Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Jau žinome, kas pakeis dyzelinius variklius. Tai ne elektra. 1 minutė degalinėje = 75 km
Automobiliai / Transporto priemonės

Jau žinome, kas pakeis dyzelinius variklius. Tai ne elektra. 1 minutė degalinėje = 75 km

Vandeniliu varomi sunkvežimiai
Dalintis

Toyota nesudeda ginklų kovoje už vandenilio variklio plitimą Europoje. Japonai ką tik pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su „Hydrogen Refueling Solutions“ ir ENGIE. Tikslas – sukurti „greitą, universalią ir ekonomišką infrastruktūrą“, skirtą vandenilio degalams Europos Sąjungoje papildyti. Šį kartą daugiausia kalbama apie nuo dyzelino priklausomą sunkųjį kelių transportą.

Dyzelinis variklis šiuo metu neabejotinai valdo sunkiasvorį kelių transportą. Naujausioje ACEA ataskaitoje apie Europos keliuose važinėjančias transporto priemones nurodoma, kad net 96,4 proc. iš beveik 6 milijonų ES registruotų sunkvežimių varomi dyzelinu ir tik 0,1 proc. jų gali pasigirti nulinės taršos varikliu.

 

Vandenilis pakeis dyzelinį variklį. Bus įrengtos naujos greitojo degalų papildymo stotys sunkvežimiams

Tikimasi, kad „Toyota“, „Hydrogen Refueling Solutions“ ir ENGIE susitarimas paspartins greito didelio kiekio vandenilio degalų papildymo sunkvežimiams infrastruktūros kūrimo darbus. Tai vienas iš Europos Sąjungos alternatyviųjų degalų infrastruktūros reglamente (AFIR) nustatytų tikslų. Jame numatyta, kad iki 2030 m. viešai prieinamos vandenilio degalų papildymo stotys TEN-T kelių tinkle bus įrengtos kas 200 km ar mažiau.

Pirmieji bendradarbiavimo rezultatai bus žinomi jau ketvirtąjį šių metų ketvirtį. Pagal susitarimą „Toyota“ partneriams suteiks bandymų poligoną ir sunkvežimį su japonų patentuota „Twin Mid Flow“ technologija. Bendrovės „Hydrogen Refueling Solutions“ ir ENGIE turi sukurti su naujovišku sprendimu suderinamą vandenilio degalinę,

 

Norint įveikti 900 km, vandenilį pildyti reikės 12 minučių

„Toyota“ sukurta ‚Twin Mid Flow‘ gali tapti lūžio tašku kelyje, kai dyzelinius sunkvežimių variklius pakeis vandenilio varikliais ir elektros elementais pagrįstos transmisijos. Japonų inžinieriams pavyko sukurti specialų Twin Mid Flow purkštuką, kuris gerokai sutrumpina sunkvežimių degalų papildymo laiką. Toyota atstovai teigia, kad dideli sunkvežimiai vandenilio baką gali pripildyti per 10 minučių, o mikroautobusų degalų papildymo laikas gali sutrumpėti vos iki penkių minučių.

„Siekdama prisidėti prie vandenilio ekosistemos kūrimo, „Toyota“ bendradarbiauja su verslo partneriais, kurie stengiasi naujoviškai pritaikyti mūsų pažangius kuro elementų rinkinius kuo platesniu mastu. Twin Mid Flow technologijos sukūrimas – tai dar vienas žingsnis kelyje į vandenilio technologijos įsisavinimą. Džiaugiamės galėdami dalyvauti šioje partnerystėje”, pareiškė „Toyota Motor Europe“ mokslinių tyrimų ir plėtros viceprezidentas Thiebault Paquet.

Apytiksliais skaičiavimais, 40 tonų sveriantis sunkvežimis degalų galės pasipildyti per aštuonias minutes ir nuvažiuoti iki 600 km. Per 12 minučių pripildžius degalų, bus nuvažiuojama 900 km.

Futuristiniai sunkvežimiai

Dyzelinas nepakeičiamas? Naujų sunkvežimių pardavimai ES 2024 m.

Naujų sunkvežimių registracijos skaičiai nepalieka iliuzijų dėl absoliutaus dyzelinių automobilių dominavimo sunkiajame transporte. Praėjusiais metais ES įregistruotos beveik 268 tūkst. sunkvežimių. Net 258 400 iš jų buvo varomi dyzeliniais varikliais. Kitų rūšių variklių dalis yra tokia:

  • 5 registracijos – benzininiai sunkvežimiai,
  • 53 registracijos – hibridiniai sunkvežimiai,
  • 3328 registracijos – akumuliatoriniai elektriniai sunkvežimiai,
  • 7196 – kitu kuru varomi sunkvežimiai.

Pastarojoje grupėje rasime vandenilinius sunkvežimius su elektrine pavara ir kuro elementais. Visiškai akivaizdu, kad sunkiojo transporto srityje stebime priešingą reiškinį, nei šiuo metu vyksta lengvųjų automobilių rinkoje. 2024 m. ES bus užregistruota net 1 447 934 elektromobiliai su baterijomis ir tik 326 146 lengvieji automobiliai su kitomis alternatyviomis varomosiomis sistemomis (į šią grupę patenka vandeniliniai automobiliai).

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

3 Komentarai

guest
3 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Tomas
Tomas
prieš 4 mėnesių

Mačiau savo akimis kaip galima iš vidaus degimo variklio padaryti varoma ant vandenelio. Upeli vandens nors iš balos ir ant vieno litro vandens 100km pravažiuoti galima va čia tai technologija. O Nicola Tesla dar 1905 metais parodė G.Fordui savo stebuklinga generatorių kuris dirbo ant efiro štai mūsų ateitis turėjo būti bet šitą technologija slepiama nuo žmonių.G.Fordas atsisakė nuo Teslos generatoriaus pasakė negaliu tokius statyti į savo automobiliųs aš bankruotosiu arba mane nužudys.

Algirdas
Algirdas
prieš 4 mėnesių
Atsakinėti į  Tomas

Ponas esate fantastiniu knygu mylėtojas 😂

Gggg
Gggg
prieš 4 mėnesių
Atsakinėti į  Algirdas

Tik viskas, kas buvo fantastika dabar yra realybė. Nesidomi nesidomėk.

Panašūs straipsniai
Nissan Leaf z 2020

Įsilaužėliai gali perimti automobilio kontrolę. Atrastas ypač pavojingas išnaudojimo būdas

Kibernetinio saugumo tyrėjai iš bendrovės PCAutomotive pademonstravo, kaip veikia pavojingas išnaudojimo įrankis...

LAMBORGHINI Fenomeno

„Lamborghini“ ruošia revoliucinį superautomobilį „Fenomeno“ – jų bus 29 vnt, o galia pranoks visus ankstesnius modelius

Prabangių ir galingų superautomobilių pasaulyje netrūksta naujienų – garsioji italų markė „Lamborghini“...

Karštis automobilyje

5 automobilių problemos, kylančios karštu oru: ko saugotis vasaros sezono metu

Karštis vasarą – malonus tik iki tam tikros ribos. Jis gali būti...

Tesla Model S kainos krenta

Naudotų „Tesla Model 3“ kainos krenta: Amerikietiška tendencija atkeliauja į Europą ir ką tai reiškia pirkėjui Lietuvoje?

Pastarųjų mėnesių duomenys iš JAV antrinės automobilių rinkos siunčia aiškų signalą, kuris...