Po daugiau nei šimtmečio veiklos viena iš labiausiai atpažįstamų Jungtinės Karalystės gamyklų eina į istoriją. Bendrovės „Stellantis“ sprendimas ją uždaryti sukėlė prieštaringų vertinimų tiek tarp darbuotojų, tiek tarp vietos bendruomenės. Vietos valdžia šį žingsnį pavadino „skaudžiu smūgiu“, tačiau kelio atgal nebėra – gamyklos teritorija jau paskelbta pardavimui.
Lutono gamykla Jungtinėje Karalystėje, įkurta 1905 m., tapo nepaprastos automobilių pramonės transformacijos liudininke . Ji išgyveno du pasaulinius karus ir dešimtmečius trukusius dinamiškus rinkos pokyčius. Deja, šios niekuo neišsiskiriančios gamyklos istorija artėja prie pabaigos. Sprendimas jau priimtas, o žemė, ant kurios ji stovi, jau parduota. Jos likvidavimas, numatytas 2025 m. balandžio mėn., yra platesnio konglomerato, kuriam šiuo metu priklauso ten gaminamų transporto priemonių prekės ženklas, restruktūrizavimo dalis. Turime omenyje „Stellantis“ ir „ Vauxhall“ prekės ženklą. Likviduojamose gamyklose buvo gaminamos komercinės transporto priemonės.
Lutono gamykla nebuvo įprasta gamykla
Sprendimas dėl „Stellantis“ turės įtakos daugiau nei 1 000 darbuotojų, kurių padėtis šiuo metu yra nesaugi, gyvenimui. Patronuojančioji bendrovė jiems siūlo galimybę persikelti į kitą gamyklą, esančią Anglijos šiaurės vakaruose, kur planuojama suaktyvinti elektromobilių gamybą. Tai yra strategijos, atitinkančios Jungtinės Karalystės vyriausybės politiką, kuria siekiama, kad iki 2030 m. iki 80 proc. naujų automobilių būtų nulinės emisijos, o po penkerių metų visiškai atsisakyti vidaus degimo transporto priemonių pardavimo, dalis.
Nepaisant korporacijos patikinimų dėl paramos darbuotojams, vietos valdžios institucijos neslėpė nusivylimo. Jie tikėjosi didesnio įsipareigojimo išlaikyti gamybą vietoje, argumentuodami, kad gamykla yra miesto identiteto dalis. Tačiau sprendimas uždaryti gamyklą buvo priimtas ir atrodo negrįžtamas.
Ekspertų teigimu, ši situacija atspindi platesnę tendenciją Europos automobilių pramonėje, kuri prisitaiko prie naujų aplinkosaugos taisyklių ir besikeičiančių klientų pageidavimų. Elektromobilumo augimas verčia keisti gamybos strategijas, o korporacijos vis dažniau renkasi konsoliduoti ir perkelti gamybą į modernesnes ir aplinkai draugiškesnes gamyklas.
Tuo tarpu žemė, kurioje yra gamykla, jau parduodama. Tai aiškus ženklas, kad naujas miesto istorijos etapas neišvengiamas. Lieka klausimas, kaip su tuo susidoros vietos ekonomika ir buvę gamyklos darbuotojai, kurių profesinis gyvenimas netrukus iš esmės pasikeis.
Šaltinis: Moto.pl
B*** nu kad iš to Vaxhaull nieko gero ir nebuvo ,gaydžių gaydys ne mašina, senai reikėjo permainu, gaila tik mūžikų darbus parado ,taip tas Lutonas suvargęs kaimelis ,tai dabar išvis prasirūkys žolę tie kaimiečiao
Vaxhaull lutone jau seniai bankrutavo pries kaledas kazkaip senos naujienos pas jusu
Nejaugi sunku parašyti pirmu sakiniu, kad bankrutuoja Vaxhaull?
Stellantis? Niekad negirdėjau ir juo labiau nemačiau. Kažkoks Garliavos kooperatyvas… Man reikėtų jaudintis dėl jo likimo?
Tarkitės derinkit su Kanada ir Meksika,Jums pavyks.
Tai bus laimės,gal net taurę šampano išgersi.
Neužilgo bankrutuos visos elektromobiliu gamyklos,tik kantrybes.
Gydykis
Giedok po stalu