47-asis JAV prezidentas netrukus po priesaikos pasirašė dekretus, kurie iš esmės pakeis dabartinę JAV politiką. Kai kurie iš jų susiję su elektriniais automobiliais. Gamintojai, kurie pasirinko šį kursą, turi pagrindo nerimauti.
2021 m. rugpjūtį, JAV prezidentas Joe Bidenas paskelbė įsaką dėl automobilių ateities, kuriame daugiau dėmesio buvo skiriama elektromobilių plėtrai. Pagrindinis punktas buvo nuostata, kad iki 2030 m. elektromobiliai sudarytų 50 proc. visų JAV parduodamų transporto priemonių.
Šį sprendimą lėmė ne tik aplinkosauginės, bet ir verslo priežastys. J. Bidenas norėjo, kad JAV prisijungtų prie elektros revoliucijos ir pasipriešintų Kinijai ir Europai.
„Svarbiausia, kad ir darbuotojai, ir verslas suprastų, jog tai yra ateitis. Negalime sėdėti nuošalyje”, – tuomet sakė Joe Bidenas.
Amerikos prekių ženklai prisijungė prie lenktynių
J. Bideno nustatytas tikslas nebuvo teisiškai privalomas. Tačiau jis nurodė aiškią kryptį, kuria nusprendė sekti daugelis JAV gamintojų. General Motors, Ford ir Stellantis netgi pristatė bendrą pareiškimą, kuriame paskelbė savo tikslą iki 2030 m. sukurti 50 proc. elektromobilių.
Bendrovės, kurios dar prieš kelerius metus buvo laikomos vidaus degimo variklio atramomis, stipriau įsitvirtino elektromobilių srityje, sujungdamos amerikietiškas legendas su naujo tipo varomosiomis sistemomis. General Motors papildė asortimentą elektriniais Hummer arba Silverado pikapais. Panašiai pasielgė ir „Ford“ – prie elektrinio „Mustang Mach-E“ pridėjo pikapą „F-150 Lightning“, taip pat elektrinę „Transit“ pristatymo furgono versiją. Kita vertus, „Stellantis“ statė ant elektrinių „Ram“ ir „Dodge Charger“.
Kiekvieno iš šių modelių sukūrimas pareikalavo didžiulių finansinių išteklių ir verslo sumanumo. Amerikos gamintojai ryžosi žengti į neištirtą teritoriją, neturėdami jokių garantijų, kad rinkoje jie bus sėkmingi, tikėdamiesi, kad vyriausybės parama – mokesčių lengvatos elektromobilių savininkams ir įkrovimo tinklų plėtra – padės nutiesti naujus kelius. Dabar viskas rodo, kad taip nebus.
D. Trumpas panaikino J. Bideno nuostatas
Atsisakyti 50 proc. rinkos dalies elektra varomiems automobiliams buvo vienas pirmųjų naujojo JAV prezidento sprendimų, priimtų netrukus po priesaikos 2025 m. sausio 20 d. Tačiau tuo viskas nesibaigia.
Donaldas Trumpas taip pat nusprendė sustabdyti įkrovimo tinklo plėtros programą, kuriai Bideno administracija buvo skyrusi net 7,5 mlrd. dolerių. Pagal vykdomąjį įsaką „visos agentūros turi nedelsiant sustabdyti lėšas, skirtas „pagal Nacionalinę elektromobilių infrastruktūros formulės programą ir Įkrovimo ir degalų tiekimo infrastruktūros diskrecinės dotacijos programą“.
Pareigūnai taip pat atliks visų esamų su elektromobiliais susijusių paramos ir lengvatų programų auditą. Viena iš pagrindinių – 7500 JAV dolerių federalinė mokesčių lengvata tam tikrų elektromobilių savininkams. Kol kas D. Trumpas nepriėmė sprendimo ją atšaukti, tačiau galima įtarti, kad tai laiko klausimas.
„Tikri vartotojų pasirinkimai“
Savo inauguracinėje kalboje D. Trumpas pabrėžė, kad nori skatinti „tikrą vartotojų pasirinkimą” ir pridūrė, kad tai būtina „ekonomikos augimui ir inovacijoms”. Vienas iš būdų tai padaryti – atlaisvinti rinką atsisakant vidaus degimo transporto priemonių pardavimą ribojančių taisyklių.
Gali būti, kad tai reikš grįžimą prie 2019 m. išmetamųjų teršalų standartų, kurių ribos 25 proc. didesnės už dabartines. Jei taip atsitiks, kai kurie gamintojai galės vėl pradėti gaminti variklius ir modelius, kurių gamyba pastaraisiais metais buvo nutraukta.
Naujasis prezidentas tikisi, kad šie sprendimai sugrąžins JAV automobilių pramonei buvusią šlovę. „JAV vėl pradės gaminti automobilius tokiais tempais, apie kokius dar prieš kelerius metus niekas negalėjo nė svajoti“, – teigia D. Trumpas.
Šaltinis: Autokult.pl
Parašyti komentarą