Gerus kelius turinti Austrija gali prisijungti prie Europos šalių, kuriose padidintas maksimalus leistinas greitis greitkeliuose, grupės. Planuojama kai kuriuose greitkeliuose padidinti leistiną greitį iki 150 kilometrų per valandą. Kalbama apie Žemutinės ir Aukštutinės Austrijos kelių ruožus.
Ši idėja turi ir šalininkų, ir priešininkų. Vietos ekspertai suprato tokio projekto subtilybes. Pakeitimai turėtų apimti du 45 ir 20 km ilgio ruožus. Tai dalis didesnės strategijos, kuria siekiama pagerinti eismą šalies keliuose ir daugiau dėmesio skirti privačiam transportui.
Pagal šiuo metu Austrijoje galiojančias taisykles transporto priemonės vairuotojas mieste ar miestelyje negali važiuoti greičiau nei 50 km/h, o greitkeliuose – ne greičiau nei 130 km/h.
Atviruose užmiesčio keliuose lengviesiems automobiliams ir motociklams leidžiama važiuoti 100 km/h, sunkiasvorėms priekaboms – 80 km/h, o sunkvežimiams – 70 km/h greičiu.
Siūloma Austrijos greitkeliuose greitį padidinti iki 150 km/val., vietoje 130 km/val. Nors šalininkai pasisako už greitesnį važiavimo laiką, oponentai nerimauja dėl poveikio aplinkai ir eismo saugumo.
Kiekvienos pusės argumentai yra pagrįsti. Pavyzdžiui, Laisvės partijos atstovai jau seniai pasisako už greičio greitkeliuose didinimą, argumentuodami, kad šiuolaikinės transporto priemonės yra daug saugesnės ir taupiau naudoja degalus.
Greičio ribojimo plano šalininkai teigia, kad naujasis 150 km/h standartas sutrumpins kelionės laiką. Tačiau judumo ekspertų VCO atliktoje analizėje pažymima, kad didesnis greitis didina išmetamųjų teršalų kiekį, triukšmą ir avarijų riziką.
Važiuojant 150 km/val. greičiu, palyginti su 130 km/val. greičiu, išmetamo CO2 kiekis padidėja 19 proc. Taip pat padidėja degalų sąnaudos: automobilis, kuris važiuodamas 130 km/val. greičiu sunaudoja 6,5 litro 100 km, važiuodamas 150 km/val. greičiu sudegina vidutiniškai 7,7 litro degalų.
Kietųjų dalelių išmetimas padidėja 31 proc., o azoto oksidų (NOx) – 44 proc.
Šaltinis: thelocal.at
Parašyti komentarą