Pradžia Technologijos Apžvalgos ir naujienos Tyrėjai: DI įrankiai netrukus galės mumis manipuliuoti ir daryti įtaką mūsų sprendimų priėmimui internete
Apžvalgos ir naujienos

Tyrėjai: DI įrankiai netrukus galės mumis manipuliuoti ir daryti įtaką mūsų sprendimų priėmimui internete

DI įrankiai netrukus galės daryti įtaką mūsų sprendimų priėmimui | Nuotrauka sugeneruota Gemini DI
DI įrankiai netrukus galės daryti įtaką mūsų sprendimų priėmimui | Nuotrauka sugeneruota Gemini DI
Dalintis

2025 m. dirbtinis intelektas (DI) patirs fenomenalią evoliuciją. Tikimasi, kad šiais metais ši technologija plėsis dar sparčiau, atnešdama ir naudos, ir pavojų. Mokslininkai vis labiau nerimauja, kad dirbtinis intelektas galės daryti įtaką mūsų mąstymui ir sprendimų priėmimui. Tai patvirtina ir neseniai Kembridžo universitete paskelbtas dokumentas, kuriame mokslininkai įspėja, kad DI priemonės netrukus gali daryti įtaką sprendimų priėmimui internetinėje aplinkoje – nuo apsipirkimo iki balsavimo rinkimuose.

Šiame straipsnyje mokslininkai nurodo, kad atsiranda nauja rinka, vadinama „ketinimų ekonomika“. Joje DI priemonėmis galima numatyti ir net daryti įtaką žmonių ketinimams ir sprendimams, o šiuos duomenis parduoti įmonėms, kurioms jų reikia.

Ketinimų ekonomika laikoma kitu etapu po dėmesio ekonomikos, kuri ypač aktuali visuomeniniuose tinkluose, kur skelbiamas turinys, reklamos bando patraukti mūsų dėmesį ir priversti mus ką nors pasirinkti. Ketinimų ekonomikoje DI technologijos analizuoja, ką mes planuojame daryti ar galvoti. Pavyzdžiui, ar norime užsisakyti viešbutį arba ką galvojame apie kandidatus į prezidentus. Ši informacija parduodama bendrovėms, kurios ja naudojasi darydamos įtaką mūsų pasirinkimams.

Mokslininkai pabrėžia, kad tokia rinka gali pakenkti žmonių laisvei, sąžiningiems rinkimams ir konkurencijai rinkoje. Jie įspėja, kad jei nebus nustatytos taisyklės, žmonių ketinimai taps preke, kurią DI parduos didžiausią kainą pasiūliusiam pirkėjui.

DI įrankiai, paremti didelės kalbos modeliais, galėtų analizuoti žmonių elgesį, interesus ir net pokalbius, kad būtų galima tikslingai nukreipti mūsų būsimus sprendimus. Tyrėjai pabrėžia, kad šios priemonės veiks taikant personalizavimo metodą, prisitaikydamos prie kiekvieno žmogaus elgesio, interesų ir mąstysenos. Pavyzdžiui, DI galėtų siūlyti bilietus į kiną, jei pajustų, kad esate pavargęs arba norite pailsėti. Tai reiškia, kad DI pokalbių robotai galėtų sklandžiai nukreipti žmones pokalbiuose, kad būtų pasiektas konkretus tikslas – parduotas produktas arba gauta daugiau duomenų.

Šaltinis: Theguardian.com

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Donatas Varnas

Donatas Varnas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius, besidomintis naujausiomis technologijomis, žiniatinklio tendencijomis ir dirbtinio intelekto pasauliu. Mano straipsniai padeda skaitytojams suprasti sudėtingas technologines naujoves, atrasti sprendimus ir neatsilikti nuo sparčiai besikeičiančio skaitmeninio pasaulio.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
ChatGPT populiarumas

Naudojatės „ChatGPT“? Mokslininkai perspėja: jūsų smegenys gali nukentėti

„ChatGPT“ ir kitų kalbos modelių naudojimas gali turėti neigiamos įtakos mūsų smegenims....

Kreditinės kortelės dydžio kompiuteris

Šis kompiuteris – kreditinės kortelės dydžio, bet galingesnis už daugumą nešiojamųjų kompiuterių

Vieno plokštės kompiuteriai (SBC) – tai itin įdomi aparatinės įrangos rūšis, kurios...

Google Gemini funkcijos

„Google“ viską girdi! Nauja funkcija – hitas

Naujausia funkcija, apie kurią paskelbta oficialioje bendrovės X platformos paskyroje, leidžia „Gemini“...

S25 Edge plonas telefonas 3

„Samsung“ mažina „Galaxy S25 Edge“ gamybą

Praėjusį mėnesį pristatyto išmaniojo telefono „Samsung Galaxy S25 Edge“ pardavimai yra mažesni,...