Stambulas, Niujorkas ir Čikaga pirmauja pasauliniame 2024 m. eismo spūsčių reitinge. Vidutiniškai per 12 mėnesių vairuotojas spūstyse praleido 100 valandų. Tačiau tai yra vidutiniškai…
Stambulas (Turkija) užėmė pirmąją vietą labiausiai apkrautų miestų sąraše, nes nuo 2023 m. eismo vėlavimai padidėjo 15 % ir sudarė 105 prarastas valandas vienam vairuotojui, aplenkdamas Niujorką ir Čikagą su 102 prarastomis valandomis.
Į miestų, kuriuose eismas gatvėse ir prospektuose vyksta lėčiausiai, reitingą įtraukta 950 miestų, kuriuose vėlavimai išdėstyti nuo didžiausio iki mažiausio. Tai nurodoma INRIX analitinio centro interneto svetainėje.
Buvo skaičiuojami ne tik laiko, bet ir finansiniai nuostoliai. Pranešama, kad tipinis Jungtinių Valstijų vairuotojas dėl spūsčių prarado 43 valandas, o tai prilygsta visai darbo savaitei. Dėl to prarasto laiko vertė siekia 771 JAV dolerį.
Jungtinėje Karalystėje vairuotojai, važiuodami į darbą, prarado vidutiniškai 62 valandas, arba apie 581 svarą sterlingų prarasto laiko, o vidutinis Vokietijos vairuotojas spūstyse prarado 43 valandas, o tai vienam vairuotojui prilygsta 470 eurų.
Jungtinėse Amerikos Valstijose 2024 m. spūstys kainavo daugiau nei 74 mlrd. dolerių, t. y. 1,7 proc. daugiau nei ankstesniu laikotarpiu. Jungtinės Karalystės vairuotojai prarado beveik 7,8 mlrd. svarų sterlingų, t. y. 11 % daugiau, o Vokietijos vairuotojai prarado 3,6 mlrd. eurų, t. y. 14 % daugiau nei pernai.
Ko tikėtis 2025 m.
Vyriausybės pareigūnai, transporto specialistai ir plačioji visuomenė turėtų pasiruošti, kad 2025 m. teks daugiau laiko praleisti sėdint transporto spūstyse, ypač dėl to, kad visoje šalyje toliau mažėja nuotolinio darbo.
Nuotolinis darbas ir toliau bus antra pagal dydį pramonės šaka po automobilių pramonės, tačiau jau dabar duomenys rodo, kad dėl penkių darbo dienų savaitės gerokai padidės vairuotojų skaičius, taip pat gerokai padaugės viešojo transporto keleivių.
Be to, 2025 m. sausio 5 d. Niujorke pirmą kartą šalyje buvo pradėta taikyti spūsčių apmokestinimo programa, kuria siekiama sumažinti spūstis miesto centre. Kiti miestai taip pat gali siekti kovoti su spūstimis taikydami kainodarą, nes daugelis vietos valdžios institucijų jau išnagrinėjo (ir net įtraukė) į ilgalaikius transporto planus tam tikros formos transporto priemonių ridos apmokestinimo ar rinkliavų sistemas.
Šaltinis: inrix.com