Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Jau seniai nebuvo taip blogai. Ar Vokietijos ekonomika žlunga tiesiog akyse?
Automobiliai / Transporto priemonėsVerslas

Jau seniai nebuvo taip blogai. Ar Vokietijos ekonomika žlunga tiesiog akyse?

Automobilių gamyklos Vokietijoje
Dalintis

Vokietijos automobilių pramonė susiduria su didele krize. Mažėjantys elektromobilių pardavimai Europoje ir sumažėjusi vidaus degimo automobilių paklausa Kinijoje kelia abejonių dėl pramonės ateities. 2025 m. prasidėjo Vokietijos ekonomikos nuosmukio šešėlyje, kuriam didelę įtaką daro sudėtinga padėtis automobilių pramonėje. Kokia to priežastis?

 

Įžengus į 2025 m. Vokietijos ekonomika vis dar patiria nuosmukį, o krizė pagrindinėje šalies automobilių pramonėje daro didelę įtaką ekonomikos lėtėjimui. Nors automobilių sektoriaus problemos plačiai pripažįstamos, nuomonės dėl jų priežasčių išsiskiria.

 

Vokietijos automobilių pramonės įmonių krizė

Stefanas Bratzelis (Stefan Bratzel) iš Vokietijos automobilių pramonės vadybos centro nurodo, kad dabartinius sunkumus lemia viena kitą persidengiančios problemos, tokios kaip darbo vietų mažinimas, gamybos apimčių mažėjimas ir mažėjantis susidomėjimas elektra varomais automobiliais. Šie veiksniai kartu su didėjančiomis energijos kainomis ir sudėtinga biurokratija silpnina Vokietijos rinkos pozicijas. Vakarų automobilių pramonės asociacijos teigimu – jei padėtis nepagerės, išliks tik stiprias pozicijas užsienio rinkose turinčios įmonės.

 

Silpnėjantys pardavimai dėl neaiškių politikų veiksmų

2024 m. automobilių pardavimai Vokietijoje sumažėjo daugiau nei 27 proc. ir didžiausi nuostoliai patirti elektromobilių segmente. Tarp pagrindinių priežasčių įvardijamas staigus subsidijų baterinių automobilių įsigijimui panaikinimas, taip pat sulėtėjusi įkrovimo infrastruktūros plėtra.

Kai Vokietijos federalinė vyriausybė 2023 m. pabaigoje netikėtai nutraukė finansavimą elektra varomiems automobiliams įsigyti, ekspertai iš nuostabos trynė akis, kartu prognozuodami neišvengiamą automobilių rinkos krachą. Ferdinandas Dudenhöfferis iš Automobilių tyrimų centro pabrėžė, kad sunku tikėtis ryžtingumo iš užsakovų, kai patys politikai negali pasiekti nuoseklumo savo veiksmuose.

Vieną minutę politikai nori elektromobilių, o kitą – nutraukia jų finansavimą. Viena vertus, jie skatina elektromobilumą, o paskui – vidaus degimo variklius. Nenuostabu, kad žmonės yra sutrikę.

Vokiški automobiliai Audi

Valdymo problemos ir darbo rinkos reformų būtinybė

Manoma, kad prie dabartinės Vokietijos automobilių rinkos krizės prisidėjo ir didžiausių korporacijų vadovų klaidos. Smulkiųjų ir vidutinių įmonių taikomųjų mokslų universiteto automobilių vadybos dėstytojas Frankas Švopė (Frank Schwope) neseniai duotame interviu kritikavo Vokietijos gamintojų veiksmus.

Jis pabrėžė, kad įmonės per lėtai prisitaiko prie besikeičiančių ekonominių sąlygų. F. Schwope taip pat atkreipė dėmesį į problemą, kurią prieš kurį laiką iškėlė „Mercedes“ generalinis direktorius dėl neproporcingai didelio sergamumo Vokietijoje. Eksperto teigimu, didelės sveikatos priežiūros išlaidos ir lengvas atostogų prieinamumas, kurie buvo naudingi ekonominio pakilimo laikotarpiu, dabar turi būti pritaikyti prie dabartinių realijų ir darbo rinkos reformų.

 

Jokių pagerėjimo ženklų Vokietijos rinkoje. Netrukus prasidės atleidimų banga

Deja, 2025 m. prognozės taip pat niūrios. Dienraštis „Deutsche Welle“ aiškiai nurodo, kad net jei Vokietijos politikai imsis veiksmų ir sudarys sąlygas, kad Vokietija vėl taptų konkurencinga vieta verslui, – kelias iki visiško šiuo metu padarytos žalos ištaisymo bus ilgas ir sudėtingas.

Vokietijos žiniasklaida jau seniai įspėja apie atleidimų bangą, kuri gali paliesti nuo 50 000 iki 70 000 automobilių sektoriaus darbuotojų. Tokios bendrovės kaip ZF, „Bosch“, „Volkswagen“ ir „Audi“ jau paskelbė apie darbo vietų mažinimą. Remiantis VDA ataskaita, iki 2035 m. Vokietijos automobilių pramonė gali netekti iki 186 000 darbo vietų. Nepaisant iššūkių, kai kurie ekspertai ir analitikai mano, kad ateinantys metai yra galimybė parengti strategiją, kuri ateityje nukreiptų pramonę tinkama linkme.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

3 Komentarai

guest
3 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
na hui vertel tvaju mat
na hui vertel tvaju mat
prieš 5 mėnesių

amerika gerai nuleido i klozeta europos tuopačiu ir voketijos ekonomika taip ir reikia europos lgbt daunams užtat turilt lgbt ir nacistus ukrainos

Vilija
Vilija
prieš 5 mėnesių

Pilnos pakampės babajų ir „gerų rusų”. Kiek reikia turėti „sveikatos”, kad tiek veltėdžių išlaikyti?

Raimis
Raimis
prieš 5 mėnesių
Atsakinėti į  Vilija

Prie ko čia rusai?Nepaminėjus ruso ir tuoletan negali nueit!?Glušna ir tiek,gal visos Vilijos panašios?

Panašūs straipsniai
Didelės karinės investicijos Lietuvoje

Europos investicijų bankas (EIB) suteiks Lietuvai 540 mln. eurų paskolą naujos karinės bazės statybai

Europos investicijų bankas (EIB) planuoja suteikti Lietuvai 540 milijonų eurų paskolą karinės...

Degalų kainos didės / Anna Maloverjan / Shutterstock.com

Degalų kainos Lietuvoje kyla. Iranas ir Izraelis daro įtaką kainoms degalinėse

Degalų kainos šalyje pradės kilti dar šią savaitę (kaip tik per ilgąjį...

Intel atleis daug darbuotojų / Sundry Photography / Shutterstock.com

„Intel” atleis penktadalį darbuotojų. Tai – bandymas „šalinti organizacinį sudėtingumą“

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, prastėjančią padėtį išgyvenanti technologijų milžinė „Intel“ ketina atleisti net...