Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Dyzelinas valdo! Jis užima 95 proc. rinkos, realybė tokia
Automobiliai / Transporto priemonės

Dyzelinas valdo! Jis užima 95 proc. rinkos, realybė tokia

Pilamas dyzelinas
Dalintis

Tikriausiai jau galima teigti, kad planas elektrifikuoti krovininį kelių transportą Europos Sąjungoje atsitrenkė į kietą realybės sieną. Naujausi duomenys apie naujų sunkvežimių registraciją Europoje nepalieka abejonių. Dyzelinas vis dar užima daugiau kaip 95 proc. rinkos, o gamintojų propaguojamų elektrinių transporto priemonių pardavimai mažėja.

2024 m. sunkvežimių gamintojams nebuvo labai sėkmingi. Visoje Europos Sąjungoje įregistruota mažiau nei 328 000 sunkvežimių – 6,3 proc. mažiau nei 2023 m. Tokį rezultatą daugiausia lėmė 8,5 proc. sumažėjęs sunkiųjų transporto priemonių registravimas, kurį šiek tiek sušvelnino vidutinių sunkvežimių segmente užfiksuotas 5,6 proc. pardavimų augimas.

 

Didelis sunkvežimių pardavimų sumažėjimas. Blogos naujienos iš Lenkijos

Pardavimai sumažėjo pagrindinėse gamintojų rinkose:

  • Vokietijoje (šiek tiek mažiau nei 69 000 įregistruotų sunkvežimių, sunkiasvorių sunkvežimių -12 proc,)
  • Prancūzijoje (42,6 proc. įregistruotų sunkvežimių, -2,4 proc,)
  • Lenkijoje (24,5 tūkst. įregistruotų sunkvežimių, -22,8 proc.),
  • Italijoje (23,7 tūkst. registracijų, -1,8 proc.).

Lenkijoje pernai įregistruota 24 538 naujos sunkiasvorės transporto priemonės, t. y. 7 280 mažiau nei 2023 m. Vidutinių sunkvežimių segmente taip pat užfiksuotas 5,1 proc. sumažėjimas (3 505 registracijos vietoj 3 694 2024 m.). Kita vertus, naujų mikroautobusų pardavimai išaugo nežymiai – 3,6 proc. punkto (2024 m. įregistruota 66 800 vnt.).

Pastebima sunkiasvorių sunkvežimių registracijos mažėjimo tendencija Europoje gali rodyti lėtėjančią ir mažėjančią Europos ekonomiką. Tarp šalių, kuriose yra didelė sunkvežimių rinka, teigiamais rodikliais išsiskiria tik Ispanija (27 000 įregistruotų sunkvežimių, +11,7 proc.) ir Nyderlandai (15 800 įregistruotų sunkvežimių, +12,2 proc.).

Dyzelinas 95 proc. rinkos

Niekas nenori elektrinių sunkvežimių. Europos keliuose karaliauja dyzelinas

Vertinant ambicingus transporto elektrifikavimo planus, naujų sunkvežimių registracijos struktūra kelia nerimą. Galima drąsiai teigti, kad nepaisant milijonų eurų, išleistų akumuliatoriniams automobiliams populiarinti, transporto įmonės rimtai nežiūri į elektromobilumą.

Nors per praėjusius metus didelių elektrinių sunkvežimių registracijų skaičius išaugo įspūdingu 29,4 proc. dydžiu (dyzelinių sunkvežimių registracijų sumažėjo 8,9 proc.), šie skaičiai nepalieka iliuzijų. Per visus 2024 m. ES buvo įregistruoti 3328 iš tinklo įkraunami dideli sunkvežimiai ir… 293 950 dyzelinių sunkvežimių. Tai reiškia, kad dabar dyzeliniai sunkvežimiai sudaro daugiau kaip 95,1 proc. visų įregistruotų sunkvežimių, o elektrifikuotos transporto priemonės sudaro tik 2,3 proc. visos Europos rinkos.

Tai reiškia, kad ambicingi planai atsisakyti iškastinio kuro kelių transporte iki 2040 m., kai ES įsigalios draudimas registruoti naujus vidaus degimo varikliais varomus sunkvežimius, gali pasirodyti visiškai nerealūs.

Naujausioje ACEA ataskaitoje apie transporto priemones Europos keliuose nurodoma, kad net 96,4 proc. iš beveik 6 mln. visų ES registruotų sunkiasvorių sunkvežimių varomi dyzelinu ir tik 0,1 proc. jų turi nulinės taršos variklius.

 

AFIR skatins elektrinius sunkvežimius? Įkroviklis kas 120 km

Be kita ko, 2024 m. balandžio mėn. priimtu Alternatyviųjų degalų infrastruktūros reglamentu AFIR siekiama padėti skatinti elektrinį sunkųjį transportą. Pagal jį iki 2030 m. sunkiasvorių sunkvežimių įkrovimo stotelės turi būti įrengtos ne didesniu kaip 120 km atstumu nuo pagrindinių Europos greitkelių tinklo. Panašios nuostatos taikomos ir sunkvežimių vandenilio degalinėms, kurios turi būti įrengtos ne didesniu kaip 200 km atstumu viena nuo kitos.

 

Vandenilis pakeis dyzelinį variklį? 12 minučių degalų papildymo ir 900 km nuotolis

Šiuo metu „Toyota Hydrogen Refueling Solutions“ ir ENGIE intensyviai dirba kurdamos sunkvežimiams skirtą vandenilio technologiją. „Toyota“ sukurta sistema ‚Twin Mid Flow‘ gali tapti posūkio tašku kelyje į dyzelinių variklių pakeitimą sunkvežimiuose elektros varikliais ir kuro elementais paremtomis transmisijomis. Toyota atstovai teigia, kad dėl jų sukurtos technologijos sunkvežimiui pripildyti vandenilio turėtų prireikti ne daugiau kaip 12 minučių, o tai leis „padangai“ įveikti iki 900 km atstumą.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Vaidas
Vaidas
prieš 4 mėnesių

Susikiskit jus tu elektra kur nesueina, jau uzpisot

Panašūs straipsniai
Dūmingumo patikra

Primename: nuo 2026 m. dalis dyzelinių automobilių techninės apžiūros gali būti neįveikta

Nuo kitų metų tam tikrų dyzelinių variklių automobilių savininkams kasmetinės techninės apžiūros...

Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...