Elektromobilių pardavimai Europoje pamažu auga, tačiau pernelyg didelės Europos įmonių investicijos į šią sritį atsilieps ilgam. Škoda ką tik paskelbė apie planus masiškai atleisti darbuotojus.
Škoda neturėjo kito pasirinkimo ir, kaip ir visa „Volkswagen“ grupė, daug statė ant elektromobilių. Tuo tarpu rezultatai buvo menki. Praėjusiais metais „Škoda“ Europoje pardavė apie 100 000 elektromobilių su baterijomis ir populiariausių elektromobilių gamintojų sąraše užėmė tik devintąją vietą.
„Enyaq“ tenka 78 proc. visų ‚Škoda‘ pardavimų. Likusią dalį sudaro „Elroq“, kuris yra mažesnis ir pigesnis, tačiau salonuose pasirodė visai neseniai.
Maži elektriniai automobiliai nebus išsigelbėjimas
Žinoma, „Škoda“, kaip ir kiti gamintojai, ketina gelbėtis pristatydama mažesnius ir pigesnius automobilius. Šiais metais rinkoje turėtų pasirodyti mažiau nei 25 000 eurų kainuosiantis elektrinis „Škoda Epiq“. Tačiau mažų elektromobilių problema yra ta, kad jie yra … maži, o tai reiškia, kad jie turi mažas baterijas ir trumpą nuvažiuojamą atstumą. O į tokius automobilius pirkėjai žiūri atsargiai ir ratas užsidaro.
Trumpai tariant, elektromobiliai neparduodami taip, kaip tikėtasi. Padėties rinkoje tikriausiai nepagerins ir Europos Sąjunga, kuri 2025 m. pirmoje pusėje tikriausiai vis tiek paskelbs apie atsisakymą plano uždrausti registruoti vidaus degimo automobilius, kuris pagal dabartines prielaidas turėtų įsigalioti 2035 m.
Škoda skelbia apie darbuotojų atleidimą. Tūkstančiai žmonių ant šaligatvio
Dėl to mažėja automobilių gamintojų pelnas, o gamyklos turi stabdyti gamybą, nes gamyklų automobilių stovėjimo aikštelės pilnos neparduotų automobilių. Esant tokiai padėčiai, būtina mažinti darbo vietų skaičių.
Škoda generalinis direktorius Klausas Zellmeris Vokietijos leidiniui „Automobilwoche“ sakė, kad Čekijos gamintojas, kuriame dirba 41 000 darbuotojų, taip pat neišvengs atleidimų. Kaip teigė K. Zellmeris, „darbo vietos bus veikiamos natūralių svyravimų“. Skamba gražiai, tačiau tai reiškia žiaurią žinią – iš pradžių darbo neteks apie 20 proc. visų „Škoda“ darbuotojų. Kitaip tariant, bus atleista daugiau kaip 8 000 žmonių.
Tačiau įdomu tai, kad „Škoda“ neketina atsisakyti daugiau elektrinių modelių. Zellmeris mano, kad „dar vienas elektrinis modelis išeitų iš ‚Škoda‘ kelio“ ir tai gali būti baterijomis varomas „Octavia“. Čekijos gamintojo laimei, gamoje išliks bent jau iš tinklo įkraunama hibridinė versija. Verta paminėti, kad šiandien būtent „Octavia“ yra populiariausias „Škoda“ modelis.
Kol kas Europos automobilių pramonei šviesos tunelio gale nematyti, ypač atsižvelgiant į Donaldo Trumpo grasinimus įvesti muitus į JAV eksportuojamiems Europos automobiliams.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą