Automobilių rinka gana jautriai reaguoja į pasaulio ekonomikos sudėtingumą, besikeičiančią politinę aplinką ir vis griežtėjančias taršos normas. Būna metų, kai pirkėjų aktyvumas būna didelis. Tačiau būna ir tokių laikotarpių, kai pirkėjai smarkiai keičia savo įpročius. Laimei, tam tikros tendencijos jau dabar leidžia pažvelgti į ateitį. Kokie pokyčiai laukia automobilių rinkos 2025 m.? Ir ką turėtų žinoti ieškantys naujo automobilio?
Trūksta naudotų automobilių
Pasaulinė puslaidininkių lustų krizė gali atrodyti kaip senas įvykis, tačiau jos padariniai vis dar jaučiami automobilių rinkoje. 2021 ir 2022 m. dėl tiekimo grandinės sutrikimų visame pasaulyje buvo pagaminta gerokai mažiau naujų automobilių.
„Pokyčiai naujų automobilių rinkoje daro tiesioginį poveikį naudotų automobilių segmentui. Šiuo metu pastebimas ryškus 2021 ir 2022 m. pagamintų automobilių trūkumas, todėl naudotų automobilių segmentas artimiausiu metu neturės didelio pasirinkimo“, – sako automobilių pramonės duomenų bendrovės ‚carVertical‘ ekspertas Matsas Buzelis.
Dėl to 3-4 metus važinėję naudoti automobiliai taps brangesni. Nesąžiningi pardavėjai taip pat gali bandyti pasinaudoti didesne nauda klastodami ridą, slėpdami apgadinimus ar defektus, taip dirbtinai dar labiau padidindami naudotų automobilių kainą antrinėje rinkoje. Todėl pirkėjai turėtų objektyviai įvertinti ne tik vizualinę, bet ir techninę automobilio būklę, patikrinti automobilio istoriją ir įsitikinti, kad tai, ką sako pardavėjas, yra tiesa.
Mažesnės kredito palūkanų normos padidins automobilių pardavimus
Tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinka kenčia nuo infliacijos ir aukštų kredito palūkanų normų. Daugelis vairuotojų pasirinko pigesnius automobilius arba atidėjo jų pirkimą.
Tačiau 2024 m. stabilizavusis kredito palūkanų normoms, kitais metais automobilių pardavimai gali padidėti. Sumažėjus kredito palūkanų normoms, padidėja perkamoji galia, o tai gali pakeisti pirkimo įpročius.
Vairuotojai, kurie pastaraisiais metais nusprendė taupyti, 2025 m. galėtų pirkti daugiau.
Elektromobilių rinka augs lėtai
Elektromobilių rinkos augimą lėtina nepakankama viešoji įkrovimo infrastruktūra ir didelės išlaidos. Nors kai kurie vairuotojai gali norėti įsigyti elektromobilį, didelė kaina, palyginti su dyzeliniais ir benzininiais automobiliais, dažnai atgraso nuo tokio sprendimo. Daugelyje šalių, kuriose nėra pakankamai įkrovimo stotelių, elektromobilius dažniausiai renkasi pirkėjai, kurie gali įkrauti automobilį namuose.
„Europoje populiarėjantys pigūs kiniški elektromobiliai turės didelę įtaką naudotų elektromobilių paklausai. Sunku prognozuoti, ar vairuotojai nuspręs sėsti prie tokių transporto priemonių vairo, nes neaišku, ar jos bus patikimos kelyje, taip pat ar bus užtikrintas garantinis aptarnavimas. Tikėtina, kad daugelis pirkėjų laikysis patikrintų vertybių ir rinksis gerai žinomus prekės ženklus“, – aiškina A. Buzelis.
Dyzeliniai automobiliai Rytų Europoje nebrangs
Vakarų Europos keliuose ilgą laiką dominavo dyzeliniai automobiliai, tačiau jų pergalingas kelias pamažu eina į pabaigą. Pirkėjai vis dažniau renkasi benzininius ir hibridinius automobilius, o dyzeliniams automobiliams taikomos griežtesnės taršos taisyklės. Vakarų Europoje mažėjant naujų dyzelinių automobilių gamybai, tai turės įtakos naudotų dyzelinių automobilių pasiūlai Rytų Europoje.
Atsižvelgiant į ribotą transporto priemonių skaičių, naudotų dyzelinių automobilių paklausa Rytų Europoje greičiausiai išliks gana didelė. Todėl tikėtina, kad šių automobilių rinkos vertė mažės daug lėčiau. Tai taip pat reiškia, kad pirkėjai gali susidurti su didesnėmis kainomis nei tikėtasi.
Europos automobilių gamintojų laukia sudėtingi metai
Europos Sąjunga nuo 2025 m. sumažino automobilių išmetamo CO2 kiekį nuo 116 iki 94 gramų vienam kilometrui. Jei gamintojai nesilaikys šio reglamento, jie gaus didelę baudą už kiekvieną parduotą transporto priemonę.
„Europos Sąjungai griežtinant išmetamųjų teršalų kiekio reguliavimą, didieji automobilių gamintojai kovoja dėl išlikimo. Pirkėjai nenoriai pereina prie elektromobilių. Didelę riziką kelia ir populiarėjantys kiniški automobilių prekių ženklai“, – sakė A. Buzelis.
Dėl mažų elektromobilių pardavimų ir pirkėjų šališkumo kyla iššūkių visai automobilių rinkai. Austrija, Bulgarija, Lenkija, Rumunija, Slovakija, Slovakija, Čekija ir Italija jau išreiškė susirūpinimą dėl griežtesnės išmetamųjų teršalų kontrolės. Jos taip pat paprašė Europos Sąjungos laikinai atidėti reguliavimą, argumentuodamos, kad baudos pakenktų ir gamintojams, ir jų ekonomikoms.
„Europos automobilių gamintojams tenka siūlyti transporto priemones, kurių paklausa yra maža. Be to, nauji automobiliai brangsta, o tai mažina pardavimus ir pardavėjų galimybes išlaikyti darbuotojus. Kitais metais pramonė turi dėti daug pastangų, kad išvengtų, regis, neišvengiamos krizės. Europa turi veikti dabar, kad pakeistų griežtas taisykles. Priešingu atveju stebėsime, kaip Kinija dominuoja visos Europos automobilių rinkoje“, – pataria naudotų automobilių rinkos ekspertas.
Šaltinis: carVertical
Parašyti komentarą