Pirmasis metų mėnuo elektromobilių gamintojui „Tesla“ Europoje buvo labai prastas – pardavimai smarkiai sumažėjo daugelyje Europos šalių, tačiau ypač sunkus mėnuo buvo Vokietijoje, kur pardavimai, palyginti su 2024 m. sausiu, sumažėjo beveik 60 %.
Paskelbti naujausi Vokietijos federalinės automobilių registracijos duomenys, iš kurių matyti, kad praėjusį mėnesį Vokietijoje buvo parduoti 1 277 „Tesla“ automobiliai – 59,5 % mažiau nei pirmąjį praėjusių metų mėnesį. Bendra Vokietijos rinka taip pat nėra puikios būklės, tačiau nuosmukis, palyginti su praėjusiais metais, yra nedidelis – šių metų sausį Vokietijoje parduota 2,8 % mažiau automobilių nei pernai.
Tai neabejotinai yra „Tesla“ problema, nes bendra rinka yra maždaug tokia, kokia buvo pernai, o elektromobilių pardavimai Vokietijoje sausio mėnesį 53,5 % lenkia praėjusių metų pardavimus.
Be to, ši problema aktuali ne tik Vokietijoje, kuri yra didžiausia naujų automobilių rinka Europos Sąjungoje: Prancūzijoje „Tesla“ pardavimai sumažėjo 63,4 %, Švedijoje – 46 %, Nyderlanduose – 42,5 %, Norvegijoje – 40,2 %, o Ispanijoje – net 75,4 %. Vienintelė šalis, kurioje kritimas nėra milžiniškas, yra Jungtinė Karalystė, tačiau -18,2 %, palyginti su praėjusiais metais, taip pat nėra gerai. Visoje Europoje apimtys sumažėjo 50,4 %.
Žinoma, vienas iš paaiškinimų čia yra „Tesla“ perėjimas prie atnaujinto „Model Y“ modelio – tam neišvengiamai reikia laiko, o tai yra populiariausias jų modelis. Kyla klausimas, kiek įtakos šiai istorijai turi „Tesla“ generalinio direktoriaus Ilono Musko išsišokimai. Tiksliai išmatuoti neįmanoma, tačiau vokiečiai nėra sužavėti Musko komentarais prieš artėjančius pirmalaikius rinkimus – Muskas ragina palaikyti dešiniąją politinę partiją AfD, vadindamas ją vienintele Vokietijos viltimi. Vokiečiai tai vertina kaip kišimąsi į vidaus politiką. Internete kartkartėmis pasirodo žmonių komentarai, kuriuose jie teigia, kad jų vertybės nebesutampa su „Tesla“ ir Musku, todėl kaip „Tesla“ klientai renkasi kitus automobilius.
Šaltinis: kursors.lv