Degalų išpylimas iš orlaivių yra gana kontroversiška tema, kelianti daug klausimų, ypač dėl saugos ir poveikio aplinkai. Nors tai reta praktika, tam tikrais atvejais orlaiviai priversti tai daryti. Sužinokite, kada lėktuvai išpila degalus ir kas su jais nutinka po to.
Kodėl orlaiviai išpila degalus?
Kiekvienam orlaivio modeliui nustatyti griežti svorio apribojimai. Jie ypač svarbūs kylant ir leidžiantis. Įdomu tai, kad orlaivio kilimo svoris yra daug didesnis už tūpimo svorį. Abiejų ribų viršijimas gali turėti rimtų pasekmių, pavyzdžiui, sugadinti važiuoklę, fiuzeliažą ar kilimo ir tūpimo tako paviršių.
Degalai sudaro gana didelę orlaivio svorio dalį. Skrydžio metu jis sudeginamas ir jo svoris gerokai sumažėja. Todėl, jei viskas vyksta pagal planą, orlaivio svoris nusileidimo metu yra mažesnis. Tačiau problema iškyla tada, kai tenka leistis avariniu būdu. Tokiu atveju pilotas gali nuspręsti išpilti degalų.
Degalus išpilti galima keliais išskirtiniais atvejais, dėl kurių tenka nedelsiant leistis. Taip atsitinka, kai įvyksta techninis gedimas, pavyzdžiui, variklio ar važiuoklės problemos. Tai taip pat įmanoma, kai orlaivyje įvyksta neatidėliotina medicininė avarija, dėl kurios keleivį reikia skubiai nugabenti į žemę. Degalų kiekis taip pat gali sumažėti staigiai nusileidus dėl nepalankių oro sąlygų. Tokiu atveju pilotas yra priverstas keisti paskirties oro uostą, o orlaivis gali būti per sunkus, kad nusileistų anksčiau.
Ne kiekvienas lėktuvas gali tai padaryti. Išmesti degalus įmanoma tik kartais
Degalų išpylimas yra būtina procedūra, jei orlaivio svoris yra per didelis, kad jis galėtų nusileisti. Tačiau tai įmanoma ne kiekvienam orlaiviui. Paprastai šią funkciją turi didesni modeliai, pavyzdžiui, „Boeing 747“, 777, 787 arba „Airbus A330“, A340, 350, 380.
Mažesniuose orlaiviuose, pavyzdžiui, „Beoing 737“ arba „Airbus A320“, dažnai tai neįmanoma. Kai pilotai yra priversti atlikti avarinį nusileidimą, jie sukasi ore virš paskirties vietos, kad sudegintų degalų perteklių. Tik tada, kai orlaivio svoris leidžia nusileisti, jie atlieka manevrą.
Kaip orlaivis išpila degalus? Kas su juo atsitinka po to?
Kai pilotas nusprendžia išpilti degalų, jis pasuka kabinoje esantį jungiklį. Lėktuvas degalus išleidžia per specialius vožtuvus, esančius ant sparnų. Dėl šios padėties atsitiktinio užsidegimo rizika sumažinama praktiškai iki nulio. Išleidžiamų degalų kiekis priklauso nuo svorio, kurį orlaivis turi pasiekti iki nusileidimo. Dideli modeliai gali išleisti iki 2 tonų degalų per minutę.
Visas procesas yra kontroliuojamas ir vykdomas pagal nustatytas procedūras. Pilotai konsultuojasi su skrydžių valdymo tarnyba, kad parinktų tinkamą degalų išpylimo vietą ir aukštį, užtikrinantį saugumą. Paprastai tai vyksta 6 000 metrų aukštyje.
Dėl didelio aukščio degalai greitai pasklinda dideliame plote, o jų dalelės išgaruoja ir susidaro smulkus rūkas. Dujų pavidalu jis išnyksta kartu su atmosferos dujomis.
Skysto pavidalo degalai gali patekti ant žemės, jei orlaivis yra pakankamai žemai, pavyzdžiui, iš karto po pakilimo. Tokioje situacijoje pilotai ir skrydžių valdymo tarnybos stengiasi išpilti degalus toliau nuo apgyvendintų teritorijų.
Šaltinis: Interia.pl
prieš kokiu 20 metu tai pildavo viska žmonėms ant galvu, prisimenu ant liepkalnio kalno viskas zibalu smirdedavo.
Ir dabar dar pila ten pat
Jei jam nereikia, tegu atiduoda man, o ne Žmones nuodija. Ir man bus nauda ir jiems
Baltos juostos tai yra šiltas oras su šaltu todėl taip ir atrodo