už litrą.
Šie pokyčiai yra dalis Vyriausybės sprendimo padidinti akcizus, siekiant finansuoti Valstybės gynybos fondą ir skatinti aplinkosauginius tikslus.

Nenustebkite, didesnė kuro kainos atsilieps ir maisto produktų kainoms
Degalai – tik viena iš prekių grupių, kurioms 2025 m. padidėjo akcizai. Nauji mokesčiai paveikė alkoholį, tabaką ir kitas prekes:
- Alkoholis: 0,5 l alaus kaina gali išaugti apie 0,05 Eur, o toks pat kiekis stipriųjų gėrimų – apie 0,69 Eur.
- Tabako gaminiai: cigaretės pabrangs vidutiniškai 0,26 Eur už pakelį, kaitinamojo tabako produktai – 0,24 Eur, o elektroninių cigarečių skystis – net 0,92 Eur už 2 ml.
Šie pokyčiai lems tiek nedidelius kasdienio vartojimo prekių kainų šuolius, tiek didesnius socialinius ir ekonominius iššūkius mažas pajamas gaunantiems žmonėms.
Tanklaiviai nafta pila į vandenynus per kasmetinės katastrofas, o mes Š.. užsiiminėjame. Ekologai😂
Ačiū. Šitas nenumaldomas oro teršimas ras savo baigtį per kainą. Benzino ir dizelino kainos didės daug kartų. Iki tol,kol nebebus noro būti teršėju.
Kloune kai nusisiki daugiau co2 isskiri nei 20 metu senumo automobilis
Vienintelis budas stabdyti tarsa, yra nustoti pirkti visoki sh is kinijos. Pastaroji pastoviai didina savo pajegumus ir tam stato papildomas anglimi kurenamas elektrines. Didzioji dalis kinijos vejo jegainiu neveikia is viso ir yra varomos dyzeliniu generatoriu ir egzistuoja tik tam kad jie galetu vakarams parodyti kokie jie „zali”. O is tiktuju tersia ~27% viso pasaulio tarsos… visa Europa tersia ~6%. Bet kazkodel butent vakarai turi ispresti tarsos problema savo kisenemis.
Nepagalvojai kad kei pakils iki mesvietiški kaino co2 mokestis,tai patikėk ims mokesčiius ir už paspirtukus ir dviračius nea bezdėsi važiuodamas daugiau :)))