Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės ES jau nuo balandžio pradės veikti skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas. Prie šios naujovės greitai prisijungs ir Lietuva
Automobiliai / Transporto priemonės

ES jau nuo balandžio pradės veikti skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas. Prie šios naujovės greitai prisijungs ir Lietuva

Skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas Vokietijoje / ADAC nuotr.
Skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas Vokietijoje / ADAC nuotr.
Dalintis

Nuo 2025 m. balandžio mėn. pradės veikti nauja vairuotojo pažymėjimo programėlė, kuria naudodamiesi vairuotojai savo vairuotojo pažymėjimą galės saugoti skaitmeniniu būdu savo išmaniajame telefone.

Skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas oficialiai skirtas naudoti kaip įrodymas per eismo patikrinimus, o tai reiškia, kad klasikinę plastikinę kortelę vis dažniau galima palikti namuose. Tačiau yra keletas niuansų.

Kaip veikia skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo programėlė?

Saugojimas išmaniajame telefone: Vairuotojai turėtų turėti galimybę saugoti savo vairuotojo pažymėjimą skaitmeniniu formatu. Programėlė iš pradžių bus naudojama tik Vokietijoje – kol kas neaišku, kada programėlė veiks visoje ES.

Ar skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas pakeis plastikinę asmens tapatybės kortelę?

Ne, kol kas fizinis vairuotojo pažymėjimas išlieka privalomas. Skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas yra papildoma galimybė, kuria siekiama suteikti vairuotojams daugiau lankstumo. Tačiau pametus išmanųjį telefoną arba kilus techniniams nesklandumams, vis tiek reikės pateikti klasikinį vairuotojo pažymėjimą.

Norint naudotis, būtina tapatybės kortelės eID funkcija. Asmenys, neturintys modernios asmens tapatybės kortelės, kol kas negalės naudotis skaitmeniniu vairuotojo pažymėjimu.

Kada galima naudotis programėle?

Bandomasis etapas prasideda 2025 m. balandžio mėn. iš pradžių ribotam naudotojų skaičiui.

Oficialus įdiegimas įvyks po bandomojo etapo, tačiau tiksli informacija dar turi būti galutinai suderinta.

Susisiekimo ministerija žada palaipsniui toliau plėtoti skaitmeninį vairuotojo pažymėjimą. Tačiau dar neaišku, ar ir kada vairuotojai galės visiškai pakeisti plastikinį vairuotojo pažymėjimą.

Skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas ateityje bus įdiegtas ir Lietuvoje

„Potential“, didžiausias iš keturių Europos Komisijos inicijuotų skaitmeninės tapatybės bandomųjų projektų, jau įsibėgėjo. Jis prasidėjo 2023 m. balandį ir tęsis iki 2025 m. rugsėjo. Siekiant užtikrinti sėkmingą skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo standartų ir teisinių reikalavimų kūrimą, projektas vykdomas keliais etapais.

Pasak V. Kurpytės, pirma bandomoji skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo  ir skaitmeninės dėklės versija buvo aprašyta dar šių metų balandį. Tai leido sukurti bandomąją aplinką testavimui ir atlikti būtinus patobulinimus.

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas

Šių metų pabaigoje Lietuvoje prasidės skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo testavimas tarp projekto dalyvių, o  2025 m. testavimas planuojamas su tarptautiniais partneriais ir kitomis šalimis. Numatoma, jog projekto rezultatai ir pasiūlymai Europos Komisijai bus pristatyti 2025 m. viduryje. Toliau seks direktyvos rengimas ir balsavimas Europos Parlamente.

Visuomenei skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas taps prieinamas po ES direktyvos įteisinimo Lietuvoje ir jos įdiegimo lygiagrečiai kuriamoje ES skaitmeninės tapatybės dėklėje.

„Pagrindinis darbas šiuo metu ir yra patikrinti kas veikia, o kas – ne, įvertinti rizikas, piktnaudžiavimo atvejus, pritaikyti dokumento naudojimą realiems vartotojų poreikiams. Kai kurios šalys, tokios kaip Graikija, Ispanija, Lenkija, Ukraina ir kitos, jau turi skaitmeninius vairuotojo pažymėjimus, tačiau jie nėra standartizuoti pagal ES reikalavimus.

Kadangi vieningas skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo veikimas planuojamas visoje ES, bendradarbiaujame su kitomis šalimis ir atsižvelgiame į jų praktikas, paslaugų išdavimo ir taikymo procesus, teisinę ir technologinę pažangą, gerąsias bei blogąsias patirtis. Kartu ieškome bendro formato, susitarimo tam, kad ES piliečiams būtų kuriama vienoda patirtis, nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos. Projekto tikslas – sukurti vieningą standartą ir pasitikėjimo modelį tarp valstybių“, – pasakoja V. Kurpytė.

Anot V. Kurpytės, Lietuva, aktyviai dalyvaudama procese, ne tik stiprina savo poziciją skaitmeninėje erdvėje, bet ir rodo pavyzdį kitoms šalims. Ši inovacija modernizuos vairuotojo pažymėjimo naudojimą ir prisidės prie bendro skaitmeninės tapatybės diegimo Europoje – planuojama, kad iki 2030 metų 80 proc. ES piliečių turės galimybę naudotis skaitmeninės tapatybės priemonėmis, pripažįstamomis visose ES šalyse.

Šaltiniai: Chip, Regitra

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Voyah Free+

„Voyah Free+“ su „Huawei“ protu: ar Kinijos prabangus krosoveris privers sunerimti Europos gamintojus?

Pastaraisiais metais tapo įprasta skeptiškai vertinti Kinijos automobilių pramonės bandymus įsitvirtinti aukščiausios...

Įdomus mygtukas automobilyje

Vairuotojams parodė slaptą mygtuką variklio paleidimui iš naujo

Šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti daugybe saugos funkcijų, apie kurių egzistavimą daugelis vairuotojų net...

Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...