Tai turėjo būti nauja automobilizmo ir rūpinimosi aplinka kryptis. Elektromobiliai tokie populiarūs, kad jų savo asortimente turi beveik kiekvienas automobilių gamintojas. Tačiau ar jie tikrai tokie ekologiški, kaip visi mano? Vargu…
Elektromobiliai laikomi kertiniu akmeniu kovoje už sveiką aplinką. Nors jų pardavimai šiuo metu šiek tiek sulėtėjo, vis dėlto, Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, jie turėtų nulemti ateitį. Dažnai pabrėžiama, koks svarbus ir lemiamas yra jų vaidmuo mažinant pasaulinį anglies dioksido išmetimą. Tuo tarpu mokslininkai pažvelgė į problemą, kuri, atrodo, yra visiškai ignoruojama.
Mokslininkai išnagrinėjo elektromobiliams gaminamas baterijas
JAV Prinstono universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kuriame nagrinėjo elektromobiliams reikalingų baterijų gamybos sąnaudas. Paaiškėjo, kad dviejų pagrindinių mineralų (nikelio ir kobalto), naudojamų jų gamybai, išmetami teršalai smarkiai teršia orą gamybos regionuose, pavyzdžiui, Kinijoje ir Indijoje. Dėl to susidaro vadinamieji taršos „karštieji taškai“ ir rimta aplinkosaugos problema. Trumpai tariant, nors elektromobiliai atlieka savo darbą, nes nebereikia gaminti išmetamųjų dujų, deja, to paties negalima pasakyti apie akumuliatorių gamybą.
„Žmonės paprastai mano, kad perėjimas prie ekologiškesnių technologijų visada bus naudingas abiem pusėms – naudingas klimatui ir oro kokybei. Tačiau nekreipiant dėmesio į gamybą gali sumažėti anglies dioksido ir azoto oksidų išmetimas, tačiau galiausiai padidėja oro taršos našta šalia gamybos centrų esančioms bendruomenėms. Svarbu į elektrines transporto priemones pažvelgti iš pasaulinės tiekimo grandinės perspektyvos. Net jei Indija atsisakytų kurti vietinę tiekimo grandinę ir vietoj to nuspręstų juos importuoti iš kitos šalies, tarša neišnyktų. Tarša paprasčiausiai būtų perkelta į kitą šalį”, – sakė tyrimo autorė Anjali Sharma.
Co2 intensyvumas gaminant baterijas
Analizuojant baterijų gamyboje ir elektros energijai gaminti naudojamų degalų derinyje esantį išmetamą CO2 kiekį, galima daryti išvadą, kad elektromobiliai išmeta bent jau beveik tiek pat CO2, kiek dyzeliniai automobiliai, o tokiose šalyse, kaip Indija, kuriose naudojama daug anglies dioksido, jo išmetama dvigubai daugiau.
Pagrindinis ataskaitos grafikas rodo, kaip elektromobilių CO2 intensyvumas kinta priklausomai nuo įvestos elektros CO2 intensyvumo. Vertikalios linijos leidžia tai palyginti su dyzeliniais ir benzininiais automobiliais, kaip aprašyta aukščiau.
Šaltinis: Moto.pl
Nikelis ir kobaltas baterijose??? Čia kurių metų straipsnis?
Dar nepaminejo utelizacijos kaztu. Bet yra ir pliusu mes turim unikalia galimybe visa tarsa is savo miestu perkelti i trecias salis kinija indija ir tt ir kvepuot neuzterstu oru.
Apsurdiskas naftininku straipsnis
Ar tikrai taip manai?! Kazkodel niekas niekur nesneka apie tai, kiek yra uztersiama aplinka kol elektrinis auto yra pagaminamas, o tik apie tai koks jis tipo ekologiskas jau naudojant! O cia ir bandyta pasakyti butent apie sia problema. Elektrokarai is tiesu nera jau tokie ekologiski kai pradedi gyliau gilintis! Tik deja niekas apie tai nesusimasto.
Yra paskaičiuota, kad EV tampa „žaliu” kai nuvažiuoja apie 100 000 km ir tik tada, jei naudoja elektrą pagamintą nenaudojant iškastinio kuro… Taip kad EV visai nėra „žali”. Čia muilo burbulas, pinigams išplauti
Dar priklauso nuo to kokios elektrinės. Kartais ir greičiau. Plus kai baterija nukrenta iki kokio 50% ir vairuotojui nebepakanka atstumo. Baterijas galima panaudoti stacionariems kaupiklius. Ir tai jau daroma su ev baterijomis. O veliau perdirbamos ir vel gaminamos baterijos. Tam sunaudojama dar mažiau energijos nei naujai iškasti.