Elektromobilių savininkai Europoje, naudodami pažangų ir dvikryptį įkrovimą, galėtų sutaupyti iki 2 900 eurų per metus – ir net padėti atlaisvinti elektros energijos tinklą bei užkirsti kelią spūstims. Tokią išvadą padarė „Eurelectric“ ir EY neseniai atlikto tyrimo autoriai.
Visi, kurie Europoje važinėja elektra varomais automobiliais, gali sutaupyti nuo 450 iki 2900 eurų per metus dėl pažangios įkrovimo elgsenos ir dvikrypčio įkrovimo. Europos elektros energijos sektoriaus pramonės asociacija „Eurelectric“ ir konsultacijų bendrovė EY tai apskaičiavo neseniai atliktame tyrime.
Pažangus įkrovimas leidžia elektromobiliams kaupti perteklinę – ir atitinkamai pigią – elektros energiją iš atsinaujinančiųjų šaltinių, o didžiausios paklausos metu ją parduoti atgal į tinklą, pasitelkiant transporto priemonių ir tinklo (V2G) technologiją. Viena vertus, dėl to sumažėja įkrovimo sąnaudos, kita vertus, tai padeda subalansuoti elektros tinklo pikus, išvengti kliūčių ir integruoti kintamą atsinaujinančiosios energijos gamybą į elektros tinklus.
Iki 2030 m. Europoje elektromobiliai galėtų užtikrinti apie 114 TWh kaupimo pajėgumų
Tačiau kol kas vartotojams trūksta aiškių ekonominių paskatų integruoti šias technologijas į savo kasdienį gyvenimą ir naudotis jų teikiama nauda, teigiama tyrime. Norint išnaudoti šį potencialą, reikia aiškių kainų signalų, geresnės prieigos prie lankstumo rinkų ir sąveikių duomenų visoje e. judumo ekosistemoje.
Eurelectric ir EY prognozuoja, kad per ateinančius penkerius metus elektros energijos tinklo lankstumo poreikis Europoje padvigubės, nes vis didesnę elektros energijos gamybos dalį sudaro atsinaujinantys energijos ištekliai, o papildomi galutinio vartojimo sektoriai, pavyzdžiui, šilumos gamyba, yra elektrifikuojami. Tyrime apskaičiuota, kad iki 2030 m. elektromobilių baterijos Europoje galėtų užtikrinti bendrą maždaug 114 teravatvalandžių (TWh) kaupimo pajėgumą – to pakaktų aprūpinti energija 30 mln. namų per metus ir pagaminti maždaug 4 proc. prognozuojamo metinio Europos elektros energijos poreikio.
Pramonės asociacijos teigimu, e. automobilių pirkėjai jau paliko „ankstyvųjų vartotojų“ etapą – dabar automobilių ir energetikos sektoriai turi įtikinti pagrindinius vartotojus jų nauda. Vis dėlto, pasak tyrimo autorių, pagrindinė kliūtis e. transporto priemonių pripažinimui išlieka palyginti didelės įsigijimo išlaidos, kurios 2024 m., palyginti su ankstesniais metais, šiek tiek sumažėjo, tačiau 2025 m. vėl padidės. Galiausiai, užtikrinus elektros energijos rinkų lankstumą, vartotojams gali gerokai sumažėti eksploatavimo išlaidos – tai reiškia, kad bendra e. transporto priemonės įsigijimo kaina jau dabar gali būti mažesnė nei įprasto automobilio.
EY tyrimas: Išmanusis e. automobilių įkrovimas galėtų būti naudingas ir skirstomųjų tinklų operatoriams
„Kad vartotojai aktyviai dalyvautų lankstumo didinimo procese, visa e. judumo ekosistema turi padėti jiems suvokti elektromobilius ne tik kaip priemonę nuvykti iš taško A į tašką B“, – aiškina Serge Colle, EY pasaulinės energetikos ir komunalinių paslaugų skyriaus vadovas.
Išmanusis įkrovimas ir platus V2G technologijų diegimas būtų finansiškai naudingas ir skirstomųjų tinklų operatoriams: Tyrime numatoma, kad per metus būtų galima sutaupyti apie 4 mlrd. eurų, nes dėl didesnio lankstumo iš dalies sumažėtų infrastruktūros plėtros poreikis arba jos plėtra būtų atidėta ateičiai.
Šaltinis: Chip.de
Parašyti komentarą