Suomijos policija pranešė, kad naftos tanklaivyje „Eagle S“ šnipinėjimo aparatūros nerasta. Šiuo metu tyrime daugiausia dėmesio skiriama dviem aspektams: povandeninių kabelių sugadinimo inkaru klausimui ir viso incidento motyvams. Helsinkio teigimu, „tyrimas užtruks dar daug mėnesių“.
Suomijos kriminalinės policijos biuras (CRP), kuris vadovauja povandeninių kabelių sugadinimo tyrimui, antradienį pranešė, kad konfiskuotame tanklaivyje „Eagle S“ šnipinėjimo aparatūros nerasta . – Kol kas nieko neradome, – sakė tyrimui vadovaujantis inspektorius inspektorius Risto Lohi. Tyrimui vadovaujantis Risto Lohi sakė.
Sabotažas Baltijos jūroje? Britų žiniasklaida apie laivą, pilną šnipinėjimo įrangos
Rusijos šešėliniam laivynui priklausantis laivas „Eagle S“, kuris, kaip teigiama, praėjusių metų gruodį Suomijos įlankoje sugadino povandeninius elektros ir ryšių kabelius, buvo prikimštas žvalgybos operacijoms skirtos įrangos, rašė britų žurnalas „ Lloyd’s List“.
„Šnipų tanklaivis”, buvo aprūpintas specialia siųstuvų įranga, skirta stebėti karinio jūrų laivyno veiklą ir NATO orlaivius“, – rašė Londone įsikūręs portalas, remdamasis savo šaltiniais.
Suomijos policijos tyrime daugiausia dėmesio skiriama nustatyti, ar kabelių sugadinimas, tikėtina, nuleidus laivo inkarą ir tempiant jį jūros dugnu apie 100 km, buvo „tyčinis ar atsitiktinis“ veiksmas.
Įgulos elgesys incidento metu vis dar analizuojamas, o tyrimas užtruks dar daug mėnesių, pripažino vyriausiasis inspektorius Lohi. 228 metrų ilgio tanklaivis sulaikytas inkaravimo vietoje netoli Porvoo naftos uosto.
2006 m. Kinijoje pastatytas tanklaivis „Eagle S“ šiuo metu plaukioja su Kuko salų vėliava. Tuo metu, kai sugedo kabelis, tanklaivis plaukė iš Sankt Peterburgo Egipto link su rusiško benzino kroviniu.
Suomijos uosto inspekcija paskelbė, kad laivas dėl daugybės techninių ir saugos trūkumų yra netinkamas eksploatuoti ir plaukioti. Daugiau kaip 20-ies žmonių „Eagle S“ įgulą sudaro Gruzijos ir Indijos piliečiai.
Kabeliai Baltijos jūroje pažeisti atsitiktinai?
Pastaruoju metu pranešta apie kelis povandeninių kabelių Baltijos jūroje sugadinimo atvejus. Pirmasis įvyko 2023 m. spalį, kiti – 2024 m. lapkritį ir gruodį. Įtariama, kad gruodžio 25 d. „Eagle S“ apgadino Estiją ir Suomiją jungiantį povandeninį elektros kabelį „EstLink 2“.
Suomijos sienos apsaugos tarnybos vado pavaduotojas Markku Hassinenas tuomet sakė, kad atlikus patikrinimą laive nustatyta, jog laivo inkarai buvo ne savo vietose. Helsinkio centrinė kriminalinė policija tai įvertino kaip „destrukcijos aktą“ ir „diversiją“, taip pat buvo kalbama apie „rimtą sabotažą“ .
Laikraštis „The Washington Post“ pranešė apie JAV ir Suomijos žvalgybos tarnybų išvadas, kad serija povandeninių kabelių pažeidimų nebuvo tyčiniai, o juos lėmė Baltijos jūroje plaukiojančių laivų įgulų nepatyrimas .
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą