Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

„YouTube“ sukanka 20 metų: viena didžiausių platformų pasaulyje

5 min. skaitymo

Beveik prieš 20 metų „YouTube“ pradėjo veikti kaip mėgėjiškų trumpų klipų platforma. Šiandien tai viena plačiausiai naudojamų žiniasklaidos platformų pasaulyje. Sužinokite, kaip pavyko pasiekti tokį spartų augimą.

Pirmasis „YouTuberis“ istorijoje kilęs iš Vokietijos. Jawedas Karimas, gimęs 1979 m. spalio 28 d. Merseburge (Saksonija-Anhaltas) ir nuo 1992 m. gyvenantis JAV, 2005 m. balandžio 23 d. kaip vienas iš trijų „YouTube“ įkūrėjų įkėlė 18 sekundžių trukmės vaizdo įrašą, kuriame rodė savo apsilankymą San Diego zoologijos sode pas dramblius. Tuo metu ši vaizdo įrašų platforma dar buvo nepastebima, tačiau per pastaruosius 20 metų banalus trumpas vaizdo įrašas buvo peržiūrėtas beveik 360 mln. kartų.

Kai 2005 m. vasario 14 d. oficialiai pradėjo veikti „YouTube“, draugai Chadas Hurley, Steve’as Chenas ir Jawedas Karimas užregistravo domeną „youtube.com“. Iš pradžių buvę „PayPal“ darbuotojai norėjo sukurti pažinčių svetainę, kurioje naudotojai galėtų įkelti trumpus vaizdo įrašus ir taip prisistatyti. Tačiau šios koncepcijos buvo greitai atsisakyta ir „YouTube“ tapo bendra vaizdo įrašų platforma, kurioje vartotojai galėjo įkelti, bendrinti ir žiūrėti vaizdo įrašus.

 

„YouTube“ iškilimas

Tiek interneto bendruomenė, tiek reklamos pramonė greitai sužinojo apie „YouTube“. 2005 m. lapkritį Nike reklama su Ronaldinho tapo pirmuoju vaizdo įrašu, pasiekusiu milijoną peržiūrų ir pradėjo virusinių vaizdo įrašų erą.

„YouTube“ sparčiai augo ir netgi pranoko „Google Video“, iš dalies dėl to, kad pradiniai įkūrėjai iš esmės ignoravo autorių teisių klausimą. Dainų ir muzikinių vaizdo įrašų buvo galima žiūrėti ir klausytis nemokamai „YouTube“. Tačiau platformos sėkmė sukėlė finansinių kliūčių steigėjams, nes didėjančias srautinio perdavimo išlaidas vos kompensavo pajamos.

Ieškodami mokaus investuotojo, trys draugai susidūrė su Susan Wojcicki, tuometine „Google Video“ vadove. Galiausiai ją įtikino virusinis vaizdo įrašas, kuriame du berniukai nufilmavo save dainuodami Backstreet Boys dainą.

 

„Google“ skyrius

Dėl finansinių perėmimo detalių tiesiogiai derėjosi „YouTube“ įkūrėjai, „Google“ generalinis direktorius Ericas Schmidtas ir įmonės įkūrėjas Larry Page. 2006 m. spalio 9 d. buvo viešai paskelbta, kad interneto milžinė nori sumokėti už „YouTube“ 1,65 mlrd. Tuo metu tai buvo neįsivaizduojamai didelė suma, tačiau žvelgiant atgal, tai buvo daugiau sandėris. „Google“ įgijo ne tik praktinę patirtį, bet ir didelę rinkos dalį. Tuo metu „YouTube“ užėmė beveik 50 procentų rinkos, o „Google Video“ – tik 25 procentus.

Skubiausia naujojo savininko užduotis buvo nutraukti atsainų požiūrį į autorių teises. Prieš pat perėmimą „YouTube“ jau buvo pasiekusi susitarimus su tokiomis didelėmis žiniasklaidos kompanijomis kaip CBS, „Universal Music Group“ ir „Sony BMG“, kad sumažintų teisines problemas.

„YouTube“ populiarumas nuolat augo. 2013 metų kovą pirmą kartą buvo viršyta milijardo žiūrovų per mėnesį riba. Prie šios sėkmės prisidėjo tokie virusiniai vaizdo įrašai kaip „Evolution of Dance“, kuris buvo pirmasis „YouTube“ vaizdo įrašas, pasiekęs 100 milijonų peržiūrų.

 

Šie vaizdo įrašai suformavo „YouTube“

2012 metais išleista daina „Gangnam Style“ taip pat buvo tikras interneto fenomenas. 2014 m. birželio mėn. tai buvo pirmasis vaizdo įrašas, pasiekęs daugiau nei du milijardus peržiūrų. Dabar yra daugiau nei penki milijardai peržiūrų.

Tačiau „YouTube“ yra žinomas ne tik dėl muzikinių vaizdo įrašų, bet ir kaip neišsenkantis turinio šaltinis, pavyzdžiui, taisymo instrukcijos, makiažo ir mados patarimai bei apžvalgos apie mobiliuosius telefonus ir nešiojamuosius kompiuterius. Įžymybės ir toliau patenka į „YouTube“ antraštes . 2024 m. rugpjūtį pasaulio futbolo žvaigždė Cristiano Ronaldo atidarė savo „YouTube“ kanalą ir per 90 minučių pasiekė milijoną prenumeratorių – tai pasaulio rekordas.

Platforma taip pat veikia kaip politinis forumas. 2019 m. gegužę Vokietijoje YouTuber Rezo sukėlė ažiotažą politiniame kraštovaizdyje savo vaizdo įrašu „The Destruction of the CDU“. Vaizdo įrašas buvo žiūrimiausias 2019 m. vaizdo įrašas ir iki šiol jį peržiūrėjo daugiau nei 20 mln. 2020 m. balandį mokslo žurnalistė Mai Thi Nguyen-Kim paskelbė savo vaizdo klipą „Corona is just getting started“, kuris tapo žiūrimiausiu metų vaizdo įrašu ir dabar sulaukė daugiau nei 6,7 mln.

Pasak Andreaso Briese, „YouTube“ Vokietijoje vadovo, „YouTube“ yra ne tik pirmaujanti vaizdo įrašų platforma Vokietijoje, bet ir platforma, kurioje kiekvienas gali rasti balsą ir tapti kūrėju – nesvarbu, ar tai būtų trumpi ar ilgi vaizdo įrašai, nuo pramogų iki naujienų iki muzikos. Daugiau nei 25 000 darbo vietų visą darbo dieną Vokietijoje yra susietos su „YouTube“ ekosistema.

„Youtube“ svetainėje patys kūrėjai nusprendžia, ką gamina ir kokios gamybos sąnaudos. Jei vaizdo įrašas sulaukia daug peržiūrų ir generuoja pajamas iš reklamos, „Google“ antrinė įmonė kūrėjams skiria 55 procentus šių pajamų. Pasak „YouTube“ generalinio direktoriaus Nealo Mohano, bendrovė per pastaruosius trejus metus kūrėjams ir turinio partneriams išdalijo 70 mlrd. „YouTube“ neprisiima jokios finansinės rizikos: jei vaizdo įrašas nepasiseka, įmonė nieko neuždirba, bet ir pinigų nepraranda.

Šaltinis: Chip

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Sekti:
Donatas Varnas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius, besidomintis naujausiomis technologijomis, žiniatinklio tendencijomis ir dirbtinio intelekto pasauliu. Mano straipsniai padeda skaitytojams suprasti sudėtingas technologines naujoves, atrasti sprendimus ir neatsilikti nuo sparčiai besikeičiančio skaitmeninio pasaulio.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus