Net technologiškai pažangiausias elektromobilis turi ribą. Bet kokio automobilio – benzininio, hibridinio ar elektrinio – dokumentuose nurodyta, į kokį gylį gali įvažiuoti be pavojaus. Ir nors „Tesla“ vaizdo įraše veiksmingai šturmuoja brūzgynus, gilus vanduo yra ne veiksmo filmo scena, o reali grėsmė gyvybei ir įrangai.
Pavojingiausia situacija yra ne tik panirimas į gilų vandenį, bet ir judėjimas jame. Jei vanduo teka, kaip būna per potvynius ar bandant forsuoti upę, automobilis gali būti nublokštas iš savo vietos. Tai yra viena dažniausių mirties per potvynius priežasčių. JAV Nacionalinės meteorologijos tarnybos duomenimis, pusė visų per potvynius žūstančių žmonių žūsta dėl į vandenį patekusių automobilių.
Nors automobilio techniniame pase gali būti nurodyti leistino gylio centimetrai, draudimo bendrovės laikosi griežtesnės pozicijos: nevažiuokite į gilesnį nei 10 cm vandenį.
Kalbant apie elektromobilius, jų pažeidžiamumas slypi elektrinėje dalyje. Pavojus kyla akumuliatoriui, elektros laidams, elektros varikliams, keitikliams ir valdikliams. Visa tai, žinoma, yra užsandarinta. Ir taip, daugumos elektromobilių apsauga nuo drėgmės ir purslų yra išbandyta. Kai kurie iš jų netgi gali atlaikyti trumpalaikį visišką panardinimą – pagal IP67 standartą. Tačiau tai nereiškia, kad jie yra „amfibija“. Jei vandens slėgis viršija leistiną ribą, jis prasiskverbia net pro sandariklius. Tai reiškia, kad kyla trumpojo jungimo pavojus.
Blogiausiu atveju elektromobilis gali užsidegti. Tokių atvejų jau pasitaikė Jungtinėse Valstijose. Per uraganą „Idalia“ 2023 m. keli elektromobiliai užsidegė patekę į sūrų vandenį. 2024 m. Floridos valdžia oficialiai įspėjo gyventojus iš potvynio rizikos zonų išvežti įrangą su ličio baterijomis. To priežastis – baterijos sprogstamumas susidūrus su vandeniu.
Net jei automobilis pats išvažiavo iš vandens, tai nereiškia, kad viskas gerai. Įrenginių viduje galėjo likti drėgmės. Laikui bėgant ji sukels koroziją, tepimo problemas arba trumpąjį jungimą. Rezultatas – brangus remontas arba visiškas įrenginio praradimas.
Todėl, atlikę „vandens procedūras“, nenusivilkite. Įrenginį reikia kuo greičiau patikrinti servise. Diagnostika padės laiku nustatyti galimas problemas – ir išvengti rimtesnių pasekmių. Elektromobilis – ne laivas, ir net geriausias sandarinimas neužtikrina absoliučios apsaugos.
O tai vidaus degimo varikliu aprupinti automobiliai mažiau bijo vandens? Kam rašyti tokį straipsnį, jei nėra skirtumo su kokiu auto įvažiuosi į vandenį? Iš tuščio į kiaurą pilstymas ir tiek. Ką nors įdomiau surastu kopijuok-versk-iterpk-paimk užmokestį už straipsnį. „Kaip kada“ mokėtu ne už straipsnį, o už kokybę, tikras naujienas, rimtą paiešką straipsnių. Pritrauktų daugiau skaitytojų, dabar rašo bet ką, tik, kad straipsnis būtų ir tiek, nei įdomumo, nei naudos, nei info, apie nieką. Tas pats, kas rašyti kelis lapus, kad buna dienų giedru ir lietingų, ką visi ir taip žino, na gal sacharos jauni gyventojai dar nėra mate lietaus🙂.